Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat was ook nooit de bedoeling
Het verandert wel wat voor de PR van Rusland en Poetin.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Die miljarden mensen die hem gaan bekijken zullen dezelfde miljarden zijn die hun mening over deze oorlog al gevormd hebben of niet gaan bekijken omdat ze het als een ver van 'mijn bed show' beschouwen, iets waar ze zich niets van aantrekken.Het verandert wel wat voor de PR van Rusland en Poetin.
Een oooh, een aaah, wat erg, enz.....meer zal het niet zijn.
-
Het veranderen van een mentaliteit en ook van een mening over iets, verloopt heel geleidelijk.
Om dat te bereiken is informatie nodig. Beelden zijn veel krachtiger dan louter woorden.
De beelden van de bevrijding van de nazikampen blijven al decennia nazinderen. Het effect is veel meer dan 'oooh wat erg'.
Om dat te bereiken is informatie nodig. Beelden zijn veel krachtiger dan louter woorden.
De beelden van de bevrijding van de nazikampen blijven al decennia nazinderen. Het effect is veel meer dan 'oooh wat erg'.

De ooh's en de aah's kwamen na de bevrijding van deze kampen en dat zal hier niet anders zijn. En als, ik zeg als, Oekraïne de Russen niet kunnen buiten gooien, hebben die oooh's en aaah's niet meer betekenis dan wat ze nu betekenen.De beelden van de bevrijding van de nazikampen blijven al decennia nazinderen. Het effect is veel meer dan 'oooh wat erg'.
-
En elk jaar gaan honderden Duitse tieners de militaire begraafplaatsen onderhouden van de gesneuvelden Duitse militairen uit WO1 en WO2 als bewustwording. En niet alleen in Duitsland, ook ver daarbuiten.Jaarlijks gaan honderden Engelse tieners verplicht naar de Westhoek om een indruk te krijgen van de waanzin van honderd jaar geleden
(Volksbund Deutsche Kriegsgräberfürsorge)
-
De ooh's en de aah's werken ook vandaag nog tegen het nazi-gedachtengoed. Zonder die beelden werd de ernst van wat daar gebeurd is nauwelijks gevat door de mensen.Dicksy schreef: ↑11 mar 2024, 14:09De ooh's en de aah's kwamen na de bevrijding van deze kampen en dat zal hier niet anders zijn. En als, ik zeg als, Oekraïne de Russen niet kunnen buiten gooien, hebben die oooh's en aaah's niet meer betekenis dan wat ze nu betekenen.De beelden van de bevrijding van de nazikampen blijven al decennia nazinderen. Het effect is veel meer dan 'oooh wat erg'.
De documentaire over Mariupol is (hopelijk) niet bedoeld om over 50 jaar nog bekeken te worden. Hij zal nu (de volgende paar jaar) overal getoond worden in zalen en op tv. en hij zal voor de huidige generaties het beeld van Poetin en Rusland een heel stuk bijstellen.

Werd het beeld van Hitler bijgesteld door de huidige generaties? JaDe documentaire over Mariupol is (hopelijk) niet bedoeld om over 50 jaar nog bekeken te worden. Hij zal nu (de volgende paar jaar) overal getoond worden in zalen en op tv. en hij zal voor de huidige generaties het beeld van Poetin en Rusland een heel stuk bijstellen.
Werd het beeld van Duitsland bijgesteld door de huidige generaties?
-
De huidige generaties zijn nu véél gevoeliger voor alles wat nog maar enigszins in de richting gaat van nazistisch gedachtengoed.
Neem bijvoorbeeld deze posting van socrates. Dat is een typische reactie die ook vandaag nog bij heel wat mensen - ook jonge - aanwezig is. Hoe komt dat? O.a. door de beelden die gemaakt werden bij de bevrijding van de nazikampen.
Neem bijvoorbeeld deze posting van socrates. Dat is een typische reactie die ook vandaag nog bij heel wat mensen - ook jonge - aanwezig is. Hoe komt dat? O.a. door de beelden die gemaakt werden bij de bevrijding van de nazikampen.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En het zal het beeld van de neo-nazis die in Mariupol de plak zwaaiden verdoezelen alsof die daar nooit hebben bestaan ...Wil. schreef: ↑11 mar 2024, 14:19.....
De documentaire over Mariupol is (hopelijk) niet bedoeld om over 50 jaar nog bekeken te worden. Hij zal nu (de volgende paar jaar) overal getoond worden in zalen en op tv. en hij zal voor de huidige generaties het beeld van Poetin en Rusland een heel stuk bijstellen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 11 mar 2024, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Eventjes nu en dan uw geheugen opfrissen is blijkbaar nodig
:
Zelensky haalt verdedigers van Marioepol terug uit Turkije, Rusland reageert furieus
https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~ab0773ab/
Het voormalige Azovbataljon (Oekraïens: Окремий загін спеціального призначення «Азов») was een in mei 2014 opgerichte Oekraïense extreemrechts georiënteerde militie ontstaan uit Patriotten van Oekraïne en de Sociaal-Nationale Vergadering (beide geleid door Andriy Biletsky), die deel uitmaakt van de Oekraïense Nationale Garde
https://nl.wikipedia.org/wiki/Azovbataljon
Mei 2014 ... gaat er geen belleke rinkelen - mijnheer de extreem rechtse nationalist , antivaxxer en klimaatnegationist.
Zelensky haalt verdedigers van Marioepol terug uit Turkije, Rusland reageert furieus
https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~ab0773ab/
Het voormalige Azovbataljon (Oekraïens: Окремий загін спеціального призначення «Азов») was een in mei 2014 opgerichte Oekraïense extreemrechts georiënteerde militie ontstaan uit Patriotten van Oekraïne en de Sociaal-Nationale Vergadering (beide geleid door Andriy Biletsky), die deel uitmaakt van de Oekraïense Nationale Garde
https://nl.wikipedia.org/wiki/Azovbataljon
Mei 2014 ... gaat er geen belleke rinkelen - mijnheer de extreem rechtse nationalist , antivaxxer en klimaatnegationist.