Spelletjes

ZOEKTOCHT IN ONS LANDJE

Gestart door Stan* op 21 jan 2010, 16:59 1789 berichten 255.069 keer gelezen Reageer
niavlys 28 jul 2014, 08:58 832 berichten
Daar ben ik geweest. Een merkwaardig iets voor wat een sluis zou moeten zijn.
Dit is Falkirk Wheel.
Het is ook eigenaardig er wordt bijna geen elektriciteit gebruikt. Het draait door de verplaatsing van water in de bakken en is dus milieuvriendelijk.
    Citeer
    niavlys 28 jul 2014, 09:14 832 berichten
    Goed nu we in Schotland zitten. Ik ga niet vragen waar dit getrokken is, maar van welk oudste schotse distillerie is dit het beeld. Het beeld staat op de parking van dit whisky bedrijf en is gelegen in Crieff.
    Dus van welk whiskymerk is dit de afbeelding.

Afbeelding
      Citeer
      niavlys 28 jul 2014, 09:31 832 berichten
      Amaai, wat zijn we vlug vandaag en juist ook. :lol:

We zijn in 2011 een rondrit gaan doen in de streek van Perth, Stirling, Edingburgh en Loch Earn. Deze rondrit is gebeurd met 2 vrienden en geen vrouwen erbij. Mooi land en lekkere whisky's.
        Citeer
        Valentijn65 28 jul 2014, 12:52 Amsterdam 6.787 berichten
        Het moest eigenlijk wel Famous Grouse zijn want ik ken geen enkel ander whiskymerk met een vogel in haar logo.

Ooit was ik op vakantie in het Engelse Leominster en omstreken. Op een avond zaten we in zo'n karakteristieke Engelse pub. Deze had als specialiteit 'wild en gevogelte'. Als je naar de WC moest, moest je door een deur met een hoge drempel alsmede een lage doorgang. Om het publiek te waarschuwen, had men aan die lage doorgang een bordje opgehangen met de tekst:

Duck or Grouse.
        Eend of Korhoen of
        Duik of Mopper!

Het kostte me enige tijd vóórdat ik deze tekst doorhad.
        :P :arrow: :!:

Laatst gewijzigd door Valentijn65 op 05 aug 2014, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Citeer
          chérie 28 jul 2014, 13:27 provincie antwerpen 24.566 berichten
          Afbeelding

een reparatie van lego in een muur van een Belgische stad! waar? :lol:
          een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
            Citeer
            chérie 28 jul 2014, 19:47 provincie antwerpen 24.566 berichten
            en dat heb jij juist voor! :lol:
              Citeer
              niavlys 29 jul 2014, 09:02 832 berichten
              Het volgende gevonden op Google "The sign welcoming visitors to downtown Holland, Michigan, United States, with tulips in full bloom." :oops:
              Klopt het ?
                Citeer
                Valentijn65 29 jul 2014, 09:51 Amsterdam 6.787 berichten
                niavlys schreef:Het volgende gevonden op Google "The sign welcoming visitors to downtown Holland, Michigan, United States, with tulips in full bloom." :oops:
                Klopt het ?

Zoiets vermoedde ik al; we wachten gespannen op 't antwoord!
                  Citeer
                  chérie 29 jul 2014, 16:27 provincie antwerpen 24.566 berichten
                  ik vind ook niks anders!

maar: als het niet 'Belgie' betreft, gelieve dan het land er bij te zetten aub!
                    Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.