3* cryptogrammen

Hier kan je allerlei spelletjes spelen op het forum: woordspelletjes, associatie spelletjes, titelsong-spelletjes, ...
Veel speelplezier!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

28 jan 2021, 10:40

PADVINDER?

Een scout of verkenner noemt men een padvinder = weg gevonden.

grootjegerda
Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Locatie: seniorennet

28 jan 2021, 10:41

Reini schreef:
28 jan 2021, 10:40
PADVINDER?

Een scout of verkenner noemt men een padvinder = weg gevonden.
Goed gevonden Reini :)
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

28 jan 2021, 10:42

Goede morgen :wink:

PADVINDER ?
Vertrouw niet alles wat je leest of ziet . Zelfs zout lijkt op suiker.

grootjegerda
Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Locatie: seniorennet

28 jan 2021, 10:46

*Joy* schreef:
28 jan 2021, 10:42
Goede morgen :wink:

PADVINDER ?
Sorry Joy, Reini was je net voor :wink:
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

28 jan 2021, 10:48

Op hetzelfde tijdstip gepost grootjegerda.
Ik was iets trager :? :wink:
Vertrouw niet alles wat je leest of ziet . Zelfs zout lijkt op suiker.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

28 jan 2021, 10:50

*Joy* schreef:
28 jan 2021, 10:48
Op hetzelfde tijdstip gepost grootjegerda.
Ik was iets trager :? :wink:
PADVNDER een volgeling van Baden Powel
Dit bericht probeerde ik drie keer door te sturen, is telkens mislukt waarbij de tekst gewoon verdwijnt. Is er wat veranderd in de hardware van Seniorennet ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

28 jan 2021, 10:55

socrates schreef:
28 jan 2021, 10:50
*Joy* schreef:
28 jan 2021, 10:48
Op hetzelfde tijdstip gepost grootjegerda.
Ik was iets trager :? :wink:
PADVNDER een volgeling van Baden Powel
Dit bericht probeerde ik drie keer door te sturen, is telkens mislukt waarbij de tekst gewoon verdwijnt. Is er wat veranderd in de hardware van Seniorennet ?
Ja Socrates ..
Ik kom het ook al eens tegen dat mijn bericht blijft hangen .
Zou niet weten hoe het komt .
Misschien door allen op hetzelfde ogenblik te posten?
Vertrouw niet alles wat je leest of ziet . Zelfs zout lijkt op suiker.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

28 jan 2021, 11:03

*Joy* schreef:
28 jan 2021, 10:55
Ja Socrates ..
Ik kom het ook al eens tegen dat mijn bericht blijft hangen .
Zou niet weten hoe het komt .
Misschien door allen op hetzelfde ogenblik te posten?
De jongste tijd overkomt mij dat toch weel heel frequent, ik kan me niet indenken dat Sennet een bepaalde "lijn" per onderwerp zou gebruiken. Ik bedoel als die lijn in gebruik is door speler A dat het bericht van speler B zelfs niet wordt herkend door het systeem. Tot voor kort gebeurde het nooit dat een te versturen bericht zonder meer spoorloos verdween, dat een bericht niet werd verstuurd merk je als schrijver pas als een ander dan jouw bericht wordt gepubliceerd. Gisteren overkwam mij dat 3 keer vandaag al drie keer met het bericht PADVINDER.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

grootjegerda
Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Locatie: seniorennet

28 jan 2021, 11:16

Heb je een laptop Socrates?
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

28 jan 2021, 11:29

grootjegerda schreef:
28 jan 2021, 11:16
Heb je een laptop Socrates?
Nee, ik heb er wel een, maar ik werk voor spelletjes uitsluitend op "vrij nieuwe snelle" desktop.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

grootjegerda
Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Locatie: seniorennet

28 jan 2021, 11:35

socrates schreef:
28 jan 2021, 11:29
grootjegerda schreef:
28 jan 2021, 11:16
Heb je een laptop Socrates?
Nee, ik heb er wel een, maar ik werk voor spelletjes uitsluitend op "vrij nieuwe snelle" desktop.
Misschien i dit een optie :?:
Update: Het twee keer opnieuw opstarten van de computer zou het probleem ook moeten verhelpen
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

28 jan 2021, 11:42

grootjegerda schreef:
28 jan 2021, 11:35
socrates schreef:
28 jan 2021, 11:29
grootjegerda schreef:
28 jan 2021, 11:16
Heb je een laptop Socrates?
Nee, ik heb er wel een, maar ik werk voor spelletjes uitsluitend op "vrij nieuwe snelle" desktop.
Misschien i dit een optie :?:
Update: Het twee keer opnieuw opstarten van de computer zou het probleem ook moeten verhelpen
Bedankt Grootje, ik zal het proberen, mijn Win 10 is wel helemaal up to date en aan mijn internet verbinding is ook niets veranderd, maar blijkbaar "sluit Sennet een deurtje" terwijl er een bericht binnenloopt, zodat het bijna gelijktijdig verzonden bericht niet wordt behandeld.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

grootjegerda
Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Locatie: seniorennet

28 jan 2021, 11:46

Dit heb ik gevonden over de desktop

De zoekbalk en het startmenu worden in Windows 10 links onderin het scherm weergeven. De zoekfunctie wordt gebruikt om snel applicaties en programma’s op te starten of om bestanden te openen. De oorzaak van de bug is nog onduidelijk maar in het verleden hebben we gezien dat problemen met Windows Search te wijten was aan Bing.

Het probleem ligt waarschijnlijk aan de server-kant van Microsoft. Naar alle verwachting zal het probleem vanzelf opgelost worden. Wil je daar liever niet op wachten? Gebruik dan deze oplossing:

1. Druk op de Windows knop + R op je toetsenbord
2. Typ cmd en druk op Enter
3. Voer de volgende 3 regels in:

reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v BingSearchEnabled /t REG_DWORD /d 0 /f

reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v CortanaConsent /t REG_DWORD /d 0 /f

tskill searchui

Update: Het twee keer opnieuw opstarten van de computer zou het probleem ook moeten verhelpen.

Denk er wel aan dat je voor de rest niets aanpast in de Register-editor, dit kan je Windows 10-versie ernstig beschadigen.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

28 jan 2021, 12:10

grootjegerda schreef:
28 jan 2021, 11:46
Dit heb ik gevonden over de desktop

De zoekbalk en het startmenu worden in Windows 10 links onderin het scherm weergeven. De zoekfunctie wordt gebruikt om snel applicaties en programma’s op te starten of om bestanden te openen. De oorzaak van de bug is nog onduidelijk maar in het verleden hebben we gezien dat problemen met Windows Search te wijten was aan Bing.

Het probleem ligt waarschijnlijk aan de server-kant van Microsoft. Naar alle verwachting zal het probleem vanzelf opgelost worden. Wil je daar liever niet op wachten? Gebruik dan deze oplossing:

1. Druk op de Windows knop + R op je toetsenbord
2. Typ cmd en druk op Enter
3. Voer de volgende 3 regels in:

reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v BingSearchEnabled /t REG_DWORD /d 0 /f

reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v CortanaConsent /t REG_DWORD /d 0 /f

tskill searchui

Update: Het twee keer opnieuw opstarten van de computer zou het probleem ook moeten verhelpen.

Denk er wel aan dat je voor de rest niets aanpast in de Register-editor, dit kan je Windows 10-versie ernstig beschadigen.
Bedankt Grootjegerda; ik werk al bijna 40 jaar met een computer, heb er zelf al meerdere gebouwd, en heb na MS Dos alle versies van Microsoft Windows ooit gebruikt. Ik denk niet dat het probleem met de postings op Sennet aan mijn computer ligt, andere deelnemers aan spelletjes hebben met andere computers ook dat probleem wel eens ervaren. Als ik niet helemaal gelijktijdig met een andere poster verstuur loopt alles normaal, maar als er een fractie tijdverschil zit tussen twee berichten wordt een van beide gewoon niet behandeld.
Ik zal je raad opvolgen en mijn comp tweemaal heropstarten en eens een kijkje nemen in mijn register. Maar dan nog moet ik afwachten tot iemand tegelijk met mij een bericht wil versturen. Bedankt voor je duidelijke uitleg en je hulpvaardigheid. :)
Laat het middel nooit het doel vervangen !

grootjegerda
Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Locatie: seniorennet

28 jan 2021, 12:13

Graag gedaan Socrates :)
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding