Droedels
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dat is wat ik wilde uitbeelden reini en het past bovendien bij het skiseizoen.Reini schreef:Deze vis zou wel een LOM kunnen zijn , doe daar de kropsla bij en je krijgt een SLALOM .
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Nee Reini maar cryptisch had het eventueel gekund, echter de meeste vissen hebben vinnen maar de hier afgebeelde vis is toch wel speciaal wat hem /haar dan geschikt maakt voor een crypto. Vreemd dat sommige diersoortnamen, in vele talen, vaak als "mannelijk" worden waargenomen vb. Hond, Kat, Vis, Wolf, Leeuw en tot niet zo lang geleden was ook de soortnaam voor "mens" (homo) mannelijkReini schreef:We zullen dat dus beschouwen als een grapje, immers, slavin heeft niets te maken met de sla of de vin. 😊
-
Nee beste medespelers, noch klepsleutels noch sleutelbox, jullie moeten de uitbeelding een tikkeltje abstracter bekijken. De getoonde objecten fungeren hier als symbolen.
PS: Is BOX goed Nl ? of gaat dat de weg op van andere Engelse drieletterwoorden zoals bv SEX ?
PS: Is BOX goed Nl ? of gaat dat de weg op van andere Engelse drieletterwoorden zoals bv SEX ?
-
Gast
Poging :
Andere naam voor sleutel is LOPER
De doos is LEEG
Samen : een LEEGLOPER ( = soort flierefluiter )
Andere naam voor sleutel is LOPER
De doos is LEEG
Samen : een LEEGLOPER ( = soort flierefluiter )
-
Het gebeurt wel meer dat ik, ongewild, het droedel-element en het cryptische met elkaar vervlecht, Met vernuftige deelnemers als jullie zijn is dat haast een noodzaak want jullie vinden anders meteen elke oplossing en dan is voor iedere deelnemer de pret er snel af.Reini schreef:Bij een droedel schrijf je wat er uitgebeeld wordt, is dus in feite geen crypto.
Wel knap gevonden van diba !
Wij hoeven toch geen strikte spelregels te volgen ? Mij zijn die trouwens onbekend.