Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

24 aug 2021, 14:11

Fazal schreef:
24 aug 2021, 13:43
In een centrum (bvb in Gent), heb je dan een kabel van minstens 1 km nodig.
Praktisch elke maand verdwijnen hier tientallen parkeerplaatsen.
Dat strookt met de Genstse filosofie : iedereen op den velo en dan benen breken als ge in een tramrail terechtkomt. In de binnenstad zwaait de horeca de plak , dat is geen woongebied meer maar een uitgangsbuurt voor fun-shoppers , studenten, toeristen en marginale "culturelen" die van hun krot naar het café trekken en terug.

URSULAMI

25 aug 2021, 12:55

[img]uploads/cb3607cd9bae51fde324050844373434.jpg[/img]

NASA : branden van 19.07 tot 19.08.2021

Fred1950

25 aug 2021, 13:34

De kannibaal schreef:
24 aug 2021, 12:53
Fred1950 schreef:
23 aug 2021, 22:49
Den "sof" leest nu en dan nog soms mee en heeft me deze plaatjes gestuurd. Geen kat die erover struikelt, en de politie knijpt een oogje dicht tijdens het laden ( omdat de stofzuiger erbij staat :lol: )
Voor alle duidelijkheid, de wagen wordt na 7 jaar nog steeds met dit geladen ( en heeft blijkbaar nog nooit aan een laadpaal gehangen, veel te duur voor de gierige pin :) )
Kunt gij de SOF eens aan zijn verstand brengen, dat er mensen zijn die nood hebben aan een rolstoel of een rollator, en dat zo een kabel zeer hinderlijk is. En dan vergeten wij nog de slechtzienden en de blinden.
De toekomst van de elektrische auto ligt sinds een paar weken al achter ons. SOF kan al beginnen denken aan het ontwerp van batterijen, met andere grondstoffen dan diegenen die beheerst worden door de Afghanen.
Niet overdrijven hé. De rand van die kabelbrug is 2 millimeter hoog en de hoogte op het hoogste punt is 1 centimeter. Zelfs met een rollator ga je daar vlot over.

Fred1950

URSULAMI schreef:
25 aug 2021, 12:55
Afbeelding

NASA : branden van 19.07 tot 19.08.2021
Zoals ik al eerder schreef , het kan mij allemaal geen kl*ten meer schelen. :evil: Foert !
Fred1950 schreef:
21 aug 2021, 19:31
En eerlijk gezegd, ik zeg "foert" tegen al wat om klimaatopwarmig en vergroening draait. Van mij moet je geen voorstellen om de CO2 te reduceren of tegenkantingen tegen "exotische" oplossingen zoals waterstof meer verwachten. We zullen onze strijd tegen de klimaatopwarming "glansrijk" verliezen omdat we veel te traag hebben gereageerd en nog reageren. CO2 neutraliteit tegen 2050 ? Dat halen we niet en 2050 is op zich al veel te laat om allerhande rampen te voorkomen. De talrijke bosbranden en overstromingen die her en der NU AL optreden heeft men ook niet voorspeld - men dacht alleen maar aan de stijging van de zeespiegel.... Maar wat wil je , het mensdom kan zelfs wereldwijd een viruske niet de baas, hoe zou het dan in staat zijn om de CO2 uitstoot plotseling tot nul te herleiden. De geldwolven hebben daar geen oor voor. Nochtans heeft de "Club van Rome" ons reeds in de jaren '70 van vorige eeuw ( 50 jaar geleden dus ) gewaarschuwd voor het onheil waar we nu pas bewust van worden ( althans waar sommigen bewust van worden ).

De mens is de grootste parasiet die er op aarde leeft, vergelijkbaar met de miljoenen nutteloze woestijnsprinkhanen die alles op hun doortocht kaal vreten. Ieder bos , zelfs bij ons , dat er nog ongerept bijligt wordt kapot gemaakt als de mens-parasiet er doortrekt, de fauna en flora wegjaagt en er zijn afval achterlaat. Laat de klimaatopwarming en de virussen maar komen om de mens-parasiet uit te roeien, de aarde en al de rest dat er zal overblijven zal terug zijn opbouwend werk kunnen doen. Of .... het wordt tijd dat de parasiet-mens muteert naar een hogere levensvorm die de zaken eens op orde kan stellen ( helaas zal die uitgeroeid worden door de horde meelopers , de meute idioten ).

Wil.

25 aug 2021, 14:21

Fred schreef:
Laat de klimaatopwarming en de virussen maar komen om de mens-parasiet uit te roeien, de aarde en al de rest dat er zal overblijven zal terug zijn opbouwend werk kunnen doen.
Verbeter de wereld, begin met jezelf :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal

25 aug 2021, 15:25

Fred1950 schreef:
De kannibaal schreef:
24 aug 2021, 12:53
Fred1950 schreef:
23 aug 2021, 22:49
Den "sof" leest nu en dan nog soms mee en heeft me deze plaatjes gestuurd. Geen kat die erover struikelt, en de politie knijpt een oogje dicht tijdens het laden ( omdat de stofzuiger erbij staat :lol: )
Voor alle duidelijkheid, de wagen wordt na 7 jaar nog steeds met dit geladen ( en heeft blijkbaar nog nooit aan een laadpaal gehangen, veel te duur voor de gierige pin :) )
Kunt gij de SOF eens aan zijn verstand brengen, dat er mensen zijn die nood hebben aan een rolstoel of een rollator, en dat zo een kabel zeer hinderlijk is. En dan vergeten wij nog de slechtzienden en de blinden.
De toekomst van de elektrische auto ligt sinds een paar weken al achter ons. SOF kan al beginnen denken aan het ontwerp van batterijen, met andere grondstoffen dan diegenen die beheerst worden door de Afghanen.
Niet overdrijven hé. De rand van die kabelbrug is 2 millimeter hoog en de hoogte op het hoogste punt is 1 centimeter. Zelfs met een rollator ga je daar vlot over.
Kruipt zelf eens in een rolstoel en probeert het maar eens uit. Elke 7 of 10 m een hindernis waar gij U moet overduwen. Na de tiende kabel, kunt gij met Uw tong Uw schoenen afkuisen. ATEMLOS volgens Helène, en dan moet er maar ene gierigaard bijzitten die het vertikt van een mat te gebruiken, dan rijdt gij U vast. Wie de grote jan wilt uithangen om elektrisch te rijden, moet dan maar de investering doen om zo'n kabelsysteem te financieren of gij betaalt voor een laadpaal, aan de stoeprand, gevoed met een ondergrondse kabel. :D :D

Fred1950

25 aug 2021, 15:47

Een mat is erger te berijden voor een rollator dan zo'n kabelbrug. De kabel verschuift onder de mat en de mat zelf gaat zich dan omhoog opplooien.

E.T.

25 aug 2021, 18:08

Even met de slijpschijf door de stoep ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

13 sep 2021, 11:44

De groothandelsprijzen van elektriciteit in Europa. We zitten bij de duurdere landen.
Afbeelding

Wil.

13 sep 2021, 11:49

De gele vlek rechtsboven is een bulldozer. Hij is bezig om wieken van groene windmolens onder de grond te begraven. Er is momenteel geen rendabele manier om ze te recycleren, dus worden ze onder de grond gestopt. Plaats van de actie: Casper, Wyoming

De achterkant van de groene medaille.

Afbeelding

tokkio

14 sep 2021, 16:56

Zot he, ze kunnen ze bijvoorbeeld gebruiken om dijken mee te versterken, of om bruggen te bouwen, als afsluiting voor gronden, of de grenzen ......creatievelingen kunnen er zelfs gebouwen mee maken, nadenken is ook hun sterke kant niet, en in Europa moeten er ook 3800 per jaar gesloopt worden,wat gaan ze daar dan mee doen,hoe lang gaan die windmolens dan mee,niet moeilijk dat de stroomprijs blijft stijgen,de gepensioneerde en de middenklasse zal wel betalen.

https://www.frontnieuws.com/windturbine ... kken-land/
Welke berg is de volgende, ze beweren dat ze EV auto batterijen een nieuw leven kunnen geven,op papier wel ,maar mijn elektrische fiets kon al die nieuw was 60 Km, nu na 4 jaar met moeite nog 10 Km,dus als zo een versleten EV batterij gebruikt wordt als huisbatterij,zou men na een dag opladen, met moeite een koffiezet aan de praat krijgen :mrgreen:
https://www.engineersonline.nl/nieuws/i ... autos.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

15 sep 2021, 11:12

tokkio schreef:
....,maar mijn elektrische fiets kon al die nieuw was 60 Km, nu na 4 jaar met moeite nog 10 Km,dus als zo een versleten EV batterij gebruikt wordt als huisbatterij,....
Ge hebt uw batterij slecht verzorgd, in de hitte achtergelaten, volledig laten ontladen , etc .... De batterij van Sof zijn Kangoo beschikt nog over de 100 % van haar capaciteit ( rijdt volgeladen nog steeds even ver ) en dat na 7 jaar en 20.000 km ..... Daar zitten nochtans "slechts" dezelfde soort batterijcellen in als in uwe velo.

tokkio

15 sep 2021, 17:40

Fred1950 schreef:
tokkio schreef:
....,maar mijn elektrische fiets kon al die nieuw was 60 Km, nu na 4 jaar met moeite nog 10 Km,dus als zo een versleten EV batterij gebruikt wordt als huisbatterij,....
Ge hebt uw batterij slecht verzorgd, in de hitte achtergelaten, volledig laten ontladen , etc .... De batterij van Sof zijn Kangoo beschikt nog over de 100 % van haar capaciteit ( rijdt volgeladen nog steeds even ver ) en dat na 7 jaar en 20.000 km ..... Daar zitten nochtans "slechts" dezelfde soort batterijcellen in als in uwe velo.
Dat de batterij volladen is geen probleem, de 36 volt zit er in, maar de kracht is er uit,en dat is met uw kango ook, tot aan de bakker , en snel terug aan het infuus,en als het op die rit harde tegenwind is ,blijft u uw volt spanning angstwekkend in het oog houden :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

15 sep 2021, 17:58

tokkio schreef:
15 sep 2021, 17:40
Fred1950 schreef:
tokkio schreef:
Dat de batterij volladen is geen probleem, de 36 volt zit er in, maar de kracht is er uit,en dat is met uw kango ook, tot aan de bakker , en snel terug aan het infuus,en als het op die rit harde tegenwind is ,blijft u uw volt spanning angstwekkend in het oog houden :mrgreen:
Dat klopt niet jong :) De batterij blijft steeds even krachtig. Alleen het aantal kWh dat je erin kan stoppen daalt met de tijd ( en als ze vlug verslijt door verkeerd gebruik ). Als die nog over 100 % van haar capaciteit beschikt, betekent dit dat je er nog even ver kunt mee rijden alsof het een nieuwe is. De electronica die er rond hangt test en meet dat allemaal heel netjes.

berretz

16 sep 2021, 06:02

Vijftig jaar geleden reed ik al elektrisch (op de kermis).