door Wil. » 1 minuut geleden
Mijn vraag was: wat zou je zelf doen indien je Oekraïne was?
Om het heel duidelijk te maken: wat zou je doen indien jij de beslissingsmacht had in Oekraïne om deze Russische agressie en invasie al dan niet aan te pakken?
Nu gaf je enkel aan wat Rusland moet kunnen, nl. incasseren, maar daarover ging mijn vraag niet en dat interesseert me niet.
- Om te beginnen had ik nooit maar dan ook nooit dat tegenoffensief vorig jaar gelanceerd.
- Dan had ik ook niet mijn generaal Valerij Zaloezjnyj de laan uit gestuurd. Deze zag duidelijk de pijnpunten waar het Oekrainse leger mee te kampen had maar onze 'strateeg' Zelensky zag het anders. Was het onder druk van.......?
- Over de hele lengte van het front een verdedigingslinie opbouwen met als motto: "Tot hier en niet verder". De Russen hebben dat tijdig ingezien waardoor dat offensief (2023) op een fiasco uitdraaide voor Oekraïne.
Kort gezegd:
- Oekraïne had een verdedigende houding moeten aannemen (zie punt 3), het westen zoveel mogelijk wapens (en alles) moeten leveren en dan à volonté aanvallen. Ook Russisch grondgebied en kan ik het Britse/Westerse standpunt hierin volgen....
"breng de oorlog naar Rusland."
Wat had Rusland moeten doen:
- Van in het begin bruggen, vliegvelden, spoorlijnen, aanvoerlijnen.......platgooien.
- Bommentapijt leggen over de hele lengte van het front.
- Odessa dag en nacht aanvallen.
- Plaatsen waar Westerse wapens Oekraïne binnenkomen aanvallen, saboteren met speciale eenheden.......
Vermits zij dit allemaal achterwege laten heb ik ook mijn bedenkingen bij die steeds wederkerende afgezaagde riedeltjes dat zij heel Oekraïne willen inpalmen en dat als ze winnen in Oekraïne ze morgen aan onze achterdeur staan.
Een beetje in grote lijnen geschetst maar ik heb het in geen van beide landen te zeggen.