Droedels
-
Sita
In de zin van doos is het natuurlijk een Engelse vertaling.socrates schreef:
PS: Is BOX goed Nl ?
Het woord box kan ook gebruikt worden als synoniem voor kinderpark.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Box_(meubelstuk)
Vanwege jouw cryptische brein mijn associatie van doos met box.socrates schreef: Het gebeurt wel meer dat ik, ongewild, het droedel-element en het cryptische met elkaar vervlecht
Dat ik van de Nederlandse taal hou is wel duidelijk, denk ik.socrates schreef: of gaat dat de weg op van andere Engelse drieletterwoorden zoals bv SEX ?
Ik vrees enkel dat, indien we up-to-date willen blijven met de kids van de YOLO generatie,
we ons ASAP zullen moeten aanpassen aan hun taalgebruik
-
Gast
Absoluut en als we hier sommige cryptogrammen of droedels willen oplossen,Sita schreef: Ik vrees enkel dat, indien we up-to-date willen blijven met de kids van de YOLO generatie,
we ons ASAP zullen moeten aanpassen aan hun taalgebruik![]()
![]()
zullen we sowieso out of the box moeten leren denken.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Bij gebrek aan scheidsrechterlijke functie in dit spel zullen we dus, via ervaring, moeten vastleggen wat kan en wat niet. Ik wil niet de taalpurist uithangen maar hecht als taalspeler wel veel belang aan een correct taalgebruik. Waar wi,j als Nederlandssprekende Belgen, ons voorheen wilden weren tegen de invloed van het Frans, is het Engels duidelijk zonder enige weestand niet enkel bij Van Dale binnen gedrongen maar ook her en der al in het Groene Boekje is opgenomen. Engels heeft duidelijk de rol van het Frans op wereldvlak overgenomen, zelf voorspel ik dat zowel het Frans als het Nederlands, binnen afzienbare tijd, door het Engels zullen worden herleid tot "lokale" talen zoals het Vlaams en het Waals dat nu al zijn.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Sita
Volkomen met je eens, socrates. En dat vind ik spijtig.socrates schreef:Bij gebrek aan scheidsrechterlijke functie in dit spel zullen we dus, via ervaring, moeten vastleggen wat kan en wat niet. Ik wil niet de taalpurist uithangen maar hecht als taalspeler wel veel belang aan een correct taalgebruik. Waar wi,j als Nederlandssprekende Belgen, ons voorheen wilden weren tegen de invloed van het Frans, is het Engels duidelijk zonder enige weestand niet enkel bij Van Dale binnen gedrongen maar ook her en der al in het Groene Boekje is opgenomen. Engels heeft duidelijk de rol van het Frans op wereldvlak overgenomen, zelf voorspel ik dat zowel het Frans als het Nederlands, binnen afzienbare tijd, door het Engels zullen worden herleid tot "lokale" talen zoals het Vlaams en het Waals dat nu al zijn.
Mijn laatste zin was dan ook bedoeld om de draak te steken met het verengelsen en het afkorten van woorden.
Ik hoop dat een grapje af en toe mag ...
Want ook met de opmerking van chérie ga ik akkoordchérie schreef:(maakt niet veel uit hé, droedel-crypto...als we ons maar amuseren en onze hersens kunnen trainen)
Nog geen idee wat de oplossing van jouw droedel kan zijn
-
Nee, er is maar één spoor in beeld dus dat zal wel een hoofdspoor zijn.diba schreef:poginkje :
zijspoor
Tip: het spoor is niet relevant voor de oplossing, wel enige kennis van het reizen per trein is nodig.
-
Mooie poging en mooi beeld maar toch nog "mis"(t)diba schreef:Niet geschoten is altijd mis, dus nieuwe poging :
ARMSEIN
PS: Die voorarm staat daar natuurlijk ook niet voor niks.
PS Bis: tegenwoordig wordt dat armgebaar als obsceen beschouwd.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Socrates schreef :
"PS: Die voorarm staat daar natuurlijk ook niet voor niks.
PS Bis: tegenwoordig wordt dat armgebaar als obsceen beschouwd"
Diba heeft die arm alvast gebruikt, ik weet niet of hij ook gezien heeft dat er vanaf de middelvinger tot de elleboog een streep staat, die me doet denken aan de maat EL, 69 cm.
Misschien brengt het hem op een idee, ik snap er de ballen van.
"PS: Die voorarm staat daar natuurlijk ook niet voor niks.
PS Bis: tegenwoordig wordt dat armgebaar als obsceen beschouwd"
Diba heeft die arm alvast gebruikt, ik weet niet of hij ook gezien heeft dat er vanaf de middelvinger tot de elleboog een streep staat, die me doet denken aan de maat EL, 69 cm.
Misschien brengt het hem op een idee, ik snap er de ballen van.
-
Sita
De voorarm doet me aan een el denken, de oude lengtemaat.
Maar ik denk dat daar niets obsceens aan is.
Mijn gok
sneltrein ?
PS. Ik was net aan het posten toen ik telefoon kreeg. Ik dacht net hetzelfde, Reini.
Mijn gok
sneltrein ?
PS. Ik was net aan het posten toen ik telefoon kreeg. Ik dacht net hetzelfde, Reini.
-
Nee aan een EL is niets obsceens maar wel aan het armsein (gebaar) dat hierboven wordt uitgebeeld. In elk geval is aan die trein niet te zien dat het een sneltrein zou zijn, maar je zit wel op het juiste denkspoor sita.Sita schreef:De voorarm doet me aan een el denken, de oude lengtemaat.
Mijn gok
sneltrein ?