Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

14 aug 2024, 09:56

Afbeelding

Verdere beknotting van de vrijheid van de Russen. Als ze hun tanks thuis gelaten hadden, was dit allemaal niet nodig geweest.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

14 aug 2024, 10:37

Nogal vrij laat tov de EU. Maar als ze iets doen dan doen ze het ook meteen goed zodat de mensen weten waaraan en waaraf en geen oeverloos gepalaver achteraf over wat wel en wat niet.
Wil. 07 sep 2023, 15:21

Vandaag gaat de DSA in. De Digital Service Act.

Dat is een regel die door de EU is uitgevaardigd en die inhoudt dat 19 grote digitale platformen zoals Google, Meta, X, Facebook enz. moeten in het oog houden dat er geen 'desinformatie' plaatsvindt. Die grote bedrijven gaan bijgevolg beslissen welke mening mag gezegd of geschreven worden en welke zal gewist worden.
We hebben de voorbije jaren o.a. over de vaccins nogal wat 'waarheden' horen verkondigen door de experten. Wie daartegen inging, werd gemuilkorfd. Achteraf bleek de desinformatie dan wel eens de juiste informatie.
Meningen moeten vrij zijn tot aan de grenzen die door het wetboek bepaald zijn (oproepen tot geweld, oproepen om te haten). De vrije meningsuiting laten beoordelen door privéondernemingen is niet de juiste weg.
Men kan nu eenmaal niet een beetje zwanger zijn. :roll:

Fred1950

14 aug 2024, 11:20

Wil. schreef:
14 aug 2024, 09:56
...
Verdere beknotting van de vrijheid van de Russen. Als ze hun tanks thuis gelaten hadden, was dit allemaal niet nodig geweest.
Het is dus het Westen dat de vrijheid van de Russen beknot , niet de Russen zelf. Paypal is al lang geblokkeerd in Rusland , en ook niet door de Russen zelf.

De hegemonie van die Amerikaanse social media mag voor mijn part ook al eens doorbroken worden. Erg evenwichtig ziet dit alles er niet uit.

Wil.

14 aug 2024, 12:39

Neen, Fred. Poetin heeft opdracht gegeven om Youtube onmogelijk te maken voor Russen.

Fred1950

14 aug 2024, 12:48

Wil. schreef:
14 aug 2024, 12:39
Neen, Fred. Poetin heeft opdracht gegeven om Youtube onmogelijk te maken voor Russen.
Jaja ... :roll: na een beetje zoeken ( met "will youtube be blocked in russia" ) ....

Is YouTube banned in Russia?
Why the ban? The Russian Government claims that the ban is to stop spreading of Western influences in the nation. However, earlier this year, the Russian authorities requested Google to restore 200 Pro-Government YouTube channels that have been blocked since Russia invaded Ukraine.18 Jul 2024

Wie blokkeert er wie ?

Uit https://thebarentsobserver.com/en/democ ... ers-report

“It’s a revenge for the ban of the Russian propaganda channels such as Russia Today. They (authorities) also want to stop people from watching the independent political analyses online, which is immensely popular among Russian audiences now,” Maxim said.

After Russia’s invasion of Ukraine, YouTube blocked access around the world to channels associated with Russian state-funded media, France 24 reported in March 2022.

Wie zijn de the independent political analyses online ? Media die de oorzaak van de inval terug voeren tot de staatsgreep in 2014 ? Ik denk het niet ...

Fred1950

14 aug 2024, 13:16

Duitsland wil een zekere "Wolodymyr Z." , een Oekraïner , aanhouden. Dat is een duiker die met anderen de Nord-Stream gasleidingen zou hebben gesaboteerd ....

https://www.euronews.com/my-europe/2024 ... ts-reports

https://www.theguardian.com/world/artic ... ays-report

https://www.reuters.com/world/europe/ge ... 024-08-14/

Wil.

14 aug 2024, 13:36

De Russen bombarderen nu de dorpen die door de Oekraïners zijn ingenomen.
Het rode leger dat zijn eigen gebied aanvalt. Wie had dat ooit kunnen denken?

Wil.

14 aug 2024, 15:46

Dit krijgen de Russen voorgeschoteld op TV:

Afbeelding

Fred1950

14 aug 2024, 17:03

Wil. schreef:
14 aug 2024, 15:46
Dit krijgen de Russen voorgeschoteld op TV:
....
Een prentje met linksboven de vlag van Oekraïne , dan 't zal "de waarheid zijn en niets anders dan de waarheid" :D

Dicksy

14 aug 2024, 18:19

door Fred1950 » Vandaag, 13:16

Duitsland wil een zekere "Wolodymyr Z." , een Oekraïner , aanhouden. Dat is een duiker die met anderen de Nord-Stream gasleidingen zou hebben gesaboteerd ....
En dat krijgen we in het Westen te lezen:
De hoofdverdachte staat alleen bekend als Volodymyr Z. en heeft geen officiële banden met de regering van Kiev (behalve dat hij toevallig dezelfde voornaam en initialen heeft als de president).
Natuurlijk da. :lol: :lol:

Dicksy

15 aug 2024, 09:42

https://vk.com/video-78063173_456239414

Oekrainse soldaten in Koersk kampen met tekorten aan materiaal. Blijkbaar is er vooral een tekort aan helmen zodat ze genoodzaakt zijn hun oude stocks te gebruiken. :roll:

Fred1950

15 aug 2024, 10:39

:lol:

Blijkbaar tonen ze in alle media diezelfde kapot geschoten voertuigen. Is dat alles ? :lol:

Dicksy

15 aug 2024, 11:31

door Fred1950 » 40 minuten geleden

:lol:

Blijkbaar tonen ze in alle media diezelfde kapot geschoten voertuigen. Is dat alles ? :lol:
Wordt langs beide kanten gedaan. Men plaatst een artikel met dezelfde kapot geschoten voertuigen die eerder al getoond werden in een vorig artikel.
Of men gebruikt vorige beelden om de inhoud van het artikel beter te duidden omdat er geen beelden voorhanden zijn. Het is dan aan de lezer om de juiste conclusies te trekken.
28 Juli 2023:
Je moet kritisch zijn”, dat is in het kort de tip die luitenant-kolonel Simoens meegeeft. “Dat geldt zowel voor pro-Oekraïense als voor pro-Russische bronnen.” Beide kanten weten goed hoe om te springen met hun informatie:

socrates

15 aug 2024, 11:53

Foto's die in aanmerking komen voor publicatie in de media kunnen wel eens duur zijn. Mogelijk zijn die dan als tweedehands goedkoper ?
Veel mensen zijn het niet meer gewend om veel tekst te lezen, beeldcultuur en sms-taal zie je niet alleen bij de jeugd. Ik heb het nog niet nauwkeurig gemeten maar het lijkt mij dat in HLN meer foto"s dan tekst wordt gebruikt. Beeld zou bovendien geloofwaardiger zijn dan woorden maar wat dan met door AI gemaakt beelden, hoe gaat het dan met nuances ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

E.T.

15 aug 2024, 12:08

Iconische foto's - echte, in scene gezette, gefotoshopte, vervalste of met AI* ontworpen - zijn allemaal krachtiger dan het verhaal(tje).

Ook bewegende beelden zijn / worden naar hartelust gemanipuleerd ...

Zelfs het "Ik heb het met eigen ogen gezien" is vaak niet wat er werkelijk is gebeurt!

*IA is wat de ezels zeggen, toch?
Laatst gewijzigd door E.T. op 15 aug 2024, 12:17, 3 keer totaal gewijzigd.