door Charlie Maru » 42 minuten geleden
Da's ook en goei.....alléén voor in de vitrine.....
HLN:
Rusland durft prestigieuze nieuwe tank niet in te zetten in Oekraïne: “Te duur om te vervangen”
Het Russische leger heeft een prestigieuze nieuwe tank in gebruik genomen, maar volgens het Britse ministerie van Defensie zal hij niet opduiken in Oekraïne. De T-14 Armata is immers erg duur en volgens de Britten is Moskou bang voor “mogelijke reputatieschade” mocht een dergelijk gevechtsvoertuig verloren gaan in de strijd.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-d ... ~ae372cc8/
Toen ik dat artikel daarstraks las dacht ik meteen aan de inzet van die geleverde Abrams aan Oekraine. Niet voorzien van de benodigde middelen voor een adequate bescherming en technologie uit schrik dat deze in handen van de Russen zouden kunnen vallen. Ook deze geleverde Abram-tanks zijn blijkbaar alleen maar
vitrine-modellen. In de Oekraïnse pers is daarover genoeg te lezen hoe ze klagen over deze tank en niet brengen wat ze er van verhoopt hadden.
Dat Rusland deze tank (T-14) niet wil inzetten kan ik dus perfect begrijpen (zie tekening in het artikel) en is van hetzelfde gehalte waarom de VS geen volledig uitgeruste Abrams-tanks wil inzetten (leveren aan) in Oekraïne.
Het kan misschien waar zijn wat het Britse ministerie van Defensie hierover zegt maar ik zie het gewoon als uitdagende praat (ge durft niet, ziet ge wel dat ge niet durft....

) om de Russen er toe te bewegen deze in te zetten. En trouwens waarom zouden ze.....met hun schoppen, tanks e.d. meer uit musea, en elektronica uit wasmachina's, frigo's en droogkasten rukken ze beetje bij beetje steeds meer en meer op richting westen.