Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

frits1955

26 nov 2020, 00:00

1 op 3 huisartsen wil zichzelf én patiënten niet vaccineren tegen coronavirus
Die enquete bij die huisartsen dateert van begin oktober - lang voor Pfizer, Astrazenica en Moderna het nieuws over hun vaccins bekend maakten.

Seppe123

26 nov 2020, 00:03

bluevelvet, op de vraag wie er proefkonijn wil zijn voor vaccinatie, heb ik gezegd dat ik me wil laten vaccineren. Ik heb niet gezegd dat ik proefkonijn wil zijn om een eerste test van een nieuw vaccin te ondergaan. Ik heb wel bewondering voor deze mensen.
Iedereen wacht nu af om te zien of vaccinatie veilig is.
De volgende maanden wordt er nog veel onderzoek gedaan en de beschikbare vaccins moeten nog gekeurd worden. Er is 1 onderzoek even gestopt omdat 1 persoon slecht reageerde op een vaccin. Daarna is het onderzoek verder gezet. Er is nog geen proefpersoon overleden.
Het zal nog wel een paar maanden duren eer de vaccinatie wordt opgestart. Mijn huisarts is er wel gerust in dat het dan veilig zal zijn.
Ik laat me liever vaccineren, dan in coma op intensieve te belanden door covid.
De volgende maanden zal er waarschijnlijk nog een derde golf van Covid komen. In Nederland zijn de besmettingen weeral aan het stijgen na versoepeling. Na Nieuwjaar zullen we ook in België zien hoe goed iedereen gefeest heeft. Als de lockdowns blijven komen, zullen veel mensen het wel beu zijn en zich laten vaccineren. Iedereen snakt ernaar om terug te keren naar een covidvrije wereld.
Maar iedereen is vrij om te beslissen wat het veiligste is: vaccineren of covid.

Wil.

26 nov 2020, 01:05

frits1955 schreef:
Die enquete bij die huisartsen dateert van begin oktober - lang voor Pfizer, Astrazenica en Moderna het nieuws over hun vaccins bekend maakten.
Waarom is dat tijdstip van belang? Dat Pfizer en Co een vaccin in de pijplijn hadden zitten, was al maanden voordien geweten. Die artsen beseffen toch wat een vaccin is? Ze zijn bij hun antwoord van de hypothese uitgegaan dat er één zou zijn en 1 op 3 antwoordt dat ze het hun patiënten niet zouden aanraden.

Die mensen stellen vraagtekens bij de veiligheid. Ook vandaag stellen ze dat aspect nog altijd in vraag.

De producenten en de voorstanders gaan de eerstvolgende dagen, weken en maanden overvloedig de kans krijgen om 'de geesten te masseren' zodat de bevolking rijp wordt gemaakt voor het accepteren van het vaccin. Vooral de MSM zullen daarin meespelen. Net zoals ze dat doen met andere hot topics waarover een pensée unique moet op gang gebracht worden.

Of het in deze specifieke zaak terecht is, laat ik in het midden. Ik zie enkel dat het mechanisme zo werkt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

26 nov 2020, 12:53

Vaccineren is dus niet verplicht.

Wat als je in de herfst een been breekt (jaaa, daar is m'n weer) en als je dan op de spoed de vraag krijgt naar je vaccinatie bewijs?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

26 nov 2020, 13:02

Wat als je in de herfst een been breekt (jaaa, daar is m'n weer) en als je dan op de spoed de vraag krijgt naar je vaccinatie bewijs?
En wat als de slager of de bakker uw vaccinatiebewijs vraagt? U fantaseert te veel. We moeten toch eens afspreken en samen een jointje smoren want dat spul van u wil ik wel eens proberen. Das nog straffer als het mijne denk ik. :lol:

E.T.

26 nov 2020, 13:22

Het zit hem vooral in de combo met enkele Trippels :P :P :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

26 nov 2020, 14:28

E.T. schreef:
Gelukkig want ik wil geen coronavirus in mijn lijf gespoten krijgen door het vaccin. :twisted:
E.T. schreef:
De kans op nog een gebroken been wordt zeer klein omdat je door het vaccin meer risico loopt om covid-19 te krijgen want dat gemene, dodelijke virus zit in het vaccin.. :mrgreen:

bluevelvet

26 nov 2020, 14:29

Seppe123 schreef:
26 nov 2020, 00:03
bluevelvet, op de vraag wie er proefkonijn wil zijn voor vaccinatie, heb ik gezegd dat ik me wil laten vaccineren. Ik heb niet gezegd dat ik proefkonijn wil zijn om een eerste test van een nieuw vaccin te ondergaan. Ik heb wel bewondering voor deze mensen.

@ Seppe123, in feite is, m.i. bij inentingen ieder een “proefkonijn” omdat niet iedereen dezelfde (bij)werkingen heeft. Bv. Bij de griepprik zou na onderzoek slechts 50%-60% beschermd zijn tegen griep, toch nog een groot aantal die ziek worden. De vraag blijft ben ik bij de 50-60% ?
Ik moet de vraag niet stellen, heb nog nooit griepprik gehad en bij griep heb ik milde symptomen, 1 of 2 dagen thuiszitten en dat is het.

Iedereen wacht nu af om te zien of vaccinatie veilig is.
De volgende maanden wordt er nog veel onderzoek gedaan en de beschikbare vaccins moeten nog gekeurd worden. Er is 1 onderzoek even gestopt omdat 1 persoon slecht reageerde op een vaccin. Daarna is het onderzoek verder gezet. Er is nog geen proefpersoon overleden.

Er zijn meerdere onderzoeken gestopt wegens serieuze problemen en proefpersonen werden toen niet meer aanvaard. Er zijn gevallen bekend van milde maar ook ernstige bijwerkingen, en 1 persoon is overleden. Het was te verwachten dat na onderzoek(?) de overledene PLACEBO had toegediend gekregen en niet het vaccin :roll: Of wat dacht je ?

Het zal nog wel een paar maanden duren eer de vaccinatie wordt opgestart. Mijn huisarts is er wel gerust in dat het dan veilig zal zijn.
Ik laat me liever vaccineren, dan in coma op intensieve te belanden door covid.

Oh oh, niet iedereen krijgt Covid-19 en belandt op IC :!: en vergelijk ook eens het totaal aantal “besmette” personen met het percentage van de bezette ziekenbedden van de 8 á 9 afgelopen maanden. Zelfs als een vaccin goedgekeurd wordt is het ook nog afwachten hoe “goed” het zal werken onder de verschillende categorieën van mensen, baby’s, jongeren, ouderen, chronisch zieken....... dat blijft, ondanks goedkeuring, een grote stap in de duisternis :roll:

De volgende maanden zal er waarschijnlijk nog een derde golf van Covid komen. In Nederland zijn de besmettingen weeral aan het stijgen na versoepeling. Na Nieuwjaar zullen we ook in België zien hoe goed iedereen gefeest heeft. Als de lockdowns blijven komen, zullen veel mensen het wel beu zijn en zich laten vaccineren. Iedereen snakt ernaar om terug te keren naar een covidvrije wereld.
Maar iedereen is vrij om te beslissen wat het veiligste is: vaccineren of covid.
Wetenschappers blijven met tegenstrijdige berichten afkomen met pro en contra inzake lockdowns. Of er nog lockdowns gaan komen ? Er werd al gepreveld door sommigen “geen derde”, er was tock ook bijna “gezworen” dat er geen “tweede” zou komen :idea:
Ook bij ons was er onenigheid tussen de “experten”, sommigen wilden versoepelen en anderen verstrengen met als gevolg : GEES opgedoekt, CELEVAL opgedoekt en nu is er een derde groep de “Risk Assessment Group” (RAG) die zal adviseren en rapporteren aan coronacommissaris Pedro Facon.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/25 ... -allemaal/

Curieus hoe die nieuwe groep samen gaat werken !
Gezien de stijging van het aantal “besmette” personen tijdens de lockdown bewijst dat de maatregel niet helpt maar wel enorme schade toebrengt aan de economie, nog afwachten hoeveel zaken over de kop zullen gaan.
Er hoeft helemaal geen keuze tussen vaccineren en Covid-19 gemaakt te worden. Wil jij bedoelen dat wie niet gevaccineerd wil worden automatisch Covid-19 ziek zal worden ? Herlees hierboven, hoeveel van de honderdduizenden “besmette” personen werden ziek ? Hoeveel van de miljoenen Belgen zijn bedreigd geweest om ziek te worden ? Heb je een cijfer? Baseer je daar dan eens op in plaats van ons allen te “verplichten” een keuze te maken :|
En als het vaccin toch zo beschermend is hoeft niemand bang te zijn om door een eventuele zieke covid-19 besmet te worden, :arrow: als het een VEILIG vaccin is zal het zijn werk doen ja :idea:

De kannibaal

26 nov 2020, 14:34

frits1955 schreef:
Het is normaal dat ze wat wrevelig worden, want ze voelen de bui al hangen. Het spuiten gaat gebeuren aan de lopende band en niet per consultatie. Het is vergelijkbaar met de klaagzang van de cafébaas die zijn zaak moet dicht doen. Een voorstel tot financiële compensatie zal het voorbehoud al milderen. Het is ook niet logisch dat ze tegen het vaccin te zijn, want de geneesheren zijn altijd winnende partij. De mogelijkheid bestaat nog altijd dat de patiënt Covid krijgt, en zijn er onverwachte bijwerkingen, dan breekt een nieuw hoog seizoen aan. Waar de kranten hun nieuws en enquêtes halen? Joost mag het weten, maar "false news" is vandaag in groter aantallen aanwezig dan echt nieuws. Zelfs dit forum wordt geteisterd door de flut reporters.

bluevelvet

26 nov 2020, 14:53

E.T. schreef:
E.T. schreef:

In de herfst volgend jaar ? Hoezo ? volgend jaar met 70% gevaccineerden vormt ons landje geen bedreiging meer, groepsimmuniteit weet je wel ? Hoe weet jij welke vragen er zullen gesteld worden op spoed ?
Stel dat het gevraagd wordt, je hebt het niet bij je, of je bent het kwijt.....
Stel,..... men brengt een ernstig gewond verkeersslachtoffer op spoed binnen, iemand met hartaanval, hersenbloeding, iemand in coma...... naar wat zal de eerste zorg uitgaan denk je, of gaan ze tijd verliezen met administratieve rompslomp en het risico dat de patiënt overlijdt ?
Wat zou de beschuldiging kunnen zijn ?
Fantaseer nog maar wat verder en geniet maar van je spul, al dan niet samen met Dicksy of van je waterpijp :P :P

tokkio

26 nov 2020, 16:53

E.T. schreef: ↑

Ik ben benieuwd wat de omliggende landen gaan doen, als ze een bewijs van covid 19 vaccinatie gaan vragen,dan hebben de vakantiegangers een probleem,wie met het vliegtuig gaat zou kunnen opgelost worden bij vertrek, maar wie met de auto gaat .......files aan de grenzen......en wat met de vrachtwagen chauffeurs.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

26 nov 2020, 17:22

bluevelvet schreef:
26 nov 2020, 14:53
....
Stel dat het gevraagd wordt, je hebt het niet bij je, of je bent het kwijt.....
Stel,..... men brengt een ernstig gewond verkeersslachtoffer op spoed binnen, iemand met hartaanval, hersenbloeding, iemand in coma...... naar wat zal de eerste zorg uitgaan denk je, of gaan ze tijd verliezen met administratieve rompslomp en het risico dat de patiënt overlijdt ?
....
Heb je steeds je kaartje op zak waarop je bloedgroep af te lezen is ? Stop daar een vaccinatiebewijs bij. :D

boeffer

27 nov 2020, 00:16

Daarstraks change gehad, maat en ik samen met masker op vooraan in de auto. (Ik denk dat die achteraan moet zitten).
Passerden een combi maar denkelijk zijn we geseind geweest door hun. Na maat gedropt te hebben reed 5 min later een police in burgervoertuig met zwaaiichten naast mij. Denkelijk krijgen ze een mooie % op zulke boetes.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Seppe123

27 nov 2020, 00:38

Bluevelvet, daar heb je een punt. Niet iedereen wordt ziek door covid. Over de lockdowns: ik denk dat zolang covid blijft, er terug golven komen waarbij de ziekenhuizen terug vollopen. En daarom denk ik dat er nog volgende lockdowns komen.
Daarom ben ik voorstander van vaccinatie. Als er minder zieken op intensieve belanden, zullen er ook geen lockdowns meer komen.
Maar iedereen is vrij om zich te laten vaccineren of niet.
Ik reageer misschien te emotioneel op heel deze situatie, maar ik heb 2 goede vrienden verloren aan covid. Zij waren in zeer goede gezondheid en nog vrij jong en heel actief , en na weken coma zijn ze er niet meer. Dus bij mij zit de schrik erin. Daarom laat ik me vaccineren in overleg met de huisarts, als hij het veilig vindt. Maar dat zal nog wel enkele maanden duren.
Ice

27 nov 2020, 17:11

Seppe123 schreef:
27 nov 2020, 00:38
Bluevelvet, daar heb je een punt. Niet iedereen wordt ziek door covid. Over de lockdowns: ik denk dat zolang covid blijft, er terug golven komen waarbij de ziekenhuizen terug vollopen. En daarom denk ik dat er nog volgende lockdowns komen.
Daarom ben ik voorstander van vaccinatie. Als er minder zieken op intensieve belanden, zullen er ook geen lockdowns meer komen.
Maar iedereen is vrij om zich te laten vaccineren of niet.
Ik reageer misschien te emotioneel op heel deze situatie, maar ik heb 2 goede vrienden verloren aan covid. Zij waren in zeer goede gezondheid en nog vrij jong en heel actief , en na weken coma zijn ze er niet meer. Dus bij mij zit de schrik erin. Daarom laat ik me vaccineren in overleg met de huisarts, als hij het veilig vindt. Maar dat zal nog wel enkele maanden duren.
Denk zelf eens na in plaats van je te laten leiden door je schrik en telkens je vrienden erbij te sleuren...en ja, dat is erg....en ja, het is begrijpelijk dat je dan bang bent maar bekijk de situatie dan eens zonder angst en zoals ze is in je eigen belang.
Waarom zou je als gezonde mens het risico lopen om zelf ziek te worden door je te laten besmetten met het virus in het vaccin dat niet gegarandeerd zal werken om je immuniteit te geven?
Onderzoek wat reeds geweten is over vaccinatieschade én bewezen de afgelopen 30 jaar want elk vaccin werkt volgens hetzelfde principe!
En denk dan eens na of het risico van vaccinatie opweegt tegen je angst om mogelijk ziek te kunnen worden....het is in je eigen belang want niemand hier heeft er enig belang bij of jij je laat vaccineren of niet (behalve de big farma en de overheid... :roll: )