Stakingen
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik ben het blijven volgen, ET.
3 maanden geleden heeft het Havenbedrijf Amsterdam aangekondigd dat ze volgend jaar een directieschip op waterstofpoeder in gebruik gaan nemen.
Er wordt nogal wat gebazeld over waterstof maar wanneer er vaartuigen effectief beginnen voort te bewegen, aangedreven door de energie uit dat poeder, dan kun je niet meer zeggen dat de keizer geen kleren aan heeft.
3 maanden geleden heeft het Havenbedrijf Amsterdam aangekondigd dat ze volgend jaar een directieschip op waterstofpoeder in gebruik gaan nemen.
Er wordt nogal wat gebazeld over waterstof maar wanneer er vaartuigen effectief beginnen voort te bewegen, aangedreven door de energie uit dat poeder, dan kun je niet meer zeggen dat de keizer geen kleren aan heeft.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Neen. Niks voortschrijdend inzicht.
Denk jij nu ook niet dat iemand die een doctoraatstitel in de virologie op zak heeft, héél goed op de hoogte moet zijn van de toegevoegde waarde van een mondmasker? Denk jij ook niet dat diezelfde rakker aan zijn studenten dit aspect van voorkoming van een epidemie niet uitlegt? Denk jij ook niet dat de kennis over de eventuele waarde van zo'n mondkapje al héél lang en grondig bestudeerd is?
Maar die brave man hangt zijn huik naar de wind. D.w.z. dat hij geen wetenschappelijk standpunt inneemt, want de waarde van dat masker hangt niet af van de maand van het jaar waarin we zijn. Hij neemt m.a.w. een politiek standpunt in. Is dat de rol van een professor in de virologie?
Als je op al was het maar één vraag van de drie hierboven 'neen' hebt geantwoord, dan ben je één van de kleuters waarvoor die man het volk neemt. Maar ik vrees dat dit niks met stakingen te maken heeft.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het grote probleem is dat velen uitspraken "volgens de letter" interpreteren en volledig uit de context van het moment rukken. Zeg me eens welke partij(en) dit soort idioten in hun rangen hebben.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
In het voormalige Oostblok, en zeker in Oost-Duitsland gaven ze die een kostuum en een klak, dan hadden ze aanzien en macht.Dit fenomeen is bv. in Brazilië heel gekend. Als je een werknemer geen loonsverhoging wil geven of zelfs minder wil laten verdienen, geef hem dan een naamkaartje met één of andere ronkende titel erop.
Ook bij ons is het principe niet onbekend:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Charlie Maru schreef: ↑22 jun 2022, 08:46HLN:
Staking kost verliesmakend Brussels Airlines pakken geld: “Too big to fail, dat dacht men over Sabena ook”
...............
.......................
Eigenaar Lufthansa not amused
“En Lufthansa, dat zijn bikkelharde managers”, voegt Van de Voorde daar nog aan toe. “Zij maken constant de interne vergelijking met zustermaatschappijen Austrian en Swiss. Draaien zij wél positieve resultaten, krijg je hier een sanering, of verkoop. Ik zou er als personeel alles aan doen om een Sabena-scenario als in 2001 te vermijden. Ook toen dacht iedereen voor het faillissement: ‘Too big to fail’. Niet dus.”
......................
..................
https://www.hln.be/economie/staking-kos ... ~ad830ebc/
Ik denk dat ze terug zo iets aan het orkestreren zijn..........Too big to fail ...?!?
Iedereen weet toch ondertussen dat het failliet van Sabena in scène was gezet en georkestreerd werd of niette soms ?
https://www.hln.be/binnenland/brussels- ... a7f8e9761/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Als de CAO 's worden gerespecteerd , zijn er geen stakingen .
Het is ook zo een voorkomend fenomeen; een cirkel zonder eind , een refrein van :
mensen gaan op pensioen, mensen worden niet vervangen, mensen moeten met minder mensen hunne nikkel afdraaien, mensen worden daardoor ziek en blijven thuis .
Altijd hetzelfde liedje ...
werewoef
Het is ook zo een voorkomend fenomeen; een cirkel zonder eind , een refrein van :
mensen gaan op pensioen, mensen worden niet vervangen, mensen moeten met minder mensen hunne nikkel afdraaien, mensen worden daardoor ziek en blijven thuis .
Altijd hetzelfde liedje ...
werewoef
AMEN en AUM
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Bpost heeft dat ook zo gespeeld. Velen kwamen erop af, sportievelingen, wroeters etc en denkelijk wat vergoedingen van de staat voor de sollicitatie. + de vele interimbureaus aldaar.
Resultaat vele jonge gasten aan het werk daar. Een verjonging en via interim.
Resultaat vele jonge gasten aan het werk daar. Een verjonging en via interim.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Van Ranst en de Pvda: 2 handen op 1 dikke buik. Zou je toch moeten weten?

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Vliegers en boekingen, wie zit daar rechtstreeks online op?
booking.com of goedkope vluchten, etc en dan de vele reizen met inbegrip van vlieger. Het wordt een rommelhoopje als die achteraf zetels willen of eerst is eerst of mekaar kruisen. Eerst moet er betaald geweest zijn om alle handelingen te doen, weeral tijdverlies.
Stakingen en zo is het overmacht, weg uit de chaos. Hier en daar wat omboeken en gaat de reiziger een klacht indienen?
booking.com of goedkope vluchten, etc en dan de vele reizen met inbegrip van vlieger. Het wordt een rommelhoopje als die achteraf zetels willen of eerst is eerst of mekaar kruisen. Eerst moet er betaald geweest zijn om alle handelingen te doen, weeral tijdverlies.
Stakingen en zo is het overmacht, weg uit de chaos. Hier en daar wat omboeken en gaat de reiziger een klacht indienen?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Wat haalt het uit te staken voor de werkdruk als er geen kanditaten zijn?
Het is bijna overal prijs. Het ergste is dat de nieuwelingen geen ervaring hebben
Als er gewerkt wordt aan onze verwarming van het gebouw ga ik mee.Want 9 op 10 loopt het fout of weet hij van toeten of blazen.Spijtig dat ik geen onderdelen kan kopen en het zelf maak.
Het is bijna overal prijs. Het ergste is dat de nieuwelingen geen ervaring hebben
Als er gewerkt wordt aan onze verwarming van het gebouw ga ik mee.Want 9 op 10 loopt het fout of weet hij van toeten of blazen.Spijtig dat ik geen onderdelen kan kopen en het zelf maak.