Coronavirus
-
Lukas - Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Fred 1950 schrijft:
"Wij zijn de gelukkigste generatie geweest aller tijden met net voldoende comfort en nog vrije natuurlijke ruimte om ons te kunnen ontplooien. Ik heb de landing van de eerste man op de maan gezien, iemand geil op de dansvloer met het liedje "je t'aime moi non plus" gekregen en de geur van Woodstock gesnoven ( niet echt maar wel de sfeer ervan ). Het ging er toen allemaal zo natuurlijk spontaan aan toe. Nu is plezier onder de jong volwassen super georganiseerd en allesbehalve toevallig spontaan. Zelfs de automodellen waren een plezier om te bekijken, nu hebben die allemaal dezelfde spleetoog koplampen. Het vet is van de melk afgeroomd, wat nu overblijft in de Westerse maatschappij is zure karnemelk. En laat ons ook de klimaatopwarming niet onderschatten, we zitten nog maar in het beginstadium van de miserie die de jonge generaties nog te wachten staat."
Dat is allemaal waar Fred, en dat is mooi om daaraan terug te denken. Maar dat zullen onze ouders en voorouders ook wel ooit gedacht hebben over hun generatie. Bovendien is het verleden van onze generatie ook niet altijd zo fraai geweest. Denk alleen nog maar aan de twee wereldoorlogen en de ontelbare plaatselijke conflicten overal.
"Wij zijn de gelukkigste generatie geweest aller tijden met net voldoende comfort en nog vrije natuurlijke ruimte om ons te kunnen ontplooien. Ik heb de landing van de eerste man op de maan gezien, iemand geil op de dansvloer met het liedje "je t'aime moi non plus" gekregen en de geur van Woodstock gesnoven ( niet echt maar wel de sfeer ervan ). Het ging er toen allemaal zo natuurlijk spontaan aan toe. Nu is plezier onder de jong volwassen super georganiseerd en allesbehalve toevallig spontaan. Zelfs de automodellen waren een plezier om te bekijken, nu hebben die allemaal dezelfde spleetoog koplampen. Het vet is van de melk afgeroomd, wat nu overblijft in de Westerse maatschappij is zure karnemelk. En laat ons ook de klimaatopwarming niet onderschatten, we zitten nog maar in het beginstadium van de miserie die de jonge generaties nog te wachten staat."
Dat is allemaal waar Fred, en dat is mooi om daaraan terug te denken. Maar dat zullen onze ouders en voorouders ook wel ooit gedacht hebben over hun generatie. Bovendien is het verleden van onze generatie ook niet altijd zo fraai geweest. Denk alleen nog maar aan de twee wereldoorlogen en de ontelbare plaatselijke conflicten overal.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Inderdaad. En niet alleen kenden ze de wereldoorlogen, ze kenden armoede, amper geneeskundige verzorging en van enig comfort was er toen ook al geen sprake. Alleen een select groepje kon er op los leven.Lukas schreef: ↑03 aug 2020, 08:36.....
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Maar vraag de huidige generatie om in te leveren om net dat te vermijden wat ik hier in het zwart geaccentueerd heb dan zijn woorden dictatuur e.d. meer niet uit de lucht gegrepen. Had Peeters dan toch gelijk toen hij stelde: “Iedereen in dit land leeft boven zijn stand. Wij allemaal”Fred1950 schreef:
Corona heeft veel blootgelegd wat lang door de politiek nog onder de mat geveegd kon worden met dezelfde maatregelen die ze nu ook toepassen. Uitdelen a volonté en altijd korte termijn visie.
Of zoals Dehaene het stelde:
- “Een probleem moet je pas oplossen als het zich stelt”
’Dit is wellicht zijn bekendste oneliner waarmee hij maar al te graag uitpakte om moeilijke dossiers te omzeilen tijdens interviews. Ook de huidige politici maken er maar al te graag gebruik van.‘
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/08/02/he ... t-a4007686
een oplossing of weer gemakkelijk geld verdienen ?
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
UV doodt inderdaad virussen, maar hoeveel UV licht en hoelang je moet bestralen staat er niet bij. Niet te betrouwen ...sibarita schreef: ↑03 aug 2020, 10:44https://www.nrc.nl/nieuws/2020/08/02/he ... t-a4007686
-
Het staat er toch:Fred1950 schreef:UV doodt inderdaad virussen, maar hoeveel UV licht en hoelang je moet bestralen staat er niet bij. Niet te betrouwen ...sibarita schreef: ↑Vandaag, 10:44
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/08/02/he ... t-a4007686
Dat uv-C ook zo werkt bij corona, is nog niet aangetoond, maar wel aannemelijk. Signify liet het onderzoeken in een Amerikaans lab. Dat concludeert dat uv-C-licht het coronavirus (in grote druppels) doodt op oppervlaktes. 99 procent bij 6 seconden blootstelling aan licht, 99,9999 procent bij 25 seconden blootstelling. Elke extra negen achter de komma telt, benadrukt Signify. Nu probeert het bedrijf te bewijzen hoeveel coronavirus verwijderd wordt uit de lucht en hoeveel ‘luchtwisselingen’ er moeten plaatsvinden om een ruimte schoon te houden.
Ze hebben er zelf nog geen zicht op en wordt nog verder onderzocht. Vanaf het moment dat ze er zicht op hebben (zie het rode deel) kunnen ze er een tijd plakken om een kamer schoon te houden.
-
Hoe komt het dat ik hier nu eens geen seconde aan getwijfeld heb? Maar als je die lamp nu eens zou inkleden met mondmaskers, zou dat je wantrouwen wegnemen of verminderen?Fred1950 schreef:
En wat met de hoekjes en de kantjes die in de schaduw van iets anders zitten ? Ik vertrouw dat ding niet.
Natuurlijk moet men niet direct alles klakkeloos aannemen wat 'niet virologen' beweren. Iedereen probeert zijn graantje mee te pikken van deze coronaheisa.
-
Dat komt nog wel als het elders ook de spuigaten begint uit te lopen. Men begint de Chinese methodes toe te passen, en dat is wijken, dorpen , regio's in een vorm van quarantaine te plaatsen. In China houden ze nu ook hun mini-uitbraken op die manier onder controle ( en die zijn er daar ook nog steeds ).
Het wordt tijd dat mensen die neusgewroetel tests zelf kunnen uitvoeren met een eenvoudig PCR testsetje. Op die manier kunnen de a-symptomatische gevallen zichzelf ontdekken en hun verantwoordelijkheid nemen. Als die a-symptomatische gevallen blijven rondlopen en het virus niet lokaal ( in neus en keel ) kunnen vernietigen gaat het virus nooit verdwijnen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 03 aug 2020, 14:33, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Zouden we niet beter allemaal voor een jaartje (of twee), terug in ons kot blijven!?
Na de eerste drastische maatregelen is gebleken dat de verspreiding (bijna onmiddellijk) is afgezwakt.
En er is nog een voordeel aan verbonden, we moeten in ons kot dat vervloekte masker niet dragen!
Tenminste, nu nòg niet! Maar wat niet is, kan nog komen.
Ik merk bij mijzelf dat het zuur mij begint op te breken, en mij stilaan helemaal op de knieën zal krijgen.
Na de eerste drastische maatregelen is gebleken dat de verspreiding (bijna onmiddellijk) is afgezwakt.
En er is nog een voordeel aan verbonden, we moeten in ons kot dat vervloekte masker niet dragen!
Tenminste, nu nòg niet! Maar wat niet is, kan nog komen.
Ik merk bij mijzelf dat het zuur mij begint op te breken, en mij stilaan helemaal op de knieën zal krijgen.
-
Seppe123 - Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53
Sommige mensen beweren dat Belgie een dictatuur is als ze mondmaskers verplichten. Dat is er toch zwaar over. Ze proberen een virus dat mensen doodt over heel de wereld tegen te houden en als het kan uit te roeien. In Belgie is het goed om te leven, die hier niet mee akkoord zijn, moeten maar verhuizen. In Australie : avondklok vanaf 20u, en je mag je nog verplaatsen 5 km rond uw woning. Ook geen dictatuur he. Normaal is het daar ook goed om te leven. Dit zijn uitzonderlijke omstandigheden. Geniet van elke dag en kleine dingen. En we hopen dat iedereen gezond mag blijven. Gezondheid is het belangrijkste.