Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik denk niet dat het over een lekkende warmtepomp gaat.door Fred1950 » 1 minuut geledenAls ze lekken zijn ze inderdaad zeer milieu onvriendelijk. Maar wie maakt er nu lekkende warmtepompen , zeg ...voorn schreef: ↑15 minuten geleden
Nu blijkt dat warmtepompen niet zo milieuvriendelijk zijn als gedacht.
De vloeistof in de pomp is daar verantwoordelijk voor.![]()
https://www.ad.nl/binnenland/warmtepomp ... ~a2d85e14/
-
Dicksy schreef: ↑21 feb 2023, 12:31Ik denk niet dat het over een lekkende warmtepomp gaat.door Fred1950 » 1 minuut geledenAls ze lekken zijn ze inderdaad zeer milieu onvriendelijk. Maar wie maakt er nu lekkende warmtepompen , zeg ...voorn schreef: ↑15 minuten geleden
Nu blijkt dat warmtepompen niet zo milieuvriendelijk zijn als gedacht.
De vloeistof in de pomp is daar verantwoordelijk voor.![]()
https://www.ad.nl/binnenland/warmtepomp ... ~a2d85e14/
Ik lees "Probleem is dat het koudemiddel en de elektronica die bij warmtepompen worden gebruikt, niet in de oude milieudata verwerkt waren" Vertel me eens of dat bij een CV installatie op gas , electrische accumulatoren , een pellet kachel , en ga zo maar door ... dan wel het geval is. Al wat men fabriceert belast op één of andere manier het milieu , zij het niet bij de productie ervan , dan bij de recyclage ervan. En met al de electronica bling-bling en Wifi die men er tegenwoordig in steekt is dat nu inderdaad nog meer dan vroeger.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik volg dat zo niet omdat het niet in mijn interessesfeer ligt en ik ook geen warmtepomp bezit. Maar toen ik het artikel las moest ik denken aan staatssecretaris De Bleeker die de kosten voor de btw-verlaging in rekening bracht waardoor het begrotingstekort hoger uitviel dan De Croo ons wou wijsmaken.door Fred1950 » 17 minuten geleden
Ik lees "Probleem is dat het koudemiddel en de elektronica die bij warmtepompen worden gebruikt, niet in de oude milieudata verwerkt waren" Vertel me eens of dat bij een CV installatie op gas , electrische accumulatoren , een pellet kachel , en ga zo maar door ... dan wel het geval is. Al wat men fabriceert belast op één of andere manier het milieu , zij het niet bij de productie ervan , dan bij de recyclage ervan. En met al de electronica bling-bling en Wifi die men er tegenwoordig in steekt is dat nu inderdaad nog meer dan vroeger.
Hier zie ik hetzelfde. Een berekening die met alles rekening houdt werd uit de aanvankelijke berekening gehouden om de mensen toch in de richting van een warmtepomp te pushen. Dat toont toch de volgende zinssnede in het artikel aan:
en dit als men alles mee inrekening brengt. Nu morrelt de Nederlandse regering wat aan de rekeningmethode om wat krom is alsnog recht te trekken.De warmtepomp is zelfs zo belastend, dat volgens milieuregels die onder het bouwbesluit vallen, bijna of helemaal geen huizen met warmtepompen gebouwd mogen worden. Elk huis dat wordt gebouwd, moet ook voldoen aan milieu-eisen: op het gebied van CO2-uitstoot, maar ook op het gebied van milieubelasting.
-
Dat is allemaal puur Nederlands gemorrel. Stel dat de warmtepomp in België of China gefrabriceerd en gerecycleerd wordt is er voor Nederland helemaal geen milieu impact , alleszins niet als het een lucht/lucht of lucht/water warmtepomp is. De enige impact zit hem in het electriciteitsvebruik en hoe men die electriciteit aanmaakt. Het stoken van hout/pellets heeft al een veel grotere inpact op het milieu , misschien zelfs de grootste inpact van alle bronnen waarmee men nu huizen verwarmt.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Waarvoor kan een digitale meter dienen
https://codex.vlaanderen.be/portals/cod ... 08/05/2009
Artikel 4.1.22/3. (21/06/2019- ...)
De digitale meter:
1° kan energiestromen en de kwaliteit ervan meten en registreren;
2° kan op afstand communiceren met de distributienetbeheerder;
3° bezit de technische mogelijkheid tot communiceren met applicaties van andere marktpartijen;
4° kan op afstand het toegangsvermogen instellen en de toegang tot het distributienet verlenen en onderbreken.
De digitale meter:
3° bezit de technische mogelijkheid tot communiceren met applicaties van andere marktpartijen;
4° kan op afstand het toegangsvermogen instellen en de toegang tot het distributienet verlenen en onderbreken.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
En vroeger moest er iemand langskomen om de stroom in te stellen ( een ander hoofdzekering ) of om de stroom af te sluiten. Maakt dit het grote verschil ? De gebruiker kan nu 't één en 't ander zelf gaan uitlezen op de teller of op de web site van Fluvius. En dan ? Na een tijdje word je dat moe en wil je er geen tijd meer aan besteden - ik alleszins niet.sibarita schreef: ↑21 feb 2023, 14:52Waarvoor kan een digitale meter dienen
De digitale meter:
De digitale meter brengt alleen maar voordelen ( besparingen ) voor de netbeheerder zelf .....niet voor de consument.
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Ben benieuwd wanneer ze in Brussel gaan beslissen om alle zonnepaneel installaties te gaan belasten à rato van de mislopen BTW inkomsten op de elektriciteitsrekening. Mogelijk wachten ze nog wel even om de toekomstige zonnepaneelbezitters niet af te schrikken...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...