Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
De RU banksector heeft volgens de Moscow Times $66 miljard problematische leningen in handen.
$40 miljard daarvan komt van bedrijfsfaillissementen. $26 miljard zit bij persoonlijke leningen die niet (tijdig) worden terugbetaald.
De zakenwereld zit in de problemen; families kunnen steeds vaker hun leningen niet betalen.
De banken kunnen geen geld meer uitlenen omdat ze aan alle kanten al verliezen lijden. Bijgevolg vertraagt de economie en komt de paniek steeds dichterbij.
"Rusland staat voor een systemische bankencrisis" - - een citaat van een think tank die verbonden is met het Kremlin.
25% van de banken overtreden nu al de nieuwe regels die de Centrale Bank heeft opgelegd opdat de banken solvabel zouden blijven. In 1988 is de bankensector in RU al eens gecrasht. Dat leidde naar een instortende roebel, naar massaprotesten en het verdwijnen van de geloofwaardigheid van de regering.
$40 miljard daarvan komt van bedrijfsfaillissementen. $26 miljard zit bij persoonlijke leningen die niet (tijdig) worden terugbetaald.
De zakenwereld zit in de problemen; families kunnen steeds vaker hun leningen niet betalen.
De banken kunnen geen geld meer uitlenen omdat ze aan alle kanten al verliezen lijden. Bijgevolg vertraagt de economie en komt de paniek steeds dichterbij.
"Rusland staat voor een systemische bankencrisis" - - een citaat van een think tank die verbonden is met het Kremlin.
25% van de banken overtreden nu al de nieuwe regels die de Centrale Bank heeft opgelegd opdat de banken solvabel zouden blijven. In 1988 is de bankensector in RU al eens gecrasht. Dat leidde naar een instortende roebel, naar massaprotesten en het verdwijnen van de geloofwaardigheid van de regering.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En wat als Medvedev president zou worden terwijl Misjoestin premier blijft ? Hun interne machtstrijd is voor Westerlingen niet voorspelbaar ( net zoals een Pausverkiezing dat ook niet is
p.s. de Roebel doet het voor het ogenblik eigenlijk niet zo slecht ....
-
De 'waarde' van de roebel is meer schijn dan werkelijkheid. De redenen zijn deze:
- Bedrijven en individuen mogen bijna geen buitenlands geld uit Rusland weghalen want er zijn kapitaalcontroles.
- Olie- en gasexporteurs worden verplicht hun buitenlandse inkomsten om te wisselen in roebels. Vraag naar roebels = ondersteuning of versterking van de munt.
- Door sancties is het moeilijker voor Rusland om buitenlandse goederen te importeren, wat de vraag naar buitenlandse valuta doet afnemen.
- Door de sancties en het verdwijnen van westerse bedrijven is de handel tussen RU en het Westen heel erg teruggevallen. Gevolg? Minder import van westerse goederen = minder vraag naar dollars of euro's.
- Russen mogen nog nauwelijks reizen want dan ontvluchten veel jonge mannen het land. Dus is er minder vraag naar buitenlands geld.
- de dollar is in waarde gezakt.
Vandaar een sterk lijkende roebel maar dat zegt in deze niets over de sterkte van de RU economie want:
- er is heel hoge inflatie
- er is een tekort aan geïmporteerde goederen/diensten
- de economie stagneert of krimpt. Enkel de oorlogsindustrie doet het goed.
- de economie is grondig beschadigd door de sancties: de banksector wankelt
- de kost van de oorlog gaat ook ten koste van alle sociale uitgaven (voor zover die er waren)
- Bedrijven en individuen mogen bijna geen buitenlands geld uit Rusland weghalen want er zijn kapitaalcontroles.
- Olie- en gasexporteurs worden verplicht hun buitenlandse inkomsten om te wisselen in roebels. Vraag naar roebels = ondersteuning of versterking van de munt.
- Door sancties is het moeilijker voor Rusland om buitenlandse goederen te importeren, wat de vraag naar buitenlandse valuta doet afnemen.
- Door de sancties en het verdwijnen van westerse bedrijven is de handel tussen RU en het Westen heel erg teruggevallen. Gevolg? Minder import van westerse goederen = minder vraag naar dollars of euro's.
- Russen mogen nog nauwelijks reizen want dan ontvluchten veel jonge mannen het land. Dus is er minder vraag naar buitenlands geld.
- de dollar is in waarde gezakt.
Vandaar een sterk lijkende roebel maar dat zegt in deze niets over de sterkte van de RU economie want:
- er is heel hoge inflatie
- er is een tekort aan geïmporteerde goederen/diensten
- de economie stagneert of krimpt. Enkel de oorlogsindustrie doet het goed.
- de economie is grondig beschadigd door de sancties: de banksector wankelt
- de kost van de oorlog gaat ook ten koste van alle sociale uitgaven (voor zover die er waren)

De Oekraïners slaan toe: ze treffen vliegvelden en de gestationeerde vliegtuigen en dit op meer dan 4000 km van de grens. In Irkutsk, net boven Mongolië !, staat het Belaya vliegveld in brand. Van daar stijgen strategische bombardementsvliegtuigen op.
Met een aantal drones die samen enkele duizenden dollars kosten, vernielen ze samen voor een paar miljard aan oorlogsmateriaal. Knap werk van de Oekraïners.
Intussen bombarderen de Russen gedurende 9 uur aan een stuk de hoofdstad, Kiev.
Ik denk dat Trump zal zeggen : 'I don't like it at all'.
Met een aantal drones die samen enkele duizenden dollars kosten, vernielen ze samen voor een paar miljard aan oorlogsmateriaal. Knap werk van de Oekraïners.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik begin steeds meer te "geloven" dat Trump door Poutin gechanteerd wordt.Wil. schreef: ↑01 jun 2025, 16:50De Oekraïners slaan toe: ze treffen vliegvelden en de gestationeerde vliegtuigen en dit op meer dan 4000 km van de grens. In Irkutsk, net boven Mongolië !, staat het Belaya vliegveld in brand. Van daar stijgen strategische bombardementsvliegtuigen op.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Strategische bommenwerpers zijn nu al museum stukken ...zonder waarde. Die vliegen te traag en worden al afgeschoten nog voor dat ze ooit doel kunnen bereiken, Een tapijtenbombardement zoals dat in WOII gebeurde zal niet meer uitgevoerd worden , de doelen worden nu veel precieser uitgekozen.
Dat men op 4000 km doelen kan treffen ligt uiteraard aan de zeer gebrekkige luchtverdediging van de Russen. Eén gevechtsvliegtuig kan gemakkelijk alle drones neerhalen met een boordwapen , maar daarvoor moet het ook nog willen opstijgen , nietwaar ...
-
Indien de doelen getroffen werden door drones die vanuit UA zijn vertrokken, dan komen alle belangrijke doelwitten in het vizier. De olievelden in het noorden staan dan zeker ook op de lijst met te vernietigen objectieven.
Meer waarschijnlijk is dat partizanen in RU deze drones hebben gelanceerd van dichterbij gelegen posities.
Meer waarschijnlijk is dat partizanen in RU deze drones hebben gelanceerd van dichterbij gelegen posities.

Rechtzetting ... de drones werden in vrachtwagens vervoerd en dan dicht bij het doelwit als duiven gelost. ... Die vrachtwagens moeten wel ergens in UA met drones gevuld zijn geweest ... Misschien moeten de Russen eens dezelfde taktiek met buitgemaakte UA militaire voertuigen uitproberen ?Wil. schreef: ↑01 jun 2025, 19:04Indien de doelen getroffen werden door drones die vanuit UA zijn vertrokken, dan komen alle belangrijke doelwitten in het vizier. De olievelden in het noorden staan dan zeker ook op de lijst met te vernietigen objectieven.
Op VRT was de inhoud van die vrachtwagen te zien , en eveneens een beeld vanuit de drone die zo'n vliegtuig in brand stak. Nu vraag ik me af van waar die beelden vandaan kwamen. Primo : die drones moeten van nabije afstand worden bestuurd , en secundo , de beelden ervan moeten ook nog terug in UA geraken. Zou het niet kunnen dat de "daders" werden opgepakt en dat de Russen zelf de beelden van de vrachtwagen en de opgenomen drone beelden hebben verspreid ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 01 jun 2025, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
± 40 vliegtuigen werden vernield door de georkestreerde droneaanvallen van de Oekraïners. Knap gedaan!
Eén van die vliegtuigen was een DRLO (een AWACS) en daar hangt een prijskaartje aan van $400 miljoen
Wedden dat Poetin razend is en een kleutertuin zal bombarderen?
Eén van die vliegtuigen was een DRLO (een AWACS) en daar hangt een prijskaartje aan van $400 miljoen

In het VRT nieuws sprak men over drie vliegtuigen ....Wil. schreef: ↑01 jun 2025, 20:58± 40 vliegtuigen werden vernield door de georkestreerde droneaanvallen van de Oekraïners. Knap gedaan!
Eén van die vliegtuigen was een DRLO (een AWACS) en daar hangt een prijskaartje aan van $400 miljoen![]()
Ik vrees eerder voor de treinstations van Kiev , Lviv , enz ....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 01 jun 2025, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat aantal werd vermeld in het 7 uur nieuws , en dat zal wel info zijn die de Russen hebben vrijgegeven. Veertig vliegtuigen op hetzelfde militair vliegveld vind je nergens ( zelfs niet tijdens de 2de wereldoorlog ). Info van de Oekraïners zelf geloof ik al maanden niet meer ....
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Morgen komen ze bijeen, ze kunnen dan wat napraten, handelen of toch maar het probleem voor zich uitschuiven.
Die ingestorte bruggen, zo ver rijdt de trein dan niet meer.
Die ingestorte bruggen, zo ver rijdt de trein dan niet meer.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Wat jij gelooft, speelt echt geen rol, gabber (dat heb ik al meermaals gezegd).Fred1950 schreef: ↑01 jun 2025, 21:11Dat aantal werd vermeld in het 7 uur nieuws , en dat zal wel info zijn die de Russen hebben vrijgegeven. Veertig vliegtuigen op hetzelfde militair vliegveld vind je nergens ( zelfs niet tijdens de 2de wereldoorlog ). Info van de Oekraïners zelf geloof ik al maanden niet meer ....
Jij bent niet op de hoogte, dat is wel duidelijk. Of beter: als vatnik moet je altijd proberen de verliezen te minimaliseren.
Er zijn 4 vliegvelden (volgens een andere bron zelfs 5) gelijktijdig bestookt met honderden drones. Dit was de kostelijkste dag in de hele 'speciale militaire operatie' van één week die nu al 3 jaar en een kwart aan de gang is.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.