Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Alles een beetje op de juiste schaal bekijken.
Links: de toestand op 7 augustus '22. ....................................... Rechts: de toestand op 7 augustus '25
3 jaar verder en meer dan 1.000.000 dode of zwaargewonde Russen zijn van het slagveld verdwenen.
Terreinwinst of -verlies? De groene delen hebben de Oekraïners weer heroverd. Wat er bijgewonnen is, moet je met een vergrootglas gaan zoeken.
Poetin is een meester-strateeg.
Links: de toestand op 7 augustus '22. ....................................... Rechts: de toestand op 7 augustus '25
3 jaar verder en meer dan 1.000.000 dode of zwaargewonde Russen zijn van het slagveld verdwenen.
Terreinwinst of -verlies? De groene delen hebben de Oekraïners weer heroverd. Wat er bijgewonnen is, moet je met een vergrootglas gaan zoeken.
Poetin is een meester-strateeg.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het linkse groene Cherson oblast gedeelte is terrein ten noorden van de Dnjepr en moeiliijk verdedigbaar. Ik heb hier gisteren of eergisteren al geschreen dat ik dat persoonlijk ook "zou afgeven" . Het bovenste groene gedeelte ligt in de Charkiv oblast , en dat is voor Poetin ook geen doel. Ten oosten ervan ligt Luhansk en daar zijn de Oekraïners niet in kunnen doordringen. Luhansk is de enige oblast die volledig in handen van de Russen is. De terrein winstjes worden nu in de Donetsk oblast gemaakt ( en daar is nog veel te veroveren ). De volledige Zaporizhzhia oblast in handen krijgen lijkt me ook al een onbegonnen zaak voor de Russen , is nochtans ook één van de 4 "geliefde" oblasten.
-
Het is blijkbaar iets meer dan een onschuldig "contra-offensiefje"
Het zou nochtans geen probleem mogen zijn om de oostkant en westkant van dat meer in te nemen en op die manier de toegang tot het gebied ten zuiden ervan in te sluiten,
Blijkbaar is in die regio een sterke Oekraïnse legereenheid actief. Bakhmut ten noord-oosten is destijds ook maar met veel moeite door de Wagner groep veroverd geweest.
Het zou nochtans geen probleem mogen zijn om de oostkant en westkant van dat meer in te nemen en op die manier de toegang tot het gebied ten zuiden ervan in te sluiten,
Blijkbaar is in die regio een sterke Oekraïnse legereenheid actief. Bakhmut ten noord-oosten is destijds ook maar met veel moeite door de Wagner groep veroverd geweest.
-
Wat is eigenlijk het belang van die 3 weigebieden en 2 bomenrijen in deze oorlog, Sof? 
1 miljoen doden/zwaargewonden en geen meter vooruitgang, integendeel, achteruitgang: dat is wat er aan de hand is.
Bovendien wordt de Russische economie dag na dag, raffinaderij na raffinaderij afgebroken. De inflatie loopt sterk uit de hand, Russen betalen zich blauw aan benzine en diesel, hun basisvoedsel verdubbelt in prijs en banken en bedrijven gaan failliet.
Het IMF heeft een heftige downgrade gegeven aan de RU economie: dat betekent dat de oorlogseconomie niet op hetzelfde niveau kan blijven draaien volgens het IMF. Naar mijn mening is dat nog heel rooskleurig voorgesteld.
1 miljoen doden/zwaargewonden en geen meter vooruitgang, integendeel, achteruitgang: dat is wat er aan de hand is.
Bovendien wordt de Russische economie dag na dag, raffinaderij na raffinaderij afgebroken. De inflatie loopt sterk uit de hand, Russen betalen zich blauw aan benzine en diesel, hun basisvoedsel verdubbelt in prijs en banken en bedrijven gaan failliet.
Het IMF heeft een heftige downgrade gegeven aan de RU economie: dat betekent dat de oorlogseconomie niet op hetzelfde niveau kan blijven draaien volgens het IMF. Naar mijn mening is dat nog heel rooskleurig voorgesteld.

Zelenksy blijkt toch wel een echte komiek te zijn.
Hij zegt : Oekraïne kan geen grondgebied afstaan want dat staat in zijn grondwet(je),
Voorstel ( vanuit Trumpse gelekte zijde ) is blijkbaar om Luhansk en Donetsk ( + Krim ) af te staan , en bij een wapenstilstand komen al de andere bezette gebieden terug in handen van Oekraïne. Maar als Zelensky niet wil toegeven duurt de oorlog uiteraard voort ,,,,
Voorstel ( vanuit Trumpse gelekte zijde ) is blijkbaar om Luhansk en Donetsk ( + Krim ) af te staan , en bij een wapenstilstand komen al de andere bezette gebieden terug in handen van Oekraïne. Maar als Zelensky niet wil toegeven duurt de oorlog uiteraard voort ,,,,
-
Hoe walgelijk diep kun je zakken? Het Poetin-regime biedt nu ontvoerde Oekraïense kinderen te koop aan. Je kunt online scrollen naar een kind dat je wil. Je krijgt er enkele karaktertrekken bij, zoals 'Is gehoorzaam tegenover volwassenen'
Sinds 2014 zijn al 20.000 kinderen gestolen. Sommigen van hen zijn nu twintigers en dienen wellicht al als kanonnenvlees in Oekraïne. Anderen zijn recenter weggevoerd naar Rusland.
Sinds 2014 zijn al 20.000 kinderen gestolen. Sommigen van hen zijn nu twintigers en dienen wellicht al als kanonnenvlees in Oekraïne. Anderen zijn recenter weggevoerd naar Rusland.

Valentina is een "aardig, bescheiden" 14-jarig meisje met blond haar dat graag danst.
Dima is een "rustige... ontvankelijke" 10-jarige jongen die graag tekent, puzzelt en sport.
Ze behoren tot de 294 jonge Oekraïners die geregistreerd staan in een online adoptiedatabase die is gepubliceerd door de autoriteiten van de zelfverklaarde Volksrepubliek Loehansk (LNR). Aanstaande ouders kunnen hen sorteren op leeftijd, geslacht en fysieke kenmerken zoals haar- en oogkleur.

Hoog EQ demonstreer je hier weer, Fredje. Je bent niet beter dan degenen die hieraan geld verdienen.

MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
-
Kijk eens allebei ... wat ik schreef , dat is nu eens sarcasme , of zelfs cynisme. Als ge beiden dat niet beet hebt , dan verraadt dit een laag "begrijpend" IQ. Ten eerste , dat eerste bericht is zo goed als "fake". Ten tweede , de Oekraïners zullen nooit een dergelijk kind "kopen" , of is er idioot die er anders over denkt. Denk nu ook eens verstandig. En trouwens , in beide postings van Wil-met-punt is er geen sprake van "kopen" . Diezelfde puntige heeft dat alleen maar beweerd in zijn tekst.
En dan nog iets : dat "Valentina" meisje kan geen 14 jaar oud zijn , hooguit 9-10 jaar. Weeral de zoveelste fantasie van Wil-punt die geen leeftijd kan inschatten , of hoort die bewering bij dat ( fake ) prentje.
( de wil-puntse vernederingen noemt hij ook "sarcasme" , wat ze dus helemaal niet zijn )
En dan nog iets : dat "Valentina" meisje kan geen 14 jaar oud zijn , hooguit 9-10 jaar. Weeral de zoveelste fantasie van Wil-punt die geen leeftijd kan inschatten , of hoort die bewering bij dat ( fake ) prentje.
( de wil-puntse vernederingen noemt hij ook "sarcasme" , wat ze dus helemaal niet zijn )
-
Oh, ja? Bekijk de eerste minuut eens van deze 3-minutenvideo.
Je komt weer uit je nek kletsen alleen maar om de dictator proberen goed te praten: het grote levensdoel van een vatnik.
Walgelijk is het wanneer je het afschuwelijk lot van jonge kinderen gaat gebruiken om zelf te proberen een misselijk grapje te maken. Het zegt veel over jou. Met IQ heeft het niks te maken. Dat hebben we van jou al kunnen inschatten via tal van 'wetenschappelijke' stellingen.
Je snapt het niet, hé? Die kinderen worden aangeboden aan Russen die misschien 5000 km verder oostwaarts wonen. Ook dat heb je niet eens door.Ten tweede , de Oekraïners zullen nooit een dergelijk kind "kopen" , of is er idioot die er anders over denkt.
Je snapt er niks van en je vatnikt maar verder.Denk nu ook eens verstandig. En trouwens , in beide postings van Wil-met-punt is er geen sprake van "kopen" . Diezelfde puntige heeft dat alleen maar beweerd in zijn tekst.
Deze afbeelding heb ik vermoedelijk snel gemaakt met A.I. , toch??

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.