Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet

13 nov 2020, 13:57

E.T. schreef:
13 nov 2020, 13:23
Beste ...

Als je het nog niet wist zitten we thans in een LOCKDOWN.

NATUURLIJK zijn de cijfers gedaald en is een ramp op IC voorkomen
GELUKKIG maar :roll:

Laat dat NATUURLIJK er maar af :!:
WANT........als jij het nog niet wist :
Op 2 november deden de “economen Corona-experten” hun voorspellingen, terwijl we al in lockdown waren en de horeca al verplicht gesloten was op 19 oktober :idea:
Toch werd er nog aan een rampscenario gedacht, plan B kwam in het zicht 8)
Lees nog eens de krantenkoppen van 2 november :roll:
Of zijt gij echt zo’n snulleke die niet veel begrijpt wat er vanuit de media naar ons komt overgewaaid en telkens in zoveel mogelijk doemscenario’s.
https://www.dekrantenkoppen.be/detail/1 ... crash.html

bluevelvet schreef :
De “experten” zaten er goed naast, de verdubbeling heeft niet plaatsgevonden !

E.T.

13 nov 2020, 14:06

Ik begin te geloven dat er bij jou ergens iets ernstig mis is ...

De effecten van de coronamaatregelen zijn pas na een tijdje waarneembaar, als ze er al zijn.
Reageren de cijfers niet dan neem je bijkomende verstrengingen.
Goed bestuur heeft inderdaad een plan B en ook een plan C

Heb je terugkijk tv? Kijk dan even naar 't Nieuws en/of 't Journaal. Kan je nog iets leren over kinderen en Corona. 8) Uitgelegd op snullen niveau :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

13 nov 2020, 14:57

E.T. schreef:
13 nov 2020, 14:06

De effecten van de coronamaatregelen zijn pas na een tijdje waarneembaar, als ze er al zijn.
Dat krantenbericht is van 2 november. Die geleerde koppen deden voorspellingen, wetende welke maatregelen er al genomen waren. Hun uitspraak hoort daarmee rekening te houden. Anders zijn het geen geleerde koppen, hé?

Uit de gazet:

"De economen die de coronacijfers indrukwekkend nauwkeurig voorspellen"

Wat denk je, gaan we aan die 3000 IC-patiënten komen? Of was het maar om te lachen? Of net het omgekeerde: om schrik aan te jagen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

13 nov 2020, 15:23

Hoewel ze bedrijfseconomen zijn, zijn ze ware corona-experts 8)
Er zijn zelfs paarden doktoors die zich corona-expert noemen :mrgreen:

De bedrijfseconomen zouden beter de regering dagvaardingen ,omdat ze onwettig de bedrijven sluiten, en ze de bevolking ook met allerhande dictatuur maatregelen de mensen oplichten met hun corona boeten,het wordt tijd dat ze nog eens de rechten van de mens lezen......
Maar ik denk dat artikel 21 maar om te lachen is.....allé dat zullen ze niet gelezen hebben......
ook artikel 13 is tegen de maatregelen die ze opleggen zoals het gaan winkelen in een ander land te gaan of om s'avonds nog na 22H op straat te zijn......het is niet omdat den duits dat toepaste, dat ze het moeten copycaten....
https://www.amnesty-international.be/uvrm-volledig
De bedrijven en winkels sluiten, de mensen verbieden om buiten te komen,na 22H ,zelfs het dragen van mondmaskers heeft geen invloed gehad op het aantal besmettingen,en de oversterfte, bij de eerste golf is de curve ook verminderd ,en was het even druk in de hospitalen ,als nu, en in de eerste golf waren al die maatregelen niet van tel.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

flupke2

13 nov 2020, 16:04

Ik denk dat tokio ergens op de maan leeft, anders is zijn uitleg niet te verklaren :evil:
Ice

13 nov 2020, 16:15

flupke2 schreef:
Ik denk dat tokio ergens op de maan leeft, anders is zijn uitleg niet te verklaren :evil:
Om tokkio zijn uitleg te kunnen volgen heb je dan ook meer dan 1 werkende hersencel nodig om zelfstandig te kunnen denken... :P

bluevelvet

13 nov 2020, 16:23

TER INFO en vooral aan degenen die menen anderen te verwijten dat ze ‘gezwets’ vertellen terwijl zelfs de media wordt beschuldigd van niet eerlijk te handelen in hun berichtgeving.

OPEN BRIEF AAN DE MEDIA !

UITTREKSEL :

We zijn ondertussen al een half jaar verder wat het Corona verhaal betreft, een verhaal dat onze gereputeerde media slechts vanuit één enkele hoek wensen te belichten.
Waarom brengt de media slechts één visie over Corona, waarom komen andere meningen, andere invalshoeken van gereputeerde artsen, wetenschappers gewoon niet aan bod, waarom zwijgt men als vermoord over andere invalshoeken en waarom moet bijvoorbeeld Zweden het steeds ontgelden en waarom wordt iemand die een andere mening heeft met kritische vragen benaderd terwijl Marc Van Ranst en Co werkelijk alle ruimte krijgen om te zeggen, te antwoorden en over alles en nog wat hun licht te laten schijnen? Waarom mogen zij zelfs op kritiek aan hun adres zelf antwoorden en waarom krijgen zij altijd het laatste woord.
Beste journalisten, dit is fundamenteel oneerlijke berichtgeving. Kan je dit nog verdedigen onder de noemer van journalistieke persvrijheid ?
......

Lees meer......
Wordt nog de vraag gesteld of journalisten kunnen leven in een medium waar niet de waarheid maar waar de doctrine overheerst, of omdat ze nieuws moeten brengen gebaseerd op een leugen en zo de maatschappij vernietigd ?

En als slot moeten ze zich eens de vraag stellen :

Wat staat er hoger, mijn beroepseer, mijn eerlijkheid of het vasthouden aan mijn werk aan mijn veilig inkomen?

tokkio

13 nov 2020, 16:32

flupke2 schreef:
Nuchtere denkwijze Flupke,er is geen bewijs dat het erger of minder erg zou zijn, volgens de experten zouden kinderen zelfs bijna niet besmet kunnen worden, maar nu zeggen ze opeens van wel, maar in mildere vorm,corona is wel iets erger dan een gewone griep, maar in 2018 zijn er ook + 9000 mensen gestorven aan de griep, en dan waren ze gevaccineerd tegen de griep,nu nemen ze pestmaatregelen omdat ze het zelf niet weten, ze spreken elkaar telkens tegen, de regel is nochtans simpel, het lichaam verwittigt dat men gaat ziek worden, men voelt zich niet goed in zijn vel, heeft wat keelpijn, hoofdpijn, moet al wat hoesten, het eten smaakt niet meer,nu, dan moet men niet meer rond iemand anders hangen,en afstand houden, en in "normale "grieptijden belt men eerst naar het werk,"baas ik voel mij niet goed" en dan gaat men naar de dokter,dat is nu met corona niet anders,maar al die sluitingen zijn voor niets nodig, die dienen alleen om boeten te ontvangen.
Lees maar wat de mening van de "experten" was ,beging april........
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 18193.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

13 nov 2020, 18:16

tokkio schreef:
13 nov 2020, 16:32
....
Nuchtere denkwijze Flupke,er is geen bewijs dat het erger of minder erg zou zijn, volgens de experten zouden kinderen zelfs bijna niet besmet kunnen worden, maar nu zeggen ze opeens van wel, maar in mildere vorm,....
Voor wie het zich herinnert, ik heb hier al lang geleden geschreven dat :

- kinderen er minder ziek van worden omdat hun afweersysteem sneller reageert en het virus overmeestert voordat het schade kan aanrichten.
- kinderen lager tegen de grond leven waardoor hun hoest, genies, aerosol niet tot op volwassen hoogte reikt. Hierdoor zullen ze minder de volwassenen besmetten, maar uiteraard wel hun leeftijdsgenoten evenzeer besmetten zoals volwassenen dat onderling doen.
Ice

13 nov 2020, 22:21

Fred1950 schreef:
- kinderen .......
- kinderen lager tegen de grond leven......maar uiteraard wel hun leeftijdsgenoten evenzeer besmetten zoals volwassenen dat onderling doen.
....
Dan zullen we de trollen met een muilkorf op vast nog als apen op handen en voeten zien rondkruipen want het virus besmet enkel op volwassen hoogte en niet wie lager tegen de grond leeft... :P :P :P

Overigens spreek je wéér jezelf tegen want als kinderen lager tegen de grond leven maar dan wél hun leeftijdsgenoten ook evenzeer besmetten dan zit je weer uit je nek te kletsen want ook die leeftijdsgenoten leven láger tegen de grond, lulhannes.
Alsof het virus enkel toeslaat op bepaalde hoogte...man, man...je reinste bullshit. :roll:

Fred1950

13 nov 2020, 22:42

Ice schreef:
13 nov 2020, 22:21
Fred1950 schreef:
- kinderen .......
- kinderen lager tegen de grond leven......maar uiteraard wel hun leeftijdsgenoten evenzeer besmetten zoals volwassenen dat onderling doen.
....
Dan zullen we de trollen met een muilkorf op vast nog als apen op handen en voeten zien rondkruipen want het virus besmet enkel op volwassen hoogte en niet wie lager tegen de grond leeft... :P :P :P

Overigens spreek je wéér jezelf tegen want als kinderen lager tegen de grond leven maar dan wél hun leeftijdsgenoten ook evenzeer besmetten dan zit je weer uit je nek te kletsen want ook die leeftijdsgenoten leven láger tegen de grond, lulhannes.
Alsof het virus enkel toeslaat op bepaalde hoogte...man, man...je reinste bullshit. :roll:
Uw inzicht in de dingen ( en ruimtelijk inzicht ook al ) is volledig zoek. 8O Niet te geloven dat ge u met complot fantasieën bezig houdt. Allé zeg, kinderen van 1,20 meter besmetten mekaar op 1,20 meter hoogte. Al wat ze uitniezen gaat niet de hoogte in tot op 1,75 meter waar de kop van een volwassene zich bevindt en dus is de kans klein dat iemand van 1,20 meter een volwassene besmet. Van iemand van 1,70 meter valt zijn genies wel naar beneden tot op 1,20 meter en kan dus gemakkelijker een kind besmetten.

Als de rommel in uwe kop dat nog niet verstaat, dan moogt de inhoud ervan als voer aan de kat of de hond geven. :roll:

janieburton

14 nov 2020, 10:16

Wat wordt er hier met verwijten naar elkaar gesmeten

Dicksy

14 nov 2020, 10:27

janieburton schreef:
Niet overdrijven hé, het is woord wederwoord. Het kan/kon erger zijn. :lol:

https://www.hln.be/video/kanalen/actua~ ... st~p133148

Seppe123

14 nov 2020, 16:30

Bluevelvet, heb je er al eens aan gedacht dat er de vorige week gemiddeld 200 mensen per dag gestorven zijn aan covid. 1400 mensen hebben vorige week plaats gemaakt op intensieve. Het aantal doden stijgt nog.
Door de maatregelen zijn de besmettingen gezakt en het aantal doden hopelijk de volgende weken ook.
De beelden gezien in Italie? Daar staan ze met auto's aan te schuiven om opgenomen te worden. Maar er is geen plaats meer. Ze beademen de zieke mensen al in hun auto. Zij moeten wachten tot er doden zijn zodat zij plaats hebben in het ziekenhuis.
Deze toestanden wilden ze in Belgie vermijden.

janieburton

15 nov 2020, 10:47

Dicksy schreef:
14 nov 2020, 10:27
janieburton schreef:
Niet overdrijven hé, het is woord wederwoord. Het kan/kon erger zijn. :lol:

https://www.hln.be/video/kanalen/actua~ ... st~p133148
Dat is waar, maar een wederwoord kan ook zonder verwijten worden geformuleerd en zo kan men ook zijn punt te kennen geven.

En neen, ik viseer niet één bepaalde persoon.