Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Theo Francken beweerde in Terzake dat het de Chinezen waren die de kabel hebben doorgeknipt
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Voor wat een peiling eigenlijk waard is.De helft van de Oekraïners wil een snel, onderhandeld einde van de oorlog
https://news.gallup.com/poll/653495/hal ... d-war.aspx
Oekraïners staan open voor territoriale concessies om oorlog te beëindigen
Een behoorlijk deel van de Oekraïners die voorstander zijn van het onderhandelen over een snel einde van de oorlog, gelooft dat Oekraïne open moet staan voor het afstaan van wat grondgebied in ruil voor vrede. Meer dan de helft van deze groep (52%) is het ermee eens dat Oekraïne open moet staan voor het doen van territoriale concessies als onderdeel van een vredesakkoord om de oorlog te beëindigen, terwijl 38% het er niet mee eens is en nog eens 10% het niet weet. Gallup heeft niet om meer details gevraagd over het niveau van territoriale concessies waar mensen open voor zouden staan.
PS: Het bedrijf Gallup brengt minder goed nieuws voor Oekraïne en kunnen dus beschouwd worden als vatniks, Poetin zal het graag lezen. U bent gewaarschuwd.
-
Maar Fred toch, beide partijen gebruiken al sinds het begin van dit conflict antipersoonsmijnen. De Oekraïners met levering door het Westen en de Russen zijn eigen antipersoonsmijnen. Met dit verschil dat het Westen nooit hebben toegegeven dat deze antipersoonsmijnen van hen kwamen net omwille van het feit dat het gebruik ervan een oorlogsmisdaad was en zij heiliger dan de paus wilden zijn.door Fred1950 » 15 minuten geleden
Blijkbaar gaat men nu ook antipersoonsmijnen aan Oekraïne leveren "in uitzonderlijke omstandigheden" . Antipersoonsmijnen zijn net zoals chemische wapens internationaal niet aanvaardt. Het "Westen" begaat hiermee oorlogsmisdaden.
Dat Biden nu alles toestaat is voor mij een duidelijk teken dat deze oorlog onder de Democraten moest blijft duren want nu kan plots alles. Zou dit alles ook gebeurd zijn mocht Kamala de verkiezingen gewonnen hebben, ik betwijfel het maar dat is mijn gedacht. Of is het dan toch zo, zoals overal bericht berichten opduiken, dat de Democraten Poetin tot onbesuisde daden willen overhalen of het mogelijks plan van Trump om de oorlog te stoppen te kelderen opdat deze oorlog zou blijven duren.
Ik blijf erbij dat de Oekraïners gebruikt werden (nuttige idioten) voor de oorlog die de VS per se wilden.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Op zijn minst zorgde deze oorlog ervoor dat de Navo (VS + enkele lijfeigenen) een nieuwe dosis vechtlusitig bloed toegediend lreeg en een nieuwe vijand.Dicksy schreef: ↑20 nov 2024, 11:00Maar Fred toch, beide partijen gebruiken al sinds het begin van dit conflict antipersoonsmijnen. De Oekraïners met levering door het Westen en de Russen zijn eigen antipersoonsmijnen. Met dit verschil dat het Westen nooit hebben toegegeven dat deze antipersoonsmijnen van hen kwamen net omwille van het feit dat het gebruik ervan een oorlogsmisdaad was en zij heiliger dan de paus wilden zijn.door Fred1950 » 15 minuten geleden
Blijkbaar gaat men nu ook antipersoonsmijnen aan Oekraïne leveren "in uitzonderlijke omstandigheden" . Antipersoonsmijnen zijn net zoals chemische wapens internationaal niet aanvaardt. Het "Westen" begaat hiermee oorlogsmisdaden.
Dat Biden nu alles toestaat is voor mij een duidelijk teken dat deze oorlog onder de Democraten moest blijft duren want nu kan plots alles. Zou dit alles ook gebeurd zijn mocht Kamala de verkiezingen gewonnen hebben, ik betwijfel het maar dat is mijn gedacht. Of is het dan toch zo, zoals overal bericht berichten opduiken, dat de Democraten Poetin tot onbesuisde daden willen overhalen of het mogelijks plan van Trump om de oorlog te stoppen te kelderen opdat deze oorlog zou blijven duren.![]()
Ik blijf erbij dat de Oekraïners gebruikt werden (nuttige idioten) voor de oorlog die de VS per se wilden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
De Navo-leden waren te pacifistisch geworden en dit ten koste (geen of minimale investeringe) van hun legers wat dan weer de weerslag had op de inkomsten van de VS-wapenindustrie.door socrates » 33 minuten geleden
Op zijn minst zorgde deze oorlog ervoor dat de Navo (VS + enkele lijfeigenen) een nieuwe dosis vechtlusitig bloed toegediend lreeg en een nieuwe vijand.
De VS-propagandisten en lobbyisten hebben hier goed werk geleverd.
Wat gaan de VS doen als Trump die oorlog in Oekraïne zou kunnen stoppen, wat ik ten zeerste betwijfel, met hun wapentuig als alle West-Europese magazijnen voor jaren weer gevuld zijn?
Met hetgeen nu Biden (na verlies van de verkiezingen door de Democraten) allemaal plots toestaat plaatst het woorden van Zelensky wel in een ander daglicht waarin hij het verwijt naar het Westen maakte dat ze genoeg wapens kregen om niet te verliezen en net genoeg om niet te winnen, vechten met één hand op de rug.Dat Biden nu alles toestaat is voor mij een duidelijk teken dat deze oorlog onder de Democraten moest blijft duren want nu kan plots alles.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Zelensky en C° lijken wel te vergeteb dat hun voormalige Sovjetstaat, geen lid is van de Navo en dat het bijgevolg toch niet vanzelfsprekend is dat de Navo zou moeten deelnemen aan hun oorlog. Dat de VS vooral denkt aan "zakendoen" en aan haar geopolitiek invloed verklaart wellicht waarom de VS de UA wilde "helpen", het "kleine" verouderde Europa deed dan maar schoorvoetend ook zijn duit in het zakje.De Russen zouden ook de Baltische Staten gaan inpalmen en misschien zelfs Zweden, maar we zijn blijkbaar vergeten dat de Russen veel dichter bij ons waren ten tijde van de DDR ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Rusland rekruteert meer Oekraïners uit bezette gebieden om tegen hun eigen land te vechten
https://www.politico.eu/article/russia- ... in-regime/
Als kok, wegenbouwer, metser, vuilnisophaler, postbode, bakker, .....enz. Wat verstaat men onder dat "om te dienen"1.- Verbannen Oekraïense functionarissen uit Marioepol, een stad in de bezette regio Donetsk, meldden in een verklaring op Telegram ook dat voor het eerst plaatselijke militairen waren gerekruteerd om te dienen op de Krim en in Zuid-Rusland.
Volgens Russische functionarissen zijn er meer dan 900.000 doden en gewonden gevallen aan Oekraïnse zijde. Het land heeft een gestage stroom aan nieuwe rekruten nodig om het offensief van de Russen tegen te houden.2.- Rusland heeft zware verliezen geleden tijdens de slopende, 1.000 dagen durende totale oorlog in Oekraïne. Volgens Amerikaanse functionarissen zijn er meer dan 600.000 doden en gewonden gevallen. Het land heeft een gestage stroom aan nieuwe rekruten nodig om het offensief gaande te houden.
En nu komt het beste:
-Terugkeren naar het grondgebied van Oekraïne waar ze met open armen ontvangen gaan worden, een gedwongen militaire opleiding van 14-dagen gaan genieten en de vleesmolens ingestuurd worden. (punt 2)“Wij roepen de burgers van Oekraïne in de tijdelijk bezette gebieden op om dergelijke ‘rekrutering’ koste wat het kost te vermijden, en … bij de eerste gelegenheid dergelijke eenheden te verlaten en terug te keren naar het grondgebied van Oekraïne of te vertrekken naar derde landen,” aldus het ministerie .
- Vertrekken naar het buitenland waar men hen liever kwijt dan rijk is.
- Tijdelijk bezette gebieden!!! Zoals het er nu uitziet, en Poetins visie over die gebieden, zullen het blijvende bezette gebieden worden
Dan toch liever punt 1 goed beseffend dat deze gebieden (nooit) niet meer terug gaan naar Oekraïne en 100 jaar worden. Welke keuze zouden ze maken, benieuwd naar het vervolg.
-
Voor wat het waard is , dat inwoners van Kherson and Zaporizhzhia volgens dat artikel zich bij de Russen aansluiten is een bewijs dat inwoners in die oblasten iets tegen Kiev hebben. Kherson and Zaporizhzhia zijn trouwens ( nog ) niet eens veroverd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Waar heb je dát gelezen, Fred? Volgens mij staat dat er niet in.
Je leest toch ook: "Moscow has been accused of forcing Ukrainians to join its army and fight against their own country "
→→ Moskou wordt ervan beschuldigd Oekraïners te dwingen in het eigen (RU) leger te gaan en tegen hun eigen land te vechten.
Maar jij besluit dat de inwoners van die oblasten iets tegen Kiev hebben.
Man, man, man .... Dat is begrijpend lezen voor het lager middelbaar, en je bent (alweer) niet geslaagd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Volgens mij wel :
Recruits from the regions of Kherson and Zaporizhzhia were formally inducted at a ceremonial rally in Crimea last week, a Kremlin-controlled broadcaster reported, adding they will serve in occupied eastern Ukraine.
Google translate : Rekruten uit de regio's Kherson en Zaporizja werden vorige week formeel ingewijd tijdens een ceremoniële bijeenkomst op de Krim, meldde een door het Kremlin gecontroleerde omroeporganisatie, eraan toevoegend dat ze zullen dienen in het bezette Oost-Oekraïne.
Eerst eens rustig worden vooraleer ge uw razernij de vrije loop laat.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Razernij? Ik ben kalm als een zalm, Fredje.Fred1950 schreef: ↑21 nov 2024, 00:25Volgens mij wel :
Recruits from the regions of Kherson and Zaporizhzhia were formally inducted at a ceremonial rally in Crimea last week, a Kremlin-controlled broadcaster reported, adding they will serve in occupied eastern Ukraine .
Google translate : Rekruten uit de regio's Kherson en Zaporizja werden vorige week formeel ingewijd tijdens een ceremoniële bijeenkomst op de Krim, meldde een door het Kremlin gecontroleerde omroeporganisatie, eraan toevoegend dat ze zullen dienen in het bezette Oost-Oekraïne.
Eerst eens rustig worden vooraleer ge uw razernij de vrije loop laat.
Die leraar Engels die jou gebuisd had voor zijn vak, had overschot van gelijk. Je begrijpt de betekenis niet van het hulpwerkwoord 'will' (met dubbele L -
Hier heeft het de betekenis van iemand onder dwang iets te laten doen, zoals in 'Maybe you don't like my soup, but you will eat it'
Dat die betekenis de juiste is, blijkt uit de rest van het verhaal. Daar komt je beperking qua begrijpend lezen dan op de proppen. Je kunt die 'they will serve' niet in verband brengen met de rest. Er staat nl. enkele regels lager:
Moscow has been accused of forcing Ukrainians to join its army and fight against their own country
Als Moskou Oekraïners dwingt om in het leger te gaan, dan is er langs geen kanten sprake van wat jij schreef:
dat inwoners van Kherson and Zaporizhzhia volgens dat artikel zich bij de Russen aansluiten is een bewijs dat inwoners in die oblasten iets tegen Kiev hebben
Als je nog vragen hebt over de betekenis van Engelse werkwoorden, laat het dan maar weten. Ik ben nog een stuk verder geraakt dan het lager middelbaar, kadee.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Als je nog vragen hebt over de betekenis van Engelse werkwoorden, laat het dan maar weten. Ik ben nog een stuk verder geraakt dan het lager middelbaar, kadee.
Samenvatting:
- "Will" zelf is niet per definitie gedwongen. Het mogelijke toekomstige actie of intentie.
- Of het gedwongen is, hangt volledig af van de context van de toon waarin het wordt gebruikt.
Waar ChatGPT toch niet allemaal goed voor is hé.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 21 nov 2024, 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy schreef: ↑20 nov 2024, 18:06.....Rusland rekruteert meer Oekraïners uit bezette gebieden om tegen hun eigen land te vechten
https://www.politico.eu/article/russia- ... in-regime/
Wil-punteke , ge gaat de schrijver van dat artikel naar de engelse les moeten sturen.
( en ik ben nog een stuk verder geraakt dan het hoger middelbaar , kadeeke
"will" is niet persé dwingend. "ge zult uw soep eten" is dwingend , "ge zult dood gaan" is niet dwingend maar een feit. In beide gevallen wordt in het engels ook dat "will" gebruikt zoals in "you will die" - waartoe ge helemaal niet gedwongen wordt.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 21 nov 2024, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.