ZOEKTOCHT IN ONS LANDJE
-
Valentijn65 - Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
Helemaal juist! Maar ik vind het niet nodig vooraf te vertellen dat ik een weekendje naar Wuppertal zou gaan! Hartstikke plezant gehad!niavlys schreef:Ik denk dat Valentijntje een weekendje uit is![]()
Kijk nou!!
-
Valentijn65 schreef:Helemaal juist! Maar ik vind het niet nodig vooraf te vertellen dat ik een weekendje naar Wuppertal zou gaan! Hartstikke plezant gehad!niavlys schreef:Ik denk dat Valentijntje een weekendje uit is![]()
Helemaal goed hoor! Het Guggenheim Bilbao staat nog op m'n 'to-do-lijst'.
Kijk nou!!
-
niavlys - Lid geworden op: 01 jan 2014, 12:08
Hela Valentijn naar Wuppertal ! Met de hangtram gereden ook zeker. Moest daar vroeger in Wuppertal Langenfeld regelmatig gaan laden. Leuke stad.
Voor Sita. Ik geef hier heel de uitleg over de bank :
Belsele. Bij de kerk.
"Daer na qauemie an Isegrime, Bi belsele onder eenen boom"
Belsele wordt specifiek genoemd in het Reynaertverhaal, hoewel ook hier wel eens verwarring met Bazel kan zijn. Reynaert ontmoette er zijn oom, wolf Isegrim. De oude linde waaronder de bank in 1955 werd geplaatst (toen ingezeten door Stijn Streuvels) is inmiddels geveld en door de herinrichting van het plein verschoof de bank enkele keren op het plein. Toen ik ze in 2009 voor het eerst zag, stond de bank uit 1955 er nogal ongelukkig gerestaureerd bij. Ze werd vervangen in 2011 door een nieuwe bank, gemaakt uit kastanjehout van een omgewaaide boom en ze staat toepasselijk weer onder een boom.
Voor Sita. Ik geef hier heel de uitleg over de bank :
Belsele. Bij de kerk.
Belsele wordt specifiek genoemd in het Reynaertverhaal, hoewel ook hier wel eens verwarring met Bazel kan zijn. Reynaert ontmoette er zijn oom, wolf Isegrim. De oude linde waaronder de bank in 1955 werd geplaatst (toen ingezeten door Stijn Streuvels) is inmiddels geveld en door de herinrichting van het plein verschoof de bank enkele keren op het plein. Toen ik ze in 2009 voor het eerst zag, stond de bank uit 1955 er nogal ongelukkig gerestaureerd bij. Ze werd vervangen in 2011 door een nieuwe bank, gemaakt uit kastanjehout van een omgewaaide boom en ze staat toepasselijk weer onder een boom.
-
Sita
Natuurlijk hoef je dat niet vooraf te vertellen, Valentijn.Valentijn65 schreef:
Helemaal juist! Maar ik vind het niet nodig vooraf te vertellen dat ik een weekendje naar Wuppertal zou gaan! Hartstikke plezant gehad!
Ik maakte me enkel een beetje zorgen omdat je eerst nog een opgave plaatste en er enkele dagen geen reactie kwam.
Maar gelukkig: Eind goed, al goed!
Fijn voor jou dat het er plezant
-
Sita
Ha Sylvain (die niavlys vind ik zo moeilijk om te schrijvenniavlys schreef: Voor Sita. Ik geef hier heel de uitleg over de bank :
Belsele. Bij de kerk.
een echte kenner van ''t Soete land van Waes".
Helemaal juist, bedankt voor de extra informatie!
-
Nooit gerealiseerd dat Niavlys 't omgekeerde van Silvian was! Maar wij in Ned. hebben ook niet zoveel Sylvains. Eigenlijk ken ik er maar ééntje: Sylvain Poons & Oetze Verschoor. Zij zongen samen in de sixties 'de Zuiderzeeballade'.Sita schreef:Ha Sylvain (die niavlys vind ik zo moeilijk om te schrijven)
Kijk nou!!
-
niavlys - Lid geworden op: 01 jan 2014, 12:08
Dat van die Sylvain klopt. Mijn grootvader was van Briele, tegen Poperinge, dus niet ver van Frankrijk en hij hoorde die naam graag.Vandaar mijn vader wat aangepord om me die naam te geven.
Zijn dat niet de trappisten in Westmalle.
Ik rij nog voor mijn schoonzoon brandhout wegdoen en moet dus regelmatig in Westmalle voorbij.
Zijn dat niet de trappisten in Westmalle.
Ik rij nog voor mijn schoonzoon brandhout wegdoen en moet dus regelmatig in Westmalle voorbij.
-
Goed of niet, wat 'n afschuwelijk D-I-N-G-!
Kijk nou!!