Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

01 jun 2024, 20:48

HLN:
Rusland wil burgers en bedrijven zwaarder belasten om nóg meer geld in oorlog met Oekraïne te pompen

Rusland heeft eerder deze week plannen aangekondigd om de inkomens van de Russen en de winsten van Russische bedrijven zwaarder te belasten. De hervorming zou Moskou omgerekend zo'n 30 miljard euro per jaar moeten opleveren. En dat geld zal president Poetin volgens experten gebruiken om zijn oorlog in Oekraïne verder te financieren.

https://www.hln.be/buitenland/rusland-w ... ~a71f4ff5/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

socrates

01 jun 2024, 22:04

Koken moet kosten ! Toch normaal dat als de hoofdman meer geld nodig heeft om de landseer te verdedigen, dat dan iedere burger daar meer toe bijdraagt ? Wij gaan in Europa toch ook meer belastinggeld in wapens steken.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

01 jun 2024, 22:09

socrates schreef:
Koken moet kosten ! Toch normaal dat als de hoofdman meer geld nodig heeft om de landseer te verdedigen, dat dan iedere burger daar meer toe bijdraagt ? Wij gaan in Europa toch ook meer belastinggeld in wapens steken.
En dat ging allemaal niet gebeuren als er in 2014 geen staatsgreep in Oekraïne had plaatsgevonden ... :evil:

socrates

01 jun 2024, 22:14

Nee, dan was dat land een Russissche kolonie gebleven.

Wil.

01 jun 2024, 23:26

socrates schreef:
Rusland besteedt 35% van alle overheidsuitgaven aan het leger.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

02 jun 2024, 13:10

HLN:
Poetin zoekt naar achilleshiel in oostflank NAVO voor mogelijke toekomstige invasie

Rusland is begonnen met het zoeken naar de zwakke plekken in de NAVO-verdediging aan de oostflank. Westerse veiligheidschefs geloven dat Poetin delen van de Baltische regio wil veroveren na de oorlog in Oekraïne.

https://www.hln.be/buitenland/poetin-zo ... ~ada3c545/

socrates

02 jun 2024, 14:17

Charlie Maru schreef:
02 jun 2024, 13:10
HLN:
Poetin zoekt naar achilleshiel in oostflank NAVO voor mogelijke toekomstige invasie

Rusland is begonnen met het zoeken naar de zwakke plekken in de NAVO-verdediging aan de oostflank. Westerse veiligheidschefs geloven dat Poetin delen van de Baltische regio wil veroveren na de oorlog in Oekraïne.

https://www.hln.be/buitenland/poetin-zo ... ~ada3c545/
Een Tweed e "Speciale militaire operatie" zal hij wel niet aandurven. :)

Wil.

02 jun 2024, 14:23

1938-1939: een tweede 'uitbreiding' zal hij wel niet aandurven, zeker?

socrates

02 jun 2024, 14:31

Wil. schreef:
02 jun 2024, 14:23
1938-1939: een tweede 'uitbreiding' zal hij wel niet aandurven, zeker?
Ik ben geen Chamberlain, zelfs geen Brit, maar heb toch wel enige aanleg voor ironie. :)
In 1939 ùoesten ballistische raketten en nucleaire bommen nog worden bedacht. :idea:

Wil.

02 jun 2024, 15:14

En van mijn kant was het sarcasme.

Dicksy

03 jun 2024, 13:45

De Britse defensiechef heeft er 'enorm veel vertrouwen in' dat Oekraïne de overhand zal krijgen op Rusland

Voorafgaand aan de 80ste verjaardag van D-Day sprak de Britse defensiechef, admiraal Sir Tony Radakin, over de vergelijkingen tussen de Tweede Wereldoorlog en het conflict in Oekraïne.
Hij vertelde Sky News dat hij er vertrouwen in heeft dat we niet op weg zijn naar een nieuwe wereldoorlog en dat hij er alle vertrouwen in heeft dat Oekraïne in zijn strijd zal zegevieren.
(*)Admiraal Radakin voegde eraan toe dat eind juni 500.000 Russen zouden zijn omgekomen of gewond zouden zijn geraakt in het conflict.
(Bron: SkyNews 03/06/2024 - 12.30 uur)
(*) Originele tekst: Admiral Radakin added that by the end of June, 500,000 Russians would have died or been injured in the conflict.

Dacht ik nergens gelezen te hebben dat dit cijfer een week geleden al bereikt was. Het kan ook zijn dat hij in verlof geweest is en nog niet op de hoogte is van de laatste updates.
Best toch even de propaganda op elkaar afstemmen wil men zijn geloofwaardigheid niet verliezen. :roll:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 03 jun 2024, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

03 jun 2024, 13:46

Voor wat het waard is qua betrouwbaarheid.......

HLN:
Russische soldaat vertelt hoe zijn compagnie in de pan werd gehakt in oosten van Oekraïne: “Maar 12 van de 100 mannen over”

Een Russische soldaat heeft in een video verteld hoe nagenoeg zijn hele compagnie in de pan werd gehakt tijdens een mislukte aanval op Vovtsjansk, in het uiterste oosten van Oekraïne. Volgens Anton Andrejev sneuvelden maar liefst 88 van de 100 Russische militairen die eraan deelnamen. Het onafhankelijke Russische Telegramkanaal ‘Astra’ sprak met de man en deelde de beelden.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ab6af4ef9/

Wil.

03 jun 2024, 15:01

Een olieraffinaderij in Ukhta is vanuit UA bestookt met drones. Twee mensen zouden gedood zijn.
Ukhta ligt 1700 km van UA!

Wil.

03 jun 2024, 15:16

De vrouwen van de RU soldaten die op straat komen om vragen te stellen of opheldering te eisen, zijn " foreign agents" .

Afbeelding

Dicksy

04 jun 2024, 12:13

Polen beschuldigt Wit-Rusland en Rusland van ‘het bewapenen van migranten’

Polen heeft beweerd dat Wit-Rusland en zijn bondgenoot Rusland achter een recente golf van migranten uit de voormalige Sovjetstaat naar de Europese Unie zitten.
Het aantal pogingen tot illegale grensoverschrijding van Wit-Rusland naar Polen is de afgelopen maanden gestegen van slechts een handvol naar bijna 400 per dag, zeggen Poolse functionarissen.
De Poolse grenswachten hebben ook het steeds agressievere gedrag van sommige migranten aan de Wit-Russische kant van de grens beschreven, waarbij ze online video's hebben geplaatst waarin sommigen stenen, boomstammen en zelfs hout naar Poolse troepen gooien.
Er zijn gevallen geweest waarin soldaten en bewakers in het ziekenhuis belandden, en sommigen hadden hechtingen nodig nadat ze waren neergestoken of gesneden door met mes zwaaiende aanvallers.
Afgelopen dinsdag zeiden functionarissen in de buurt van het dorp Dubicze Cerkiewne dat een migrant tussen de tralies van de 5 meter hoge barrière reikte en een soldaat in de ribben stak.
De regering in Warschau beschouwt de nieuwe impuls aan de grens als een georkestreerde poging van Rusland en Wit-Rusland om het anti-migrantensentiment aan te wakkeren, wat op zijn beurt extreemrechtse partijen in de parlementaire verkiezingen van de EU zou kunnen stimuleren.
“We hebben hier niet te maken met asielzoekers, we hebben te maken met een gecoördineerde, zeer efficiënte – op vele niveaus – operatie om de Poolse grens te doorbreken en pogingen om het land te destabiliseren”, zei de Poolse premier Donald Tusk. zei vorige week tijdens een bezoek aan troepen aan de grens.
Jawadde seg....gelukkig hebben ze dat 'bewapenen van migranten' tussen aanhalingstekens geplaatst zodat de lezer zelf niet moet concluderen hoe belachelijk die bewering van Tusk is.