Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Drogredenering en dit is waarom:In de Veiligheidsraad, waar de VS vaak de Russische obstructie tegen Oekraïne uit eigenbelang hebben bepleit, heeft de regering-Biden haar vetorecht net zo cynisch gebruikt om de acties van Israël in Gaza te dekken – waarvan het Internationaal Gerechtshof zegt dat het plausibele genocide is – en een staakt-het-vuren te blokkeren.
Rusland is de dader van de invasie en kan in de VN zelf oordelen over zijn eigen wandaden.
De VS zijn niet de dader - voor zover dat woord correct is - in de oorlog in Gaza; dat is Israël.
Het is niet de VS die ter discussie staat. Het gaat om de acties van een soeverein land, met name Israël dat weliswaar wapens koopt van de VS.
Daarom is de redenering onjuist.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Niet iedereen is bekend met het fenomeen 'drogreden(ering)' zoals u.
(Hij zit op twitter)
Veroordeling van Israël in de VN gebruikt de VS hun vetorecht en dat is het punt dat hij maakt en daar heeft hij gelijk in.
Het artikel gaat over de pot die de ketel verwijt.
(Hij zit op twitter)
Veroordeling van Israël in de VN gebruikt de VS hun vetorecht en dat is het punt dat hij maakt en daar heeft hij gelijk in.
Het artikel gaat over de pot die de ketel verwijt.
-
In januari waren er in Rusland 57% méér faillissementen dan een jaar daarvoor.
In februari telde men 60% meer faillissementen dan een jaar voordien.
Enkel bedrijven die voor de oorlogsmachine werken, blijven nog gespaard van moeilijkheden. Hun belangrijkste (vaak enige) klant is de staat en die betaalt uit het spaarvarken dat Poetin de voorbij 20 jaar heeft aangelegd. Daarvan ligt echter de helft bevroren in westerse landen. Maar voorlopig blijft er nog voldoende om die oorlogsleveranciers te betalen.
Een groot probleem is de inflatie die oploopt in RU. De centrale bank reageert daarop met hogere interesten op te leggen voor leningen. Daardoor wordt het voor bedrijven in nood nog moeilijker om geld te krijgen om hun verplichtingen na te komen.
In februari telde men 60% meer faillissementen dan een jaar voordien.
Enkel bedrijven die voor de oorlogsmachine werken, blijven nog gespaard van moeilijkheden. Hun belangrijkste (vaak enige) klant is de staat en die betaalt uit het spaarvarken dat Poetin de voorbij 20 jaar heeft aangelegd. Daarvan ligt echter de helft bevroren in westerse landen. Maar voorlopig blijft er nog voldoende om die oorlogsleveranciers te betalen.
Een groot probleem is de inflatie die oploopt in RU. De centrale bank reageert daarop met hogere interesten op te leggen voor leningen. Daardoor wordt het voor bedrijven in nood nog moeilijker om geld te krijgen om hun verplichtingen na te komen.

Gelukkig is België maar een klein land t.o.v Rusland en zijn deze cijfers dus ook niet verontrustend.In februari 2024 registreerden de ondernemingsrechtbanken 994 faillissementen. Dit betekent een stijging met 5,5% ten opzichte van januari 2024 (942).
Statbel, het Belgische statistiekbureau, publiceert eveneens een uitgebreid rapport met de belangrijkste evoluties in de maandelijkse faillissementscijfers, dat u hier kunt raadplegen(This hyperlink opens a new window).
Het aantal geregistreerde faillissementen in februari 2024 ligt hoger in vergelijking met dezelfde maand in 2023 (+20,0%) en in 2022 (+35,1%). Dit is trouwens de hoogste waarde voor een maand februari in België sinds het vorige record in 2014 (931).
Op regionaal niveau steeg het aantal faillissementen ten opzichte van januari 2024 in het Vlaamse Gewest (+17,7%) en in het Waalse Gewest (+7,6%). Het aantal geregistreerde faillissementen in februari 2024 steeg in vergelijking met februari 2023 in het Vlaamse Gewest (+19,8%) en in het Waalse Gewest (+8,1%) en in vergelijking met februari 2022 met respectievelijk 58,1% et 19,9%. Dit is de hoogste waarde voor een maand februari in het Vlaamse Gewest sinds het vorige record in 2023 (612 tegen 511) terwijl het volstaat om terug te gaan tot februari 2020 om voor deze maand meer faillissementen in het Waalse Gewest (243 tegen 241) terug te vinden.
-
Alleen dictators feliciteerden Poetin met zijn verkiezingsoverwinning. Bakt Zelensky nu zoete broodjes met een dictator?Zelenskyy besprak de ‘vredesformule’ met de Indiase premier
Oekraïne is "geïnteresseerd" in het versterken van de banden met India, zei Volodymyr Zelenskyy na een telefoongesprek met de Indiase premier Narendra Modi.
We berichtten eerder dat de heer Modi ook Vladimir Poetin had gebeld om hem te feliciteren met zijn verkiezingsoverwinning.
De Indiase regering zei dat Modi het “consistente standpunt van het land ten gunste van dialoog en diplomatie als de weg vooruit” in de oorlog tegen Oekraïne herhaalde.
Het kantoor van Zelenskyy zei dat de president woensdag de vredesformule van Oekraïne met Modi heeft besproken, samen met de bilaterale betrekkingen.
Het vredesplan van Kiev roept op tot de terugtrekking van alle Russische troepen uit Oekraïne, het herstel van de post-Sovjetgrenzen van 1991 en een proces om Rusland verantwoordelijk te maken voor zijn daden.
“Oekraïne is geïnteresseerd in het versterken van onze handels- en economische banden met India, vooral op het gebied van de landbouwexport, samenwerking in de luchtvaart en de handel in farmaceutische en industriële producten”, zei Zelenskyy op X.
De heer Modi postte ook op X en verklaarde dat hij "de consistente steun van India voor alle inspanningen voor vrede en het vroegtijdig beëindigen van het aanhoudende conflict" uitsprak.
(Bron: SkyNews - 20/03/2024 - 17.47 uur)
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Iemand op zijn domme mening aanspreken, is ook een kenmerk van de westerse vrije meningsuiting.
Deze paus heeft geen verstand van politiek. Zelfs van interne politiek heeft hij weinig kaas gegeten. Hij is er nog altijd niet uit wat hij met Van Geluwe gaat doen
Deze paus heeft geen verstand van politiek. Zelfs van interne politiek heeft hij weinig kaas gegeten. Hij is er nog altijd niet uit wat hij met Van Geluwe gaat doen

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Da's ook en goei.....alléén voor in de vitrine.....
HLN:
Rusland durft prestigieuze nieuwe tank niet in te zetten in Oekraïne: “Te duur om te vervangen”
Het Russische leger heeft een prestigieuze nieuwe tank in gebruik genomen, maar volgens het Britse ministerie van Defensie zal hij niet opduiken in Oekraïne. De T-14 Armata is immers erg duur en volgens de Britten is Moskou bang voor “mogelijke reputatieschade” mocht een dergelijk gevechtsvoertuig verloren gaan in de strijd.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-d ... ~ae372cc8/
HLN:
Rusland durft prestigieuze nieuwe tank niet in te zetten in Oekraïne: “Te duur om te vervangen”
Het Russische leger heeft een prestigieuze nieuwe tank in gebruik genomen, maar volgens het Britse ministerie van Defensie zal hij niet opduiken in Oekraïne. De T-14 Armata is immers erg duur en volgens de Britten is Moskou bang voor “mogelijke reputatieschade” mocht een dergelijk gevechtsvoertuig verloren gaan in de strijd.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Poetin zal de NAVO blijven uitdagen.
Hij wil zichzelf absoluut bewijzen tegenover het Westen.
Hetzelfde met die vetzak in Noord Korea.
Eén van beiden, of misschien allebei samen, zijn gewoon naar een motief aan het zoeken om een oorlog met de NAVO te rechtvaardigen. En dat motief zullen ze vinden ook.
Zo te lezen, zijn sommigen hier volledig akkoord met de uitspattingen van Poetin.
Die kerel kan namelijk niks mispeuteren in hun ogen, en krijgt van hen alle gelijk van de wereld.
Ik begin mij stilaan af te vragen of ze ook akkoord zullen gaan met een derde wereldoorlog?
Daar zullen ze dan toch een heel goede reden moeten op verzinnen, want ze zullen er zelf toch ook mee zitten!?
Dat Poetin en ook die Un, allebei kolossale smeerlappen zijn, is nu toch al méér dan voldoende bewezen? Als Rusland de oorlog wint in Ukraïne, dan kunnen we ons zéker aan een derde wereldoorlog verwachten. En in het omgekeerde geval evenzeer, want een kat in in het nauw, kan rare sprongen maken..
M.a.w., een totale oorlog is gewoon niet meer te vermijden. De vraag is gewoon "wanneer"!
Ik, maar goed, wie ben ik, zie het in 2026 gebeuren. Rusland is zich volop aan het voorbereiden op zo'n confrontatie. Ze zijn nu al meer en beter bewapend dan alle NAVO-landen samen.
Rusland is militair gezien, nog altijd heel wat sterker dan wat de media ons wil laten geloven.
Binnenkort leiden alle wegen niet meer naar Rome, alle wegen zullen naar Moskou leiden.
Hij wil zichzelf absoluut bewijzen tegenover het Westen.
Hetzelfde met die vetzak in Noord Korea.
Eén van beiden, of misschien allebei samen, zijn gewoon naar een motief aan het zoeken om een oorlog met de NAVO te rechtvaardigen. En dat motief zullen ze vinden ook.
Zo te lezen, zijn sommigen hier volledig akkoord met de uitspattingen van Poetin.
Die kerel kan namelijk niks mispeuteren in hun ogen, en krijgt van hen alle gelijk van de wereld.
Ik begin mij stilaan af te vragen of ze ook akkoord zullen gaan met een derde wereldoorlog?
Daar zullen ze dan toch een heel goede reden moeten op verzinnen, want ze zullen er zelf toch ook mee zitten!?
Dat Poetin en ook die Un, allebei kolossale smeerlappen zijn, is nu toch al méér dan voldoende bewezen? Als Rusland de oorlog wint in Ukraïne, dan kunnen we ons zéker aan een derde wereldoorlog verwachten. En in het omgekeerde geval evenzeer, want een kat in in het nauw, kan rare sprongen maken..
M.a.w., een totale oorlog is gewoon niet meer te vermijden. De vraag is gewoon "wanneer"!
Ik, maar goed, wie ben ik, zie het in 2026 gebeuren. Rusland is zich volop aan het voorbereiden op zo'n confrontatie. Ze zijn nu al meer en beter bewapend dan alle NAVO-landen samen.
Rusland is militair gezien, nog altijd heel wat sterker dan wat de media ons wil laten geloven.
Binnenkort leiden alle wegen niet meer naar Rome, alle wegen zullen naar Moskou leiden.
-
Toen ik dat artikel daarstraks las dacht ik meteen aan de inzet van die geleverde Abrams aan Oekraine. Niet voorzien van de benodigde middelen voor een adequate bescherming en technologie uit schrik dat deze in handen van de Russen zouden kunnen vallen. Ook deze geleverde Abram-tanks zijn blijkbaar alleen maar vitrine-modellen. In de Oekraïnse pers is daarover genoeg te lezen hoe ze klagen over deze tank en niet brengen wat ze er van verhoopt hadden.door Charlie Maru » 42 minuten geleden
Da's ook en goei.....alléén voor in de vitrine.....![]()
HLN:
Dat Rusland deze tank (T-14) niet wil inzetten kan ik dus perfect begrijpen (zie tekening in het artikel) en is van hetzelfde gehalte waarom de VS geen volledig uitgeruste Abrams-tanks wil inzetten (leveren aan) in Oekraïne.
Het kan misschien waar zijn wat het Britse ministerie van Defensie hierover zegt maar ik zie het gewoon als uitdagende praat (ge durft niet, ziet ge wel dat ge niet durft....
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
In WO II of trachtte men toch ook steeds de bevoorrading te saboteren, bb gaat dat nog steeds goed. Het is dan met de kraan open dweilen. En ja de RU zal ook wel modern worden.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk