Droedels
-
Gast
Momenteel weinig puzzeltijd ( de zon is er !!! )
Toch één gokje :
linkshandig en rechtshandig ?
hand als lichaamsdeel
en
handig in de betekenis : vaardig bij het gefrutsel
Toch één gokje :
hand als lichaamsdeel
en
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
diba, we kunnen je hulp goed gebruiken,diba schreef:Momenteel weinig puzzeltijd ( de zon is er !!! )
Toch één gokje :
hand als lichaamsdeel
en
het blijft hier aanmodderen
geniet van de zon, als die er is
-
procman4 - Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
- Contacteer:
Proficiat "diba"diba schreef:Momenteel weinig puzzeltijd ( de zon is er !!! )
Toch één gokje :
hand als lichaamsdeel
en
't Zou muggezifterij zijn op te zeggen "links- en rechtshandig"
Proficiat aan iemand die grondig leest wat er aan extra informatie gegeven wordt.
Ten bewijze : als ik donderdag reeds schreef dat het dubbel kon uitgelegd worden ...
Ik moet het dus niet meer doen, 't staat hierboven in het blauw.
Dan kan ik alleen maar zeggen : 't is gewonnen door iemand die alle blzn. hier gelezen heeft.
Voetbal : je hebt links- en rechtsvoetige spelers. (= hint). Zet dat om naar de handen in de rode cirkel.
Toen ik alles wegveegde wat de oplossing in de weg stond, en een rode cirkel gebruikte om een "uitsnede" te

maken, begrijp ik niet dat er plots "voeten" bij gesleept worden.
Als ik mag concluderen ...
- ik zie één enkele poging van "diba" ; meteen raak.
- diba heeft "alles" gelezen, en "bekeken" . En ...bingo.
Nogmaals proficiat.
En voor de anderen : bedankt om zo lang te pogen.
En om mijn omwegen
procman4
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Procman,
het zijn die omwegen die je zelf met een emoji markeerde, die maakten dat het dagen duurde eer iemand met een oplossing kon komen. Als je er een voetbalveld moet bijslepen om de handen wat meer te verduidelijken klopt er naar mijn inziens iets niet.
Wat ziet de speler ?
Een koppel dat elkaar omhelst waarvan de man aan de knopjes zit te frunikken.
Daar gaat men dan mee aan de slag.
Niet dat voetballers rechts- of linksvoetig zijn. Mensen die geen fan zijn van voetbal hebben daar meestal geen weet van.
Hier gaan we er van uit dat het beeld op zich de oplossing in zich draagt. Dat was hier niet het geval.
het zijn die omwegen die je zelf met een emoji markeerde, die maakten dat het dagen duurde eer iemand met een oplossing kon komen. Als je er een voetbalveld moet bijslepen om de handen wat meer te verduidelijken klopt er naar mijn inziens iets niet.
Wat ziet de speler ?
Een koppel dat elkaar omhelst waarvan de man aan de knopjes zit te frunikken.
Daar gaat men dan mee aan de slag.
Niet dat voetballers rechts- of linksvoetig zijn. Mensen die geen fan zijn van voetbal hebben daar meestal geen weet van.
Hier gaan we er van uit dat het beeld op zich de oplossing in zich draagt. Dat was hier niet het geval.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Procman, in alle tips die je van bij de start gaf bleef mij bij dat we vooral niet op details moesten letten. Wat zijn die handen dan anders dan details in de massa informatie die de tekening bevat ? Een man met een kaal hoofd, een vrouw, een omhelzing, een koppel, een jurk; dat zijn toch geen details? Die twee handen zijn daarentegen volgens mij dan wel details. Een van de handen is trouwens moeilijk als hand te herkennen.
Als bij een opgave zoveel omstandige tips moeten worden gegeven is het wellicht toch heel onduidelijk wat de aangeven wil overbrengen. Een heel meerkleurig voetbalveld is een totaal andere opgave dan de oorspronkelijk sobere tekening. Linkshandig en rechtshandig zijn bovendien specifieke eigenschappen van specifieke details wat het decoderen nog extra moeilijk maakt. Hoe zou men bv. in een dergelijke tekening kunnen raden dat de kale man bijziend of verziend was ?
Als bij een opgave zoveel omstandige tips moeten worden gegeven is het wellicht toch heel onduidelijk wat de aangeven wil overbrengen. Een heel meerkleurig voetbalveld is een totaal andere opgave dan de oorspronkelijk sobere tekening. Linkshandig en rechtshandig zijn bovendien specifieke eigenschappen van specifieke details wat het decoderen nog extra moeilijk maakt. Hoe zou men bv. in een dergelijke tekening kunnen raden dat de kale man bijziend of verziend was ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
procman4 - Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
- Contacteer:
@ allen
Ik zal, als
er ooit een tweede kans voor mij komt, rekening houden met jullie bedenkingen.
groetjes - procman4
Ik zal, als
groetjes - procman4
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
chérie schreef:diba had 2 punten
Ja chérie meteen goed gezien, de slang is een adder geef jezelf ook maar twee punten;
@ procman Waarom zou jij geen kans meer krijgen ? Dit is een forum, al wie zich op Seniorennet registreert kan hier vrij aan deelnemen.
PS: Mij lijkt het wel onmogelijk om, via een statisch beeld, een kinetisch kenmerk zoals "linkshandigheid" te verbeelden.
Laatst gewijzigd door socrates op 10 apr 2018, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.