PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Uw medische kwalificatie a.u.b om tot dat besluit te komen?Fred1950 schreef:
Ik ben zowat met 100 % zekerheid er van overtuigd dat je je geen zorgen hoeft te maken over AstraZeneca. Het zijn vooral jongere vrouwen die ( soms ) bloedklontertjes krijgen, en dus moet het iets met hun hormonen en hun vruchtbaarheidstoestand te maken hebben. Ik denk niet dat jij kinderen kunt baren.![]()
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
https://www.hln.be/fit-en-gezond/risico ... ~aa6e5c23/
Risico op trombose is bij de pil hoger dan bij AstraZeneca. “En toch waarschuwen we vrouwen daar amper voor”
Ans Van Gasse (23) verloor een vriendin aan een trombose. De oorzaak: haar anticonceptie. “Dokters schrijven de pil te snel voor en vrouwen krijgen gevaarlijk weinig informatie.” Door het onderzoek naar de bloedklonters die het AstraZeneca-vaccin zou veroorzaken is er plots ook aandacht voor de link tussen trombose en anticonceptie. Per miljoen vrouwen die de pil slikken, hebben zo’n 500 tot 700 vrouwen elk jaar kans op een trombose. Maar daar kraait geen haan naar. Professor Gynaecologie Johan Verhaeghe (UZ Leuven) licht de cijfers toe: “Als je niet rookt, obees bent of bloedklonters in de familie hebt, hoef je je over de pil in principe geen zorgen te maken”
Dat is al langer geweten dan vandaag van de pil , dat is voor veel vrouwen boosdoener .
En ontstekingsremmer is ook gevaarlijk en wie neemt dat niet ?
Risico op trombose is bij de pil hoger dan bij AstraZeneca. “En toch waarschuwen we vrouwen daar amper voor”
Ans Van Gasse (23) verloor een vriendin aan een trombose. De oorzaak: haar anticonceptie. “Dokters schrijven de pil te snel voor en vrouwen krijgen gevaarlijk weinig informatie.” Door het onderzoek naar de bloedklonters die het AstraZeneca-vaccin zou veroorzaken is er plots ook aandacht voor de link tussen trombose en anticonceptie. Per miljoen vrouwen die de pil slikken, hebben zo’n 500 tot 700 vrouwen elk jaar kans op een trombose. Maar daar kraait geen haan naar. Professor Gynaecologie Johan Verhaeghe (UZ Leuven) licht de cijfers toe: “Als je niet rookt, obees bent of bloedklonters in de familie hebt, hoef je je over de pil in principe geen zorgen te maken”
Dat is al langer geweten dan vandaag van de pil , dat is voor veel vrouwen boosdoener .
En ontstekingsremmer is ook gevaarlijk en wie neemt dat niet ?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Uw huisdokter gaat dat ook beweren om u gerust te stellen, en die weet dat ook maar allemaal van "horen zeggen" in de media. Punt.Dicksy schreef: ↑06 apr 2021, 13:29Uw medische kwalificatie a.u.b om tot dat besluit te komen?Fred1950 schreef:
Ik ben zowat met 100 % zekerheid er van overtuigd dat je je geen zorgen hoeft te maken over AstraZeneca. Het zijn vooral jongere vrouwen die ( soms ) bloedklontertjes krijgen, en dus moet het iets met hun hormonen en hun vruchtbaarheidstoestand te maken hebben. Ik denk niet dat jij kinderen kunt baren.![]()
![]()
![]()
![]()
Neem in elk geval geen Ibuprofen als pijnstiller, dat is ook om miserie vragen voor bloedklonters.
-
Spedifen ook niet nemen zelfde als ubiprofen maar lichter .
Spidifen bevat als actieve stof ibuprofen, een pijnstillend, koortsverlagend en ontstekingsremmend middel dat tot de zogenaamde niet-steroïdale anti-inflammatoire geneesmiddelen behoort. Spidifen wordt gebruikt voor de behandeling van koorts, pijn en ontsteking.
Spidifen bevat als actieve stof ibuprofen, een pijnstillend, koortsverlagend en ontstekingsremmend middel dat tot de zogenaamde niet-steroïdale anti-inflammatoire geneesmiddelen behoort. Spidifen wordt gebruikt voor de behandeling van koorts, pijn en ontsteking.
-
Ik moet u hierin nu eens echt teleurstellen. Onze huisdokter, die wij al 36 jaar hebben, is net niet te spreken over die AstraZeneca-prul en heeft dat ook al duidelijk laten verstaan bij zijn laatste bezoek.Fred1950 schreef:
Uw huisdokter gaat dat ook beweren om u gerust te stellen, en die weet dat ook maar allemaal van "horen zeggen" in de media. Punt.
Neem in elk geval geen Ibuprofen als pijnstiller, dat is ook om miserie vragen voor bloedklonters.
-
Hoh, er lopen zelfs huisdokter-antivaxers rond ....Dicksy schreef: ↑06 apr 2021, 15:27Ik moet u hierin nu eens echt teleurstellen. Onze huisdokter, die wij al 36 jaar hebben, is net niet te spreken over die AstraZeneca-prul en heeft dat ook al duidelijk laten verstaan bij zijn laatste bezoek.Fred1950 schreef:
Uw huisdokter gaat dat ook beweren om u gerust te stellen, en die weet dat ook maar allemaal van "horen zeggen" in de media. Punt.
-
Persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat hij wel de nodige medische kwalificaties(bagage) heeft om daar een oordeel over te vellen in tegenstelling tot u die maar papegaait en het dan verkoopt als zijn waarheid.Fred1950 schreef:
Hoh, er lopen zelfs huisdokter-antivaxers rond ....Van waar zou je huisdokter negatieve informatie krijgen die andere huisdokters en zelfs de Europese geneeskundige dienst niet krijgen.
Hij is niet tegen vaccinatie zoals u wilt insinueren maar AstraZeneca zou wel het laatste zijn wat hijzelf zou toedienen als er anderen opties voorhanden zijn.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Ik weet niet waarom jullie allemaal zo schrik hebben van die AstraZeneca,
Als het is om dood te gaan,
Wel luister dan naar ons Magie en blijf in uw kot,
Sluit U op en kom zeker nooit meer buiten,
Dan heb je een kansje dat je iets langer leeft.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Fred1950 schreef:
Hoh, er lopen zelfs huisdokter-antivaxers rond ....
Van waar zou je huisdokter negatieve informatie krijgen die andere huisdokters en zelfs de Europese geneeskundige dienst niet krijgen. 
https://radio1.be/van-damme-over-astraz ... hten-op-de
Fred1950 : Van Damme over AstraZeneca: "Een aantal landen hebben beslissingen genomen zonder te wachten op de Europese uitspraak"
4 april 2021
Volgens Van Damme wordt dat Europese advies dinsdag verwacht en zou er op woensdag een politieke beslissing volgen.
Wij horen het wel wat ze ons gaan zeggen over astrazenica ,
De vraag is waarom telkens over astrazenica , is er toch iets dat mensen bang maken .
Hoh, er lopen zelfs huisdokter-antivaxers rond ....
https://radio1.be/van-damme-over-astraz ... hten-op-de
Fred1950 : Van Damme over AstraZeneca: "Een aantal landen hebben beslissingen genomen zonder te wachten op de Europese uitspraak"
4 april 2021
Volgens Van Damme wordt dat Europese advies dinsdag verwacht en zou er op woensdag een politieke beslissing volgen.
Wij horen het wel wat ze ons gaan zeggen over astrazenica ,
De vraag is waarom telkens over astrazenica , is er toch iets dat mensen bang maken .
-
Waarom schrik? Ik geef ik enkel mee wat onze huisdokter zegt die toch meer medische bagage heeft dan hier onze ‘expert in de alleskunde.’benq schreef:
Ik weet niet waarom jullie allemaal zo schrik hebben van die AstraZeneca,
Ik heb niet de pretentie om te schrijven/zeggen:
Daar heb ik geen medische bagage voor.Fred1950 schreef:
Ik ben zowat met 100 % zekerheid er van overtuigd dat je je geen zorgen hoeft te maken over AstraZeneca.
-
Uw huisdokter is een oude huisdokter, en meer dan 30 jaar geleden bestond AstraZeneca zelfs niet eens ( en ook geen dodelijk corona virus ). Hoe zou die iets meer weten over AstraZeneca dan bvb. een vaccinoloog of een viroloog. Het is voor iedereen een nieuw "iets" , en dokters gaan ook niet meer informatie krijgen dan wat wij in de media horen en lezen. Hij heeft zelfs misschien niet eens toegang tot de studie die het Europese geneesmiddelenbeoordelingscomité van het EMA ter inzage krijgt.Dicksy schreef: ↑06 apr 2021, 16:29Persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat hij wel de nodige medische kwalificaties(bagage) heeft om daar een oordeel over te vellen in tegenstelling tot u die maar papegaait en het dan verkoopt als zijn waarheid.Fred1950 schreef:
Hoh, er lopen zelfs huisdokter-antivaxers rond ....Van waar zou je huisdokter negatieve informatie krijgen die andere huisdokters en zelfs de Europese geneeskundige dienst niet krijgen.
Hij is niet tegen vaccinatie zoals u wilt insinueren maar AstraZeneca zou wel het laatste zijn wat hijzelf zou toedienen als er anderen opties voorhanden zijn.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Greet De Keyser in de VS: “Maand eerder gevaccineerd dan mijn ouders, 85-plussers, die in België leven”
“De Amerikanen hebben altijd prioriteit gegeven aan het snel ontwikkelen van een vaccin. Dit hebben ze voor een stuk te danken aan de voorganger van president Biden, president Donald Trump. Die geloofde niet in maatregelen als mondmaskers of het stilleggen van de economie, maar hij geloofde wel in het vaccin.”
Dit hebben ze voor een stuk te danken aan de voorganger van president Biden, president Donald Trump
Trump iets goed gedaan , dat kan niet , moet "fake news" zijn
“De Amerikanen hebben altijd prioriteit gegeven aan het snel ontwikkelen van een vaccin. Dit hebben ze voor een stuk te danken aan de voorganger van president Biden, president Donald Trump. Die geloofde niet in maatregelen als mondmaskers of het stilleggen van de economie, maar hij geloofde wel in het vaccin.”
Dit hebben ze voor een stuk te danken aan de voorganger van president Biden, president Donald Trump
Trump iets goed gedaan , dat kan niet , moet "fake news" zijn
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850