CRYPTOGRAMMEN
-
Gast
Mijn beste " S ", ik acht u, inzake cryptografie, tot ongeveer alles in staat.socrates schreef:Dat zou ik toch niet als fonetische opgave durven voorstellendiba schreef:darmen ?
in de armen vallen
d’ armen !??
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Mensen die tot alles in staat zijn, zijn niet van deze planeet?diba schreef:Mijn beste " S ", ik acht u, inzake cryptografie, tot ongeveer alles in staat.socrates schreef:Dat zou ik toch niet als fonetische opgave durven voorstellendiba schreef:darmen ?
in de armen vallen
d’ armen !??
De "giant leap" tussen "de armen" en d'armen en darmen overstijgt in hoge mate mijn spitsvondigheid?
PS: ik zie het nu pas, er staat gelukkig wel "ongeveer"
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ja lotte maar de Westvlaamse G of H behoort niet tot ons courant taalgebruik. Ook daarmee (G of H)komen we nooit bij ons reisdoel aan.lotte schreef:GAARVATEN ?
haarvaten - bloedvaten - lichaamsdelen
gaarvaten worden gebruikt bij kaasbereidingen.
-
Interessante "inval" reini maar de "val" die ik opzette is nog cryptischer. %erkwaardig hoe in dialecten vaak letters "verschuiven" zoals bv. de V van Navel een G wordt in nagel (spijkers of vingers?)Reini schreef:NAGELBUIK ?
dialect voor navel. En daar valt men (best) niet in.
PS: tip: in een samengesteld woord kan het tweede deel soms het eerste zijn en vice versa
-
Bij de vorige spelregels werd er van uitgegaan dat het "normaal" om één woord ging en dat een afwijking van die regel vooraf zou worden gemeld. Dat we het aantal letters of de woordsoort niet meer aangeven betekent niet dat er meer dan één woord wordt gezocht, tenzij anders vermeld door degene die een crypto voorstelt.lotte schreef:VAT BLOED ?
kun je best niet in vallen
bloedvat is een deel van het lichaam.
Met deze nieuwe spelregels kunnen we vooraf
niet weten of het woord uit én of meer delen bestaat
"Bloedvat" is wel een lichaamsdeel maar niet wat we zoeken, het te vinden woord behoort tot een totaal ander register, bloedvat "valt" daar niet in.
Laatst gewijzigd door socrates op 08 jun 2018, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
"Val" is het enige bruikbare woord in de tot nu toe voorgestelde oplossingen.Reini schreef:BLOEDBAD ?
Bloed is lichaamsbestanddeel.
Maar valt nooit in het bad. (in normale omstandigheden)