this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

24 dec 2020, 12:10

dafke schreef:
23 dec 2020, 19:37
Ik krijg dinsdag een coronarografie (hartonderzoek) Ik heb OOK moeten tekenen dat ik het goedkeur
Natuurlijk, gij geeft je toestemming dat er een hartonderzoek mag worden uitgevoerd maar daarmee tekent gij niet dat gij aansprakelijk zijt voor eventuele schade door een medische fout bij dat onderzoek.... 8O
Dat is nogal een verschil.....dat schijnt nogal moeilijk te begrijpen te zijn? :roll:
Bij het vaccin moet je tekenen dat als je doodgaat aan de onbekende gevolgen het je eigen schuld is want je had het maar niet moeten laten inspuiten. :mrgreen:

De kannibaal

24 dec 2020, 16:38

dafke schreef:
23 dec 2020, 19:37
Ik krijg dinsdag een coronarografie (hartonderzoek) Ik heb OOK moeten tekenen dat ik het goedkeur
Ik wens U een gunstig verloop, want ik vind het persoonlijk altijd een "creepy" onderzoek. Veel sucs collega.

Fazal

09 jan 2021, 12:50

Zonder enige voorafgaande melding:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210109_92702980

meredith

09 jan 2021, 14:51

Fazal schreef:

Het enige dat er gaat gebeuren is dat er meer belastingen afgehouden zullen worden bij de gepensioneerden die in het volgende jaar moeten bijbetalen . Men doet dit om te vermijden dat mensen later nog een brief krijgen om bij te betalen.
Eendracht maakt macht

voorn

09 jan 2021, 15:36

Voor sommigen is dit noodzakelijk.
In de chemie zijn er bedrijven overgegaan op een maandwedde voor arbeiders (geen bediende statuut) omdat sommigen hun verlofgeld al hadden uitgegeven toen ze nog op verlof moesten. Een vol jaar werken werd berekend en gedeeld door 12 en dit op vraag van de vakbond.

tokkio

09 jan 2021, 17:47

meredith schreef:
Fazal schreef:

Het enige dat er gaat gebeuren is dat er meer belastingen afgehouden zullen worden bij de gepensioneerden die in het volgende jaar moeten bijbetalen . Men doet dit om te vermijden dat mensen later nog een brief krijgen om bij te betalen.
Nu komen ze daar zo maar uit het niets mee af, ik heb nu 3,64€ minder dan in december, zo een kleine 45€ op jaarbasis dus ik heb dat mondmasker, die sneltest, de pikuur en het vaccin al betaald, samen met de 2,3 miljoen andere gepensioneerden,normaal trok ik ieder jaar iets minder terug dan het voorgaande jaar, in het jaar 2020 was dat nog 19,80€,maar ze hebben voor alles een uitleg, alleen aan hun royale wedden raken ze niet,en ze weten verdomme goed dat de kleine gepensioneerde er machteloos tegenover staat, het is slikken of stikken,de kleine betaald toch,levensduurte telt niet voor die groep, die zullen wel een boterham minder eten,
het is een dictatuur, de volgende stap is annexeren van het spaargeld zeker. :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

09 jan 2021, 18:15

meredith schreef:
Fazal schreef:

Akkoord, en op zich niet slecht, maar ze hadden ons verdomd wel op voorhand kunnen inlichten!
Is niet gebeurd, noch in de kranten, noch in het TV-nieuws.
Wij hebben er geen zaken mee wat ze nog van plan zijn van met ons te doen.
Waar kunnen we ons nog allemaal aan verwachten??? :evil:

Nogmaals, ik ben akkoord, maar het is zeker niet om ons tegen het aanslagbiljet te behoeden, het is de bedoeling om vroeger en regelmatiger te kunnen innen, en als je dat doorhebt, dan is het al iets minder leuk. :twisted:

Dicksy

09 jan 2021, 19:54

Fazal schreef:
Nogmaals, ik ben akkoord, maar het is zeker niet om ons tegen het aanslagbiljet te behoeden, het is de bedoeling om vroeger en regelmatiger te kunnen innen, en als je dat doorhebt, dan is het al iets minder leuk. :twisted:
Niet vergeten dat dit land 'gezond en draaiend' dient gehouden te worden en daarvoor moet iedereen zijn steentje bijdragen. M.a.w. het geld is op, de kassen zijn leeg en ze hebben dringend geld nodig.
Persoonlijk kan ik het systeem ook goedkeuren maar het zal nooit genoeg zijn. Nieuwe (verdoken) belastingen allerhande zullen er komen en daar durf ik zelfs vergif op innemen (figuurlijk wel te verstaan :lol: ). Is het de federale niet dan zullen het de gemeenten zijn. Federaal geen geld, lokaal ook geen geld.

tokkio

10 jan 2021, 17:38

Het enige dat er gaat gebeuren is dat er meer belastingen afgehouden zullen worden bij de gepensioneerden die in het volgende jaar moeten bijbetalen
Bullshit, de gepensioneerde die gewoon gepensioneerd zijn, en geen (witte) bijverdienste hebben die zouden in principe niet moeten bijbetalen , ze weten pressies wat die mensen ontvangen, als ze dat niet kunnen uitrekenen dan weet ik niet in welke school ze gezeten hebben,trouwens vanaf het beging 2019 tot nu is er ongeveer al 1% meer op de belastingen afgehouden, en ook meer op de sociale zekerheid,ze hebben ons de voorgaande "opslag gewoon minder belasting laten betalen, dus dat is geen inflatie opslag dat we gekregen hebben maar dat is vestzak, broekzak,en nu lappen ze ons dit, gaan ze die super rijken dat ook zo aanrekenen,
er staat vandaag in de zondag dat er geen nieuwe taksen gaan komen, maar de schouwing is duurder geworden,nog meer accijns op drank, en tabak, misschien duurder trein, tram en bus, wegentaks,nog meer betalen om in een stad te mogen,parkeergeld, wat gaan ze nog allemaal uitvinden, da groepje verliezers die zo maar een regering vormen,ik weet niet uit welk gat die zijn gekropen, maar als ze dat democratie noemen... :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

dafke

10 jan 2021, 18:10

tokkio schreef:
Het enige dat er gaat gebeuren is dat er meer belastingen afgehouden zullen worden bij de gepensioneerden die in het volgende jaar moeten bijbetalen
Bullshit, de gepensioneerde die gewoon gepensioneerd zijn, en geen (witte) bijverdienste hebben die zouden in principe niet moeten bijbetalen , ze weten pressies wat die mensen ontvangen, als ze dat niet kunnen uitrekenen dan weet ik niet in welke school ze gezeten hebben,trouwens vanaf het beging 2019 tot nu is er ongeveer al 1% meer op de belastingen afgehouden, en ook meer op de sociale zekerheid,ze hebben ons de voorgaande "opslag gewoon minder belasting laten betalen, dus dat is geen inflatie opslag dat we gekregen hebben maar dat is vestzak, broekzak,en nu lappen ze ons dit, gaan ze die super rijken dat ook zo aanrekenen,
er staat vandaag in de zondag dat er geen nieuwe taksen gaan komen, maar de schouwing is duurder geworden,nog meer accijns op drank, en tabak, misschien duurder trein, tram en bus, wegentaks,nog meer betalen om in een stad te mogen,parkeergeld, wat gaan ze nog allemaal uitvinden, da groepje verliezers die zo maar een regering vormen,ik weet niet uit welk gat die zijn gekropen, maar als ze dat democratie noemen... :evil:
. Het is de federale regering en ze heeft een ruime meerderheid Wat noemt gij dan democratie?

tokkio

10 jan 2021, 18:19

dafke schreef:
tokkio schreef:
. Het is de federale regering en ze heeft een ruime meerderheid Wat noemt gij dan democratie?
Democratie, is voor regeringen die verkozen zijn door het volk, geen bende verliezers,die gewoon hun zakken vullen...........

Fazal

10 jan 2021, 18:21

Ik ben gewoon misnoegd omdat we niet op voorhand op de hoogte zijn gebracht.
Dat noem ik nu eens machtsmisbruik, een gluiperige beslissing waar we niets tegen in te brengen hebben.
Ikzelf had al in het verleden de pensioendienst gevraagd om mij wat meer af te houden, maar dat kon niet.
En nu doet de overheid het stiekem, zonder medeweten van de betrokkenen.

dafke

10 jan 2021, 19:12

tokkio schreef:
10 jan 2021, 18:19
dafke schreef:
tokkio schreef:

Democratie, is voor regeringen die verkozen zijn door het volk, geen bende verliezers,die gewoon hun zakken vullen...........
Deze regering is verkozen door de meerderheid van de Belgen. Dat is democratie!

Fazal

10 jan 2021, 19:27

dafke schreef:
Niks van! Er is hier dus geen sprake van democratie! 'Democratie', is alleen maar een mooi woord.
Mochten ze de wensen v/d kiezers hebben gerespecteerd, dan hadden we veel vroeger een regering gehad.
Maar liefst 16 maanden hebben ze er voor nodig gehad, en de wil van de kiezers hebben ze naast zich neergelegd. Zoals al altijd trouwens.
Laatst gewijzigd door Fazal op 11 jan 2021, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

10 jan 2021, 20:47

dafke schreef:
Zijt gij al vergeten wie de verkiezingen gewonnen hebben? 8O
Welke partijen haalden de meeste stemmen?
Openvld? Cd&v? Sp.a? 8O
Weet je eigenlijk nog welke partijen? Blijkbaar niet... :roll:
Weet je wel van welke partij de premier is? :P
Democratie was al maar schijn en is nu helemaal en geniepig dictatuur geworden, nu lappen ze openlijk de wil van de kiezers aan hun laars... :evil: