ZOEKTOCHT IN ONS LANDJE
-
niavlys - Lid geworden op: 01 jan 2014, 12:08
Daar ben ik geweest. Een merkwaardig iets voor wat een sluis zou moeten zijn.
Dit is Falkirk Wheel.
Het is ook eigenaardig er wordt bijna geen elektriciteit gebruikt. Het draait door de verplaatsing van water in de bakken en is dus milieuvriendelijk.
Dit is Falkirk Wheel.
Het is ook eigenaardig er wordt bijna geen elektriciteit gebruikt. Het draait door de verplaatsing van water in de bakken en is dus milieuvriendelijk.
-
Goed nu we in Schotland zitten. Ik ga niet vragen waar dit getrokken is, maar van welk oudste schotse distillerie is dit het beeld. Het beeld staat op de parking van dit whisky bedrijf en is gelegen in Crieff.
Dus van welk whiskymerk is dit de afbeelding.

Dus van welk whiskymerk is dit de afbeelding.

-
Valentijn65 - Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
Het moest eigenlijk wel Famous Grouse zijn want ik ken geen enkel ander whiskymerk met een vogel in haar logo.
Ooit was ik op vakantie in het Engelse Leominster en omstreken. Op een avond zaten we in zo'n karakteristieke Engelse pub. Deze had als specialiteit 'wild en gevogelte'. Als je naar de WC moest, moest je door een deur met een hoge drempel alsmede een lage doorgang. Om het publiek te waarschuwen, had men aan die lage doorgang een bordje opgehangen met de tekst:
Duck or Grouse.
Eend of Korhoen of
Duik of Mopper!
Het kostte me enige tijd vóórdat ik deze tekst doorhad.

Ooit was ik op vakantie in het Engelse Leominster en omstreken. Op een avond zaten we in zo'n karakteristieke Engelse pub. Deze had als specialiteit 'wild en gevogelte'. Als je naar de WC moest, moest je door een deur met een hoge drempel alsmede een lage doorgang. Om het publiek te waarschuwen, had men aan die lage doorgang een bordje opgehangen met de tekst:
Duck or Grouse.
Eend of Korhoen of
Duik of Mopper!
Het kostte me enige tijd vóórdat ik deze tekst doorhad.
Laatst gewijzigd door Valentijn65 op 05 aug 2014, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
carlein schreef:
Welk land hebben we het over? (Want dat HOLLAND is natuurlik wél misleidend!)
-
niavlys schreef:Het volgende gevonden op Google "The sign welcoming visitors to downtown Holland, Michigan, United States, with tulips in full bloom."![]()
Klopt het ?
Zoiets vermoedde ik al; we wachten gespannen op 't antwoord!
-
Als je op volgende site gaat van Wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/Holland,_Michigan#Tourism
engaat dan bij "contents item 2.1 daar staat de foto bij.
Dus Verenigde Staten, Michigan. Iets anders vind ik niet.
engaat dan bij "contents item 2.1 daar staat de foto bij.
Dus Verenigde Staten, Michigan. Iets anders vind ik niet.
-
Bekijk deze bijzondere constructie in
Duitsland.

Duitsland.