Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

09 mei 2025, 20:56

Wil. schreef:
09 mei 2025, 20:16
UA heeft aan de Russen duidelijk gemaakt dat er een oorlog gaande is. Gisteren lag het vliegverkeer stil rond Moskou waardoor honderden mensen vast kwamen te zitten in de luchthaven.
Intussen heeft Poetin alle luchtafweergeschut in een straal van honderden km rond Moskou laten aanvoeren om een mogelijke aanval te kunnen afslaan.

UA heeft van die gelegenheid gebruik gemaakt om de militaire doelen op de Krim intens te bestoken.

De Oekraïners hebben de oorlog weer naar 'huis' gebracht: de Russen beseffen dat 'het 2e grootste leger ter wereld' na 3 jaar nog niet in staat is gebleken om verder dan 100 km op het grondgebied van de vijand door te dringen.
Zou "Jan met de Pet" uit Siberië, dit "durven" weten ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

10 mei 2025, 15:28

De F-16s van het leger van UA bewijzen hun waarde.
De voorbij week hebben ze twee afzonderlijke aanvallen uitgevoerd waarbij Russische officiersgroepen werden uitgeschakeld. 30 officieren van het 81e Russische artillerieregiment werden 'uitgeschakeld' door het 'ouderwetse' wapentuig dat UA ter beschikking gesteld kreeg.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

11 mei 2025, 17:08

Een voorstel van de republikeinse topman, Lindsey Graham, zet Poetin het mes op de keel.
De VS zal de landen die olie van Rusland kopen een tariff van 500% opleggen indien RU niet onmiddellijk ingaat op een staakt-het-vuren dat 30 dagen duurt.

image.png
image.png (262.77 KiB) 392 keer bekeken

Poetin heeft al onmiddellijk gereageerd en aangekondigd dat hij snel-snel naar Turkije komt tegen woensdag. Waarschijnlijk bombardeert hij tussen vandaag en woensdag nog wel een paar schooltjes of ziekenhuizen. In elk geval zit Poetin nu in een moeilijk parket.

Fred1950

11 mei 2025, 18:38

Wil. schreef:
11 mei 2025, 17:08
Een voorstel van de republikeinse topman, Lindsey Graham, zet Poetin het mes op de keel.
De VS zal de landen die olie van Rusland kopen een tariff van 500% opleggen indien RU niet onmiddellijk ingaat op een staakt-het-vuren dat 30 dagen duurt.
......
Te idioot ! Hoe kan me nu landen straffen als Rusland niet ingaat op die 30 dagen. Die landen zijn toch niet verantwoordelijk en hebben met de weigering niets te maken. :roll:

Ik vrees wel dat Poetin zijn geduld op geraakt. Als de besprekingen In Istanbul terug op een sisser uitlopen zoals in 2022 , vrees ik dat Oekraïne wel eens "plat" zou kunnen komen te liggen.

Eerst een staakt het vuren en dan onderhandelen is ook ongezien. Denkt Zelensky en het Westen dat Poetin zo idioot is om te geloven dat die 30 dagen niet zouden dienen om het Oekraînse leger te herbewapenen en te re-organiseren voor een tegenoffensief ? Waarom trouwens geen 14 dagen of 2 maand ? Gewoon met de klak ernaar gesmeten ? Belachelijk.

werewoef

11 mei 2025, 22:24

Fred, Wat bedoelt ge met plat te komen liggen ? Atoom-plat of mortier-plat . :roll:

werewoef
AMEN en AUM

Fred1950

12 mei 2025, 09:48

werewoef schreef:
11 mei 2025, 22:24
Fred, Wat bedoelt ge met plat te komen liggen ? Atoom-plat of mortier-plat . :roll:

werewoef
mortier-plat , stijl Dresden 1945

Wil.

12 mei 2025, 10:37

Fred1950 schreef:
11 mei 2025, 18:38
Ik vrees wel dat Poetin zijn geduld op geraakt.
Ja, ik sta ook versteld van 's mans geduld: in maart '22 controleerde het Russisch leger een veel groter stuk van UA dan vandaag. Intussen zijn meer dan 900.000 jonge Russen dood, gewond of gehandicapt van het front afgevoerd hoewel die UA-klus op één week zou geklaard zijn.

De RU economie ligt op apegapen, het spaargeld dat over een periode van 25 jaar werd opgestapeld, is op en Poetin heeft zijn toevlucht moeten nemen tot oorlogsmateriaal dat in musea lag opgestapeld omdat ze het overgrote deel van hun legermateriaal als oud ijzer hebben achtergelaten in UA.

Het tweede grootste leger ter wereld bevoorraadt zijn troepen nu met ezels en de soldaten moeten met oude brommers vooruitgang zien te boeken.

Dagelijks treffen de Oekraïners doelen in RU die tot meer dan 1000 km van de grens liggen.

't Is waar, een geduldige mens, die Poetin.

socrates

12 mei 2025, 19:56

Bovenstaande verhaal lezend, ga ik me dan afvragen waarop UA dan wel wacht om Rusland binnen te dringen en Poetin tot capitulatie te verpliichten ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

12 mei 2025, 22:32

Nergens ter wereld vind je zoveel landmijnen als in het gebied dat de Russen bezet houden. Je wandelt er niet zomaar doorheen.
Poetin heeft één voordeel: hij kan er meer mensenvlees tegenaan gooien. Een leven is voor hem van geen tel. Oekraïne wil zowel het terrein als de bevolking en de soldaten zo veel mogelijk beschermen.

boeffer

12 mei 2025, 22:52

Als Trump daar gaat graven in de UA zal hij daar wel huurlingen zetten ipv Navo. Een luchtbrug voor snel transport en vliegtuigen van Qatar bvb.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

14 mei 2025, 16:02

Zelensky heeft voorgesteld om Poetin face to face te ontmoeten in Istanboel, maar Poetin wil niet.
Waarom heeft hij schrik om recht in de ogen van Zelensky te zien en te onderhandelen?

image.png
image.png (251.44 KiB) 263 keer bekeken

Wil.

14 mei 2025, 17:03

In deze video krijg je een idee van het morele niveau van de Russische bevelhebbers.

Twee gestrafte soldaten zitten in een put in de grond. Slechts één van hen zal eruit mogen, maar dan moet hij de andere met de blote hand afmaken. De overste kijkt toe en moedigt aan.

Dat is de manier waarop ze met elkaar omgaan. Hoe zouden ze Oekraïners behandelen, denk je?
Bucha? Doet de naam van die stad je nog aan iets denken?

Rusland is een terroristenstaat die nazi-methodes gebruikt.

Fred1950

14 mei 2025, 17:39

Wil. schreef:
14 mei 2025, 16:02
Zelensky heeft voorgesteld om Poetin face to face te ontmoeten in Istanboel, maar Poetin wil niet.
Waarom heeft hij schrik om recht in de ogen van Zelensky te zien en te onderhandelen?

....
Poetin heeft schrik dat UA "special forces" hem zouden uitschakelen , of een bom in zijn vliegtuig plaatsen. Oekraïners hebben geen ethisch gevoel ( wat jij zelfs bewijst ) en gaan zonder schroom over op laf terrorisme.

Waarom zou Poetin dat zotje trouwens in de ogen moeten kijken. De eisen van de Russen zijn bekend en hierover in de clinch gaan in een "movie" zoals Zelensky en Trump dat deden ligt niet in de aard van Poetin.

Wil.

14 mei 2025, 19:40

Ruimten waarin behoorlijk wat SO₂-dampen vrijkomen (van klassieke batterijen bv) moet je goed verluchten, anders tasten die elke vorm van redelijk denken aan.

Fred1950

14 mei 2025, 21:12

Wil. schreef:
14 mei 2025, 19:40
Ruimten waarin behoorlijk wat SO₂-dampen vrijkomen (van klassieke batterijen bv) moet je goed verluchten, anders tasten die elke vorm van redelijk denken aan.
En ik vrees dat jij al teveel CO2 hebt ingeademd , daar word je in eerste instantie dronken van ( in een roes ) om daarna in een coma te geraken ( en uiteindelijk sterft ).