Droedels
-
Gast
Bij een droedel moet je blijkbaar gewoon zeggen wat je ziet.
Dus : ik zie een toestel ( een zogeheten jaknikker ) dat aardolie uit de grond oppompt.
Ik zie twee muntstukken van 1 lek ( wat de munteenheid van Albanië is ).
Ik gok op : twee olielekken
Dus : ik zie een toestel ( een zogeheten jaknikker ) dat aardolie uit de grond oppompt.
Ik zie twee muntstukken van 1 lek ( wat de munteenheid van Albanië is ).
Ik gok op : twee olielekken
-
Sita
of misschien een lekkende kraan
Alhoewel het eerder een pomp is dan een kraan.
Weer niet genoeg kennis van zaken, vrees ik

Weer niet genoeg kennis van zaken, vrees ik
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik bedoelde "lekkende kraan" vandaar de hint "twee woorden" maar de aanbreng van diba is ook zeker goed gezien.Sita schreef:of misschien een lekkende kraan
Weer niet genoeg kennis van zaken, vrees ik![]()
De spelregels die wij hier toepassen komen eigenlijk tot stand naar aanleiding van een of aandere situatie; Volgens strikte definitie zou een droedel immers enkel uit een combinatie van letters bestaan. In feite spelen wij hier droedeliaanse cryptogrammen of cryptische droedels naargelang.
Omdat ik lekkende kraan bedoelde, gaan de punten dus naar Sita tenzij iemand daar bezwaar zou tegen hebben en we dan de twee punten zouden delen over diba en sita, omdat de afbeelding inderdaad eerder een pomp is dan een kraan.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Gast
socrates schreef:Ik bedoelde "lekkende kraan" vandaar de hint "twee woorden" maar de aanbreng van diba is ook zeker goed gezien.Sita schreef:of misschien een lekkende kraan
De spelregels die wij hier toepassen komen eigenlijk tot stand naar aanleiding van een of aandere situatie; Volgens strikte definitie zou een droedel immers enkel uit een combinatie van letters bestaan. In feite spelen wij hier droedeliaanse cryptogrammen of cryptische droedels naargelang.
Omdat ik lekkende kraan bedoelde, gaan de punten dus naar Sita tenzij iemand daar bezwaar zou tegen hebben en we dan de twee punten zouden delen over diba en sita, omdat de afbeelding inderdaad eerder een pomp is dan een kraan.
" Nihil obstat " zeggen de Paus en ik.
-
Als vertrouweling van de paus kan je voor mij misschien een goed woordje doen, ik ben namelijk niet vrij van zonden.diba schreef:socrates schreef:Ik bedoelde "lekkende kraan" vandaar de hint "twee woorden" maar de aanbreng van diba is ook zeker goed gezien.Sita schreef:of misschien een lekkende kraan
" Nihil obstat " zeggen de Paus en ik.
-
Nee Reini, rood is niet altijd alarm, rood heeft vele namen, let hier zeker op de details.Reini schreef:Rood wijst dikwijls op een alarm toestand.
Ik zie daar mogelijk het oog van een storm.
ORKAANALARM ?