Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Beweert Poetin dat , of beweert Zelensky dat er zoveel RU gesneuvelden "te betreuren" vallen.Wil. schreef: ↑28 mei 2024, 13:47We zijn het voorbije weekend op het punt gekomen dat meer dan 500.000 RU soldaten voor lange tijd het slagveld hebben verlaten: ofwel dood, ofwel zwaargewond.
De voorbije 30 dagen vielen er dagelijks gemiddeld meer dan 1.000 doden aan RU zijde. Poetin blijft maar nieuwe kandidaten voor de vleesmolen aanvoeren. Een tweede ronde van mobilisatie zit eraan te komen.
Kan Zelensky lijken gaan tellen op het terrein dat de laatste weken door de Russen werd ingenomen ? Tiens , tiens
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Tja- toen de Duitse legers in 1943 / 1944 voortdurend in de pan gehakt werden aan het Oostfront kreeg de modale Duitser via de thuismedia enkel glorierijke verslagen omtrent schitterende Duitse overwinningen te horen. De kracht van propaganda nietwaar.⁶
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Poetin vraagt om een pauze in de oorlog. Dat doet men niet als de oorlog naar wens verloopt. Wanneer men terreinwinst boekt, wanneer steden als Kharkiv binnenkort voor het grijpen liggen.
Bovendien is Poetin onlangs bij Xi gaan aankloppen en hij heeft daar meer dan waarschijnlijk extra steun gevraagd maar weinig of niets gekregen.
De dreiging van een Oekraïens leger dat weer bevoorraad gaat worden met Amerikaanse wapens, drijft Poetin tot deze 'genereuze' zet.
Bovendien is Poetin onlangs bij Xi gaan aankloppen en hij heeft daar meer dan waarschijnlijk extra steun gevraagd maar weinig of niets gekregen.
De dreiging van een Oekraïens leger dat weer bevoorraad gaat worden met Amerikaanse wapens, drijft Poetin tot deze 'genereuze' zet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dat Poetin om een pauze vraagt heb ik nergens gelezen, wel dat hij altijd bereid is tot vredesgesprekken maar op basis van de huidige toestand op het terrein. Wel dat Macron een pauze vraagt in de oorlog aan Rusland tijdens de Olympische spelen. Dat doet men niet als de oorlog naar wens verloopt tenzij hij het momentum van de Russen wil breken om Oekraïne de kans te geven terug wat orde te scheppen in hun verdediging.Poetin vraagt om een pauze in de oorlog. Dat doet men niet als de oorlog naar wens verloopt. Wanneer men terreinwinst boekt, wanneer steden als Kharkiv binnenkort voor het grijpen liggen.
Ook iets wat ik nergens gelezen heb maar wel dat de ontmoeting zeer hartelijk was en beiden, volgens westerse analisten, het heel goed met elkaar konden vinden.Bovendien is Poetin onlangs bij Xi gaan aankloppen en hij heeft daar meer dan waarschijnlijk extra steun gevraagd maar weinig of niets gekregen.
Waarschijnlijk (
Vrienschapsbanden worden nu eenmaal onderhouden. Ook is dit geen dreiging maar een feit en niet verdoken, ook voor Poetin. Aan hem om hierop te anticiperen en dat zal hij zeker niet doen met een pauze te vragen in de oorlog.De dreiging van een Oekraïens leger dat weer bevoorraad gaat worden met Amerikaanse wapens, drijft Poetin tot deze 'genereuze' zet
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Tja...dieje gaat zijne handel met het westen ook niet op het spel gaan zetten......
Hij kan dan al zijn Sineese wagens komen terughalen die daar in Zeebrugge en Antwerpen geparkeerd staan.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Gelukkig voor Oekraïne blijven hun verliezen sterk binnen de perken, 30.000 volgens Zelensky enkele weken geleden, terwijl ze in het westen serieus de wenkbrauwen fronsten bij die bewering.Tja- toen de Duitse legers in 1943 / 1944 voortdurend in de pan gehakt werden aan het Oostfront kreeg de modale Duitser via de thuismedia enkel glorierijke verslagen omtrent schitterende Duitse overwinningen te horen. De kracht van propaganda nietwaar.
Nu leest men dat de Russen het ene dorp na het andere innemen maar volgens Zelensky houden zijn manschappen heldhaftig stand.
Inderdaad, de kracht van de propaganda. Het is maar wat of wie men wil geloven.
-
Dit doet men niet, of is zeker niet nodig, als de oorlog naar wens verloopt.De 'ernstige' situatie in Oekraïne doet Denemarken nadenken over een megaverschuiving op het gebied van EU-defensieobligaties
BRUSSEL – Denemarken breekt met zijn scepsis ten aanzien van gemeenschappelijke leningen door EU-landen als gevolg van de turbulentie in de Amerikaanse politiek en de steeds gevaarlijker wordende situatie in Oekraïne, vertelde minister van Buitenlandse Zaken Lars Løkke Rasmussen aan POLITICO.
https://www.politico.eu/article/dire-si ... nse-bonds/
-
-
Goe geprobeerd.door Wil. » 3 minuten geledenEn dan een wapenstilstand voorstellen???Dicksy schreef: ↑42 minuten geleden
Nu leest men dat de Russen het ene dorp na het andere innemen
Een coach vraagt ook niet om een time-out als zijn team volop aan het winnen is.
Ze vragen niks en stellen ook geen wapenstilstand voor:
Dat Poetin om een pauze vraagt heb ik nergens gelezen, wel dat hij altijd bereid is tot vredesgesprekken maar op basis van de huidige toestand op het terrein.
-
Je moet dóór het woordgebruik heen kijken en begrijpen wat dit soort diplomatieke boodschappen in feite écht betekenen.
'Voorstellen dat een wapenstilstand bespreekbaar is' terwijl je zogezegd volop aan het winnen bent, is niets meer of niets minder dan vragen om een wapenstilstand.
Het doel daarvan is duidelijk: tijd winnen om de troepen te hergroeperen en munitie bij aan te voeren.
Poetins speciale operatie van 3 dagen loopt wel een beetje uit, nietwaar?
'Voorstellen dat een wapenstilstand bespreekbaar is' terwijl je zogezegd volop aan het winnen bent, is niets meer of niets minder dan vragen om een wapenstilstand.
Het doel daarvan is duidelijk: tijd winnen om de troepen te hergroeperen en munitie bij aan te voeren.
Poetins speciale operatie van 3 dagen loopt wel een beetje uit, nietwaar?

Alles lezen en alles vermelden:'Voorstellen dat een wapenstilstand bespreekbaar is' terwijl je zogezegd volop aan het winnen bent, is niets meer of niets minder dan vragen om een wapenstilstand.
Dat Poetin om een pauze vraagt heb ik nergens gelezen, wel dat hij altijd bereid is tot vredesgesprekken maar op basis van de huidige toestand op het terrein.
-
Het verandert niets. Zij doel is niet bereikt. Er is dus een ander motief. Zie hoger.
Vergelijk de uitsprak van Nixon die uit Vietnam wegging met zijn troepen omdat hij Peace with honor had bereikt.
Wie door die woorden heen kijkt, weet dat het betekent: gaan lopen omdat je onder de voet wordt gelopen.
Poetin wordt niet onder de voet gelopen, maar hij heeft tijd nodig om de massaal afgeslachte soldaten te vervangen en wapentuig aan te voeren.
Een winnend en oprukkend leger zal nooit of nooit over wapenstilstand spreken.
Vergelijk de uitsprak van Nixon die uit Vietnam wegging met zijn troepen omdat hij Peace with honor had bereikt.
Wie door die woorden heen kijkt, weet dat het betekent: gaan lopen omdat je onder de voet wordt gelopen.
Poetin wordt niet onder de voet gelopen, maar hij heeft tijd nodig om de massaal afgeslachte soldaten te vervangen en wapentuig aan te voeren.
Een winnend en oprukkend leger zal nooit of nooit over wapenstilstand spreken.

Die uitspraak van Zelensky heb ik ook gelezen en kwam er nadat Macron een oproep deed aan Rusland voor een staakt-het-vuren tijdens de Olympische spelen.Poetin wordt niet onder de voet gelopen, maar hij heeft tijd nodig om de massaal afgeslachte soldaten te vervangen en wapentuig aan te voeren.
Het voorstel van Macron werd onmiddellijk de grond in geboord zowel door Zelensky als door Poetin.
Men kan dus stellen waarom hier in meegaan als ze aan de winnende hand zijn terwijl Oekraïne deze tijd beter zou kunnen gebruiken. Het is een mes dat aan twee kanten snijdt. Oekraïne zou die tijd best kunnen gebruiken, misschien beter kunnen gebruiken
Volgende maand vredesconferentie in Zwitserland.Een winnend en oprukkend leger zal nooit of nooit over wapenstilstand spreken.