Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Met 'we' bedoel je hopelijk de leiders van de westers landen.
Niet hypocriet. Wel laf.
Na Tsjetsjenië, Georgië, Moldova en vervolgens de Krim hadden we moeten weten wat de bedoeling was van de dictator.
Niet hypocriet. Wel laf.
Na Tsjetsjenië, Georgië, Moldova en vervolgens de Krim hadden we moeten weten wat de bedoeling was van de dictator.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Hadden ze nu echt anders verwacht na dit gezichtsverlies van Poetin. Het zal nu buigen of barsten worden voor beide partijen.Poetin trekt vredesvoorstel in nadat Oekraïne Russische regio's binnenvalt
Het "royaal" vredesaanbod van Vladimir Poetin ligt "niet langer op tafel" na de inval van Oekraïne in de Russische grensregio Koersk, aldus een Kremlin-functionaris.
Dmitry Polyanskiy, de Russische plaatsvervangende gezant bij de VN, zei vandaag tijdens een bijeenkomst op het hoofdkantoor van de organisatie: "In juni deed Rusland een genereus aanbod aan Oekraïne, maar een week geleden koos het regime van Zelenskyy voor escalatie en voerde een aanval uit op de regio Koersk."
Hij zei verder dat het aanbod "niet langer op tafel lag".
"Dit is een stap waar Oekraïne later spijt van zal krijgen", voegde hij toe.
Ter vergelijking : Rusland zei dit jaar dat het klaar zou zijn voor vredesbesprekingen "morgen" als de Oekraïense troepen zich terugtrokken uit de regio's Zaporizja, Cherson, Donetsk en Loehansk - en als Oekraïne zijn plannen om toe te treden tot de NAVO zou opgeven.
Als Oekraïne akkoord zou gaan, zou Rusland volgens Poetin het vuren staken en onderhandelingen beginnen.
Maar Oekraïne, de NAVO en het Pentagon verwierpen het aanbod en een van de adviseurs van Volodymyr Zelensky noemde het aanbod een "complete schijnvertoning".
En hun tweede vredestop, met Rusland, zullen ze zeker kunnen opbergen.
Ben benieuwd of er nu echt een rode lijn overschreden is voor het Kremlin zoals ze al zo dikwijls beweerd hebben en hoever ze zullen of kunnen gaan.
-

De Oekraïners hebben nu het grote gas-station onder controle. Hier staan de kranen die alle toevoer tot Europa openen of afsluiten. Beschouw het als een geldkraan van Poetin...
In geval UA deze plaats terug uit handen moet geven, kan het beslissen om de hele boel te laten ontploffen zodat er een paar jaar werk is om het weer in orde te brengen.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ontploffen ? Zoiets als met de Nord-Stream pijplijn ? Oostenrijk en Italië zullen niet content zijn , die krijgen nog steeds Russisch gas via die pijplijn door Oekraïne. Ge vergeet blijkbaar dat Oekraïne contractueel geld van de Russen krijgt voor die doorvoer.
-
De Oekrainers hebben maanden geleden al aangegeven dat ze het transport van gas vanuit Rusland richting W-Europa niet zouden verlengen en zo de doorvoer over hun land stopzetten. Vooral Hongarije, Slowakije en nu Oostenrijk hebben daar bij de EU al tegen geprotesteerd maar de EU ziet er geen graten in.
(Ik heb eerder al op gewezen in vorige postings)
Ze hebben dus dat gas-station helemaal niet nodig want ze kunnen evengoed, zoals bij de oliepijpleiding Nordstream (1) en 2, deze pijpleiding op eigen bodem de lucht in jagen met hetzelfde effect kwa inkomsten voor Rusland. Alleen zal het nu 4 maanden eerder kunnen gebeuren.
Dus wat is de nieuwswaarde van dit bericht in The Washington Post van iets dat allang geweten was/is.
(Ik heb eerder al op gewezen in vorige postings)
Ze hebben dus dat gas-station helemaal niet nodig want ze kunnen evengoed, zoals bij de oliepijpleiding Nordstream (1) en 2, deze pijpleiding op eigen bodem de lucht in jagen met hetzelfde effect kwa inkomsten voor Rusland. Alleen zal het nu 4 maanden eerder kunnen gebeuren.
Dus wat is de nieuwswaarde van dit bericht in The Washington Post van iets dat allang geweten was/is.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Een verstandig kind van 12 jaar zal al niet geloven dat de inval in Rusland ook maar vredesonderhandelingen in gang kunnen zetten. Zelensky uit een vorm van infantiele hoogheidswaanzin , en ik denk dat de "hoge pieten" in de VS en in Europa meewarig hun hoofd schudden bij de uitspraak/speech van Zelensky op social media over de inval. Met de inval in Kursk stimuleert hij nog meer de agressie van de Russen , dus met net het tegengestelde van wat hij hiermee wil bereiken.
-
Waar zat jij in 2014 E.T. als je al lid bent van 2008 op seniorennet.door E.T. » 15 minuten geledenNee Wil, ik bedoel de betweters hier, die NU blijkbaar alles weten van UA en Poetin ...Wil. schreef: ↑Vandaag, 20:27
Met 'we' bedoel je hopelijk de leiders van de westers landen.
Volgens mijn CV ben ik lid geworden in 2019, maar dat neem ik met een korreltje zout, maar ik was zeker geen lid in 2014.
Nu zul je je afvragen of ik mij aangesproken voel? Wel, ik weet niet of dat moet maar voor mij liggen mijn intresses vooral niet bij het topic spelletjes, ieder zijn meug.
-
Wat zou dát betekenen? Nog meer ziekenhuizen bombarderen, vermoedelijk? Ah, ja, want als een kleine kankerpatiënt geneest, dan staat die enkele jaren later mee aan het front om Russen dood te schieten. Dus beter voorkomen dan genezen, denkt Poetin.

Poetin blijft verrassen. Overweeg even deze uitspraak van Poetin waarmee hij verklaart waarom hij niet met UA wil onderhandelen:

Over wat voor soort onderhandelingen kunnen we praten met mensen die lukraak burgers, civiele infrastructuur aanvallen of proberen bedreigingen te creëren voor kernenergie-installaties?

Over wat voor soort onderhandelingen kunnen we praten met mensen die lukraak burgers, civiele infrastructuur aanvallen of proberen bedreigingen te creëren voor kernenergie-installaties?

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Spelletjes hier zijn een leuk tijdverdrijf tussen al het gekrakeel op de andere fora.
In 2014 was ik net als vele, eerder verbaasd over de lakse houding van de politiekers ginder, het leek wel of ze blij waren dat ze van de Krim af waren.
Nu ja, in UA vierde corruptie (indertijd) hoogtij.
In 2014 was ik net als vele, eerder verbaasd over de lakse houding van de politiekers ginder, het leek wel of ze blij waren dat ze van de Krim af waren.
Nu ja, in UA vierde corruptie (indertijd) hoogtij.