Farma-industrie & corona-vaccin

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

20 okt 2020, 10:08

Dicksy schreef:
20 okt 2020, 10:02
....

Het is nog geen griepepidemie maar ze is toch al in het land. Dus waarom zouden die dokters, verpleegsters en de rest van het personeel al niet de voorbode kunnen zijn van van de griepepidemie ipv milde vormen van het coronavirus te hebben? 8O

https://www.sciensano.be/nl/pershoek/we ... activiteit
Omdat er blijkbaar te veel zijn die zich nu al ziek melden met griepachtige symptomen ... wat dus per definitie te vroeg is voor een griep maar ...... wel voor covid-19 :wink:

En trouwens .... het griepvirus valt ook niet zomaar uit de lucht. Het wordt van mens tot mens doorgegeven, en als iedereen een masker draagt wegens corona, zullen mensen mekaar ook minder met het griepvirus kunnen besmetten. De kans op een griep epidemie is volgens mij veel kleiner dan tijdens de voorbije jaren.

bluevelvet

20 okt 2020, 12:29

Dicksy schreef:
20 okt 2020, 09:32
Het griepvirus wacht dus tot alle vaccins uitgedeeld zijn....klopt? :roll: Niet uitdelen dan zou ik zeggen. 8O
https://www.fagg-afmps.be/nl/news/griep ... icogroepen

De Hoge Gezondheidsraad beveelt aan om te vaccineren van midden oktober tot midden december. Het is pas na twee weken dat het vaccin werkt.
Als je binnen die twee weken met het griepvirus in aanraking komt, dan kan je toch griep krijgen

Voor de seizoensgriep 2020-2021 zijn de ministers van Volksgezondheid (federaal en van de deelstaten) voorstander van een gefaseerde aanpak van de vaccinatie.
1. Van 15 september tot 15 november 2020 worden vaccins alleen afgeleverd aan de doelgroepen gedefinieerd door de Hoge Gezondheidsraad, alle personen vanaf 65 jaar, mensen die lijden aan een onderliggende chronische aandoening, werkzaam zijn in de gezondheidssector, zwangere vrouwen.....
2. Vanaf 15 november 2020 kan de vaccinatie worden uitgebreid tot de rest van de bevolking.

Het is wel al in het nieuws gekomen dat de vaccins niet op tijd geleverd werden. Apothekers werken met een wachtlijst. Maar geen paniek want er zijn meer vaccins besteld dan eerdere jaren.

Binnen enkele weken zijn er weer vaccins beschikbaar, in eerste instantie voor de doelgroepen en is het nog niet te laat om zich te laten vaccineren. https://www.kava.be/news/levering-van-g ... nd-oktober
Voor de niet-prioritaire doelgroepen is het op dit moment onmogelijk om iets te beloven... :roll:

:arrow: Het griepvirus zal nog wat moeten wachten, rare gedachte 😧

bluevelvet

20 okt 2020, 14:54

boeffer schreef:
19 okt 2020, 21:28
Een topic over medicijnen of remedies zou dit zijn. Een dikke pagina over ginds en daar zo, ik denk dan 'zegt men alles wel'?
https://www.medi-sfeer.be/nl/nieuws/ste ... enten.html
Dit lijkt me 'n goei artikel: Marit van Gils. "Wij hebben alle covid-antistoffen uit het bloed in het lab getest en daaruit de meest krachtige varianten geïsoleerd." De volgende stap is om deze krachtige antistoffen op grote schaal te gaan produceren
Het is een eeuwenoude traditie: het bloed van genezen patiënten gebruiken als medicijn
Onderzoekster Marik van Gils heeft tijdens haar onderzoeken talrijke varianten antistoffen bij genezen Covid-19 patiënten gevonden. (Universitair Medische Centra ).

Net het tegendeel van wat Fred1950 beweert :roll: hij doet, zoals dikwijls het geval is alsof hij het beter weet :idea:
Wees gerust, er bestaan geen varianten van de covid-antistoffen tussen mensen onderling
Hij zit er dus helemaal naast :!:

Het is zeker werkbaar om het bloed van genezen patiënten te gebruiken”, zegt van Gils. “Dat gebeurt al, maar kan beter. Wij hebben alle covid-antistoffen uit het bloed in het lab getest en daaruit de meest krachtige varianten geïsoleerd. Dat kan tegenwoordig relatief snel met nieuwe labtechnieken.” https://www.amc.nl/web/nieuws-en-verhal ... vonden.htm
In een interview zegt ze :
Er zijn inmiddels talrijke antistoffen gevonden. Wij waren een van de eersten die antistoffen uit genezen covid-19-patiënten wisten te maken. Inmiddels hebben onderzoekers overal in de wereld hetzelfde gedaan.
Onze antistoffen behoren tot de krachtigste die gevonden zijn.”

klikje

Uit een antistof-coctail zouden dan medicijnen, (injectie of infuus) kunnen gemaakt worden voor Covid-19 patiënten. (Ik meen cocktail van 8 verschillende anti-stoffen, als ik me niet vergis)

De resultaten van haar onderzoek kreeg veel media-aandacht en werden gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Science.

Fred1950

20 okt 2020, 16:35

bluevelvet schreef:
.....
.....
Uit een antistof-coctail zouden dan medicijnen, (injectie of infuus) kunnen gemaakt worden voor Covid-19 patiënten. (Ik meen cocktail van 8 verschillende anti-stoffen, als ik me niet vergis)

....
o.a. Koen Wauters van Clouseau geeft ook zijn antistoffen weg. Weet je dat alleen mannen die antistoffen mogen afleveren en niet vrouwen, en ook waarom ?

Nogmaals , er bestaan verschillende soorten antistoffen ( alarmeerders ), maar slechts één soort covid-19 antistof ! Een griep of polio virus antistof ontdekt geen covid-19 ....

bluevelvet

20 okt 2020, 17:39

Fred1950 schreef:
20 okt 2020, 16:35
bluevelvet schreef:
.....
.....

....
o.a. Koen Wauters van Clouseau geeft ook zijn antistoffen weg. Weet je dat alleen mannen die antistoffen mogen afleveren en niet vrouwen, en ook waarom ?

Nogmaals , er bestaan verschillende soorten antistoffen ( alarmeerders ), maar slechts één soort covid-19 antistof ! Een griep of polio virus antistof ontdekt geen covid-19 ....
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/oo ... ~a28d1265/

Neen, dat is niet waar !
Dat vertellen ze misschien in België, maar vrouwen mogen dat wel.
In Nederland zoals in nog andere landen kunnen vrouwen bloedplasma doneren in strijd tegen corona. Dat laat het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen weten.
Vrouwen maken van nature zelfs meer antistoffen aan dan mannen.

Je zit er nogmaals een keer compleet naast 8O

Nu mag jij je kwaadmaken op je zelf in plaats van op anderen door je verkeerde informatie :mrgreen:

Ga jij opnieuw onderzoekster Marit van Gils tegenspreken die het heeft over een antistof-cocktail ? Zij spreekt van 2 of 3 antistoffen in 1 coctail. (meerdere zijn ook mogelijk, zoals ik meende gelezen te hebben) Het onderzoek gaat nog voort, wait and see !

Coctail ? Wat zegt dat jou :?:

Fred1950

20 okt 2020, 19:06

bluevelvet schreef:
20 okt 2020, 17:39
....
....
Vrouwen maken van nature zelfs meer antistoffen aan dan mannen.
kwatch !
Je zit er nogmaals een keer compleet naast 8O
....
Vrouwen produceren antistoffen tijdens de zwangerschap die door niemand anders getolereerd worden.

Dicksy

20 okt 2020, 19:34

Fred1950 schreef:
Vrouwen produceren antistoffen tijdens de zwangerschap die door niemand anders getolereerd worden.
'Dat mannen vaker dan vrouwen overlijden aan het coronavirus, heeft te maken met de immuunreactie van het lichaam. Bij vrouwen zou het immuunsysteem het coronavirus effectiever aanpakken. Dat schrijven wetenschappers in het wetenschappelijke tijdschrift Nature.'

Fred1950

20 okt 2020, 20:09

Dicksy schreef:
20 okt 2020, 19:34
Fred1950 schreef:
'Dat mannen vaker dan vrouwen overlijden aan het coronavirus, heeft te maken met de immuunreactie van het lichaam. Bij vrouwen zou het immuunsysteem het coronavirus effectiever aanpakken. Dat schrijven wetenschappers in het wetenschappelijke tijdschrift Nature.'
Dat heeft op zich niets met zwangerschap te maken nietwaar. Als ze niet zwanger zijn mogen ze antistoffen afstaan, maar ..... in de eerste maand weten ze dat nog niet van zichzelf , en dus .... :)

Mannen overlijden vaker ? "Analyseer" dat prentje hieronder. Mannen hebben doorgaans meer onderliggende problemen dan vrouwen door hun manier van leven in het verleden : obees door teveel te fretten , cholesterol , roken , alcohol gebruik met hoge bloeddruk tot gevolg .... Daar zal wel de oorzaak liggen dat er meer mannen dan vrouwen op jongere leeftijd aan corona sterven. Dat er meer 85+ vrouwen dan 85+ mannen sterven zoals op het beeld hieronder te zien is komt volgens mij omdat er veel meer 85+ vrouwen in leven zijn ( waren ) dan 85+ mannen, ook terug omwille van hogergenoemde redenen.

Enfin , 'fredje' is ook wel wetenschapper , maar die is niet "gerenommeerd" en komt niet in de boekskes. :D

Untitled.png
Untitled.png (62.92 KiB) 410 keer bekeken

Dicksy

20 okt 2020, 20:34

Fred1950 schreef:
Mannen overlijden vaker ? "Analyseer" dat prentje hieronder. Mannen hebben doorgaans meer onderliggende problemen dan vrouwen door hun manier van leven in het verleden : obees door teveel te fretten , cholesterol , roken , alcohol gebruik met hoge bloeddruk tot gevolg ....
Godv.........hoelang heb ik nog? 8O

bluevelvet

20 okt 2020, 22:10

Mannen overlijden vaker ? "Analyseer" dat prentje hieronder. Mannen hebben doorgaans meer onderliggende problemen dan vrouwen door hun manier van leven in het verleden : obees door teveel te fretten , cholesterol , roken , alcohol gebruik met hoge bloeddruk tot gevolg ....

...... fredje' is ook wel wetenschapper .......
Fred1950 heeft deze analyse ergens van een Chinees onderzoek afgeschreven..... Hij komt met oud nieuws af. Dat waren conclusies van maanden geleden, de Chinese vrouwkes zijn niet te vergelijken met de onze :mrgreen:

Anderzijds hebben vrouwen net dezelfde onderliggende problemen, dat kan dus niet de hoofdzaak zijn waarom mannen zieker worden en meer sterven.
Ondertussen staan wetenschappers al veel verder met hun onderzoeken.
Dicksy verwees al naar het artikel in Nature gepubliceerd op 26 augustus. Een uittreksel :

......female patients had more robust T cell activation than male patients during SARS-CoV-2 infection. Notably, we found that a poor T cell response negatively correlated with patients’ age and was associated with worse disease outcome in male patients, but not in female patients. (....... ) These findings provide a possible explanation for the observed sex biases in COVID-19, and provide an important basis for the development of a sex-based approach to the treatment and care of male and female patients with COVID-19.

Onderzoekers vonden dat T-cellen een hoofdrol spelen in het verschil in immuunsysteem van mannen en vrouwen. T-cellen zijn witte bloedcellen die het virus herkennen en elimineren. Deze cellen maak je aan wanneer je ziek wordt. Vrouwen maakten meer van die T-cellen aan en hun immuunsysteem kan ze beter activeren dan dat van mannen. Hoe ouder de man, hoe slechter de reactie van deze afweercellen. Bij vrouwen neemt die hoeveelheid en effectiviteit van T-cellen niet af zelfs niet als ze 90 zijn.

“Fredje is in niets wetenschapper, hoe zou hij :P :P

Fred1950

20 okt 2020, 23:47

bluevelvet schreef:
20 okt 2020, 22:10
.....
Anderzijds hebben vrouwen net dezelfde onderliggende problemen, dat kan dus niet de hoofdzaak zijn waarom mannen zieker worden en meer sterven.
Uiteraard, maar er zijn er minder. Vrouwen drinken minder alcohol, hebben doorgaans een lager cholesterol gehalte , letten meer op hun gezondheid ( lopen vlugger naar de dokter ), en daardoor worden ze doorgaans ouder dan mannen. In woonzorgcentra vormen ze dus de overgrote meerderheid , en DAAR sterven ze dan aan corona wat duidelijk in de Sciensano staafgrafiek te zien is.

Onderzoekers vonden dat T-cellen een hoofdrol spelen in het verschil in immuunsysteem van mannen en vrouwen. T-cellen zijn witte bloedcellen die het virus herkennen en elimineren. Deze cellen maak je aan wanneer je ziek wordt. Vrouwen maakten meer van die T-cellen aan en hun immuunsysteem kan ze beter activeren dan dat van mannen. Hoe ouder de man, hoe slechter de reactie van deze afweercellen. Bij vrouwen neemt die hoeveelheid en effectiviteit van T-cellen niet af zelfs niet als ze 90 zijn.
T-lymfocieten zijn de soldaten en de anti-genen zijn de boodschappers. T-lymfocieten hebben geen geheugen voor eender welk virus, die vallen gewoon alles aan wat lichaamsvreemd is en "gemeld" is geweest door de anti-genen die wel over dat geheugen beschikken. Dit alles is een zeer ingewikkeld chemisch proces ( jawel pure chemie , of wat dacht je ) dat nog niet volledig ontrafeld is, en waar nog eens een pak andere stoffen ( en eiwit moleculen ) aan te pas komen. Er bestaan hierover al documenten , maar ik heb geen goesting om die terug te gaan opzoeken. Dit is allemaal geen hocus pocus of "Gods werk" maar pure chemie van het hoogste niveau ....

Dat vrouwen nog een beter immuunsysteem hebben dan mannen van dezelfde leeftijd is mogelijk, maar dat ligt dan terug aan de manier van leven zoals ik hiervoor heb aangehaald.
“Fredje is in niets wetenschapper, hoe zou hij :P :P
Ben jij het dan wel ? Iemand die de titel "Master of Science" mag dragen mag zich ook wetenschapper noemen. :P :lol: Jij bent of waart godsdienstleraar , juist ? :twisted:

bluevelvet

21 okt 2020, 01:23

Fred1950,
Ik geef je een simpele uitleg gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek die uitlegt waarom mannen eerder sterven dan vrouwen aan Covid-19, wat je verdere uitleg daar nog aan duidelijkheid wil aan toevoegen vind ik overbodig, ik vraag toch geen cursus immuunsysteem aan jou ? Net zoals je in een vorige posting het volgende schreef :
Vrouwen produceren antistoffen tijdens de zwangerschap die door niemand anders getolereerd
Denk jij dat wij dat niet weten?

Buiten de T-cellen is er nog een andere reden waarom vrouwen een beter immuunsysteem hebben dan mannen. Uit onderzoek is gebleken dat X-chromosomen, waar vrouwen er twee van hebben en mannen slechts één, ten minste 60 genen bevatten die iets te maken hebben met ons immuunsysteem. Het X-chromosoom bevat bijvoorbeeld een eiwit dat de aanwezigheid van het coronavirus opmerkt. De immuuncellen van vrouwen zijn daardoor twee keer zo goed in staat om de strijd met de indringer aan te gaan.

Ja, zoals aangetoond hebben vrouwen een beter immuunsysteem dan mannen. Tijdens eerdere epidemieën zoals bv. SARS en MERS heeft dit ook de overlevingskansen van vrouwen verhoogd.

Fred1950

21 okt 2020, 08:23

Ok, nu ben ik zeker dat ge godsdienstleraar zijt, je fantasie is oneindig goddelijk. :lol: Zijt ge zeker dat ge geen chromosoom te veel hebt ? :mrgreen:

Dicksy

21 okt 2020, 08:29

Fred1950 schreef:
Ok, nu ben ik zeker dat ge godsdienstleraar zijt, je fantasie is oneindig goddelijk. :lol: Zijt ge zeker dat ge geen chromosoom te veel hebt ? :mrgreen:
Ge zijt echt ongelofelijk.
Ice

21 okt 2020, 14:04

Dicksy schreef:
21 okt 2020, 08:29
Fred1950 schreef:
Ge zijt echt ongelofelijk.
Allez, en fred valt ook weer eens door de mand en spreekt zichzelf tegen:
Dat vrouwen van nature meer antistoffen aanmaken dan mannen noemt ie kwatch MAAR dan zegt ie ZELF dat vrouwen antistoffen produceren tijdens de zwangerschap die door niemand anders 'getolereerd' worden
Getolereerd? Hij weet blijkbaar niet eens wat tolereren betekent?
En door niemand anders worden geproduceerd, dus niet door mánnen? Mannen maken dus wél minder antistoffen aan dan (zwangere) vrouwen....misschien bedoelt fred dat niet zwangere vrouwen ook geen vrouwen zijn? Hahahaha..... :P
Hij noemt zijn eigen kwatch dus kwatch.... :P

En dan gaat hij weer in zijne glazen bol kijken welk beroep je wel zou kunnen hebben om zijn frustratie kwijt te kunnen en te kunnen schofferen...zulke zielige mensen horen zich in een psychiatrische instelling te laten behandelen. :P
Enige oplossing: negeren want dat oeverloze gewauwel gaat telkens nergens over. :evil: