CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Je kan snel "afvoeren "of snel "doorsturen" maar je kan ook snel "openen" en of "sluiten"Reini schreef:Mogelijk PLASBUIS ?
ik zat immers in de goede richting....
Een buis kan een snelweg zijn : riool om snel water af te voeren, tunnel om snel iets doort te sturen enz.
Het volledige woord hoeft geen verdere uitleg, heeft wel iets met zedigheid
onder de gordel te maken
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
lotte1 schreef:snel openen en snel sluiten...snel weg...gluren
de zedigheid denk je erbij
weggetje..,pas
Gluurpas
Dirty mind
Het is wel in die zone te zoeken maar dan zonder dubbele bodem.
-
Sita
Chérie, Reini en Lotte, meer uitleg durfde ik niet te schrijven bij mijn antwoord 
Het zal wel duidelijk zijn, zeker

Nu nog wachten op Socrates.
Want of het antwoord juist is weten we nog niet, hé
Het zal wel duidelijk zijn, zeker
Nu nog wachten op Socrates.
Want of het antwoord juist is weten we nog niet, hé
-
Proficiat aan alle dames en vooral aan Sita die beseft dat de "aanhouder" veelal wint. Maar jullie zochten het toch veel te ver.
Het was inderdaad zo simpel als dat, een middel de "rits" dat ervoor zorgt dat de zedigheid snel kan worden gehandhaafd. Ook op sommige opritten van snelwegen moet er geritst worden. Dus eigenlijk toch hints genoeg. Punten zijn verdiend denk ik
Het was inderdaad zo simpel als dat, een middel de "rits" dat ervoor zorgt dat de zedigheid snel kan worden gehandhaafd. Ook op sommige opritten van snelwegen moet er geritst worden. Dus eigenlijk toch hints genoeg. Punten zijn verdiend denk ik
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Als men de oplossing ziet staan, is het natuurlijk heel gemakkelijk en logisch .
We hadden beter moeten nadenken over de "samengestelde nieuwe woorden" die Socrates met veel fantasie uit zijn mouw schudt.
Ik zeg meestal GULP of RITS, maar nooit de twee tesamen.
Daarom ook moeilijk te vinden, want hier komen toch echte cracks dit spelletje bezoeken.
Maar het is een mooi nieuw woord .
We hadden beter moeten nadenken over de "samengestelde nieuwe woorden" die Socrates met veel fantasie uit zijn mouw schudt.
Ik zeg meestal GULP of RITS, maar nooit de twee tesamen.
Daarom ook moeilijk te vinden, want hier komen toch echte cracks dit spelletje bezoeken.
Maar het is een mooi nieuw woord .
-
Dank U reini voor de eer. Als beloning hier dan een nieuw raadsel, hopelijk nu makkelijker, al was het vorige toch voor de hand liggend ? Jullie bleven maar in die "verdachte" zone rondjes draaien tot Sita de koe bij de rits durfde te pakken.
Nieuw raadsel
Zij sprak zo plastisch dat ook ongeletterden haar begrepen.(acht)
Nieuw raadsel
Zij sprak zo plastisch dat ook ongeletterden haar begrepen.(acht)