CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Worden er ook strafpunten toegekend of gasboetes wegens verspilling van letters ?Sita schreef:verkaveling ?
manier waarop grond verdeeld wordt (begrensd)
Oei, een letter teveel
Wel een bruikbare hint maar te kleinschalig.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Sita
Neen, daar krijg je een tegoedbon voorsocrates schreef: Worden er ook strafpunten toegekend of gasboetes wegens verspilling van letters ?![]()
-
Mooie poging! Over het tellen van de IJ is hier bij mijn weten geen afspraak gemaakt. Maar hoewel je voorstel dicht in de buurt komt is de oplossing toch nog wat anders.
Het te vinden begrip ibegint met de letter' N
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
ij is altijd één letter
HOOFLIJNEN? (uit hoofde van=op grond van, en lijnen 'scheiden' en Socrates had een hint gegeven over zijn 'haar' op zijn hoofd)
HOOFLIJNEN? (uit hoofde van=op grond van, en lijnen 'scheiden' en Socrates had een hint gegeven over zijn 'haar' op zijn hoofd)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Stan* - Lid geworden op: 08 nov 2007, 16:58
socrates schreef:Mooie poging! Over het tellen van de IJ is hier bij mijn weten geen afspraak gemaakt. Maar hoewel je voorstel dicht in de buurt komt is de oplossing toch nog wat anders.
bij het opstarten van de topic "cryptogrammen" in de rubriek "spelletjes" heb ik vermeld dat de "ij" doorgaat voor 1 letter
M U Z I E K brengt mensen samen
-
Ik geef nog een laatste tip, als het dan niet gevonden wordt, was het begrip te ongewoon of te onduidelijk omschreven om te kunnen worden gevonden.
Als het nu vandaag niet gevonden wordt geef ik straks een beter raadsel.
Het te vinden begrip omvat dus 10 letters, er komt geen IJ in voor en het begint met "N" en eindigt op "D"
Veel succes het veld is vrij.
Als het nu vandaag niet gevonden wordt geef ik straks een beter raadsel.
Het te vinden begrip omvat dus 10 letters, er komt geen IJ in voor en het begint met "N" en eindigt op "D"
Veel succes het veld is vrij.
-
Sita
neergeveld ???
een veld is grond
als men bij een bokswedstrijd is neergeveld stopt de scheidsrechter de match
en er komt geen ij in het woord
een veld is grond
als men bij een bokswedstrijd is neergeveld stopt de scheidsrechter de match
en er komt geen ij in het woord
-
Goed geredeneerd, er komt dus "grond=veld" in en "scheiding =scheidsrechter" Maar niet goed genoeg; Het blijkbaar te ongewoon begrip "Nomansland" kon niet worden gevonden; De grond voor en na de grens wordt soms als niemand toebehorend beschouwd. Ook bij de stellingenoorlog was er sprake van zo"n gebied dat de strijdende partijen van elkaar scheidt.
Ik ben het ermee eens dat de juiste schrijfwijze "noman's land" is maar zag dit als een toelaatbare dichterlijke vrijheid. Ik geef dus maar een nieuwe opgave. (niemand krijgt punten
)
Ik ben het ermee eens dat de juiste schrijfwijze "noman's land" is maar zag dit als een toelaatbare dichterlijke vrijheid. Ik geef dus maar een nieuwe opgave. (niemand krijgt punten
-
Sita
Dat had ik nooit gevonden
Toelaatbaar is een ander paar mouwen

Zeg dat wel, een dichterlijke vrijheid.socrates schreef:Ik ben het ermee eens dat de juiste schrijfwijze "noman's land" is maar zag dit als een toelaatbare dichterlijke vrijheid.
Toelaatbaar is een ander paar mouwen