Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Oekraïners zijn verleid geweest door het ultra-liberaal graaigebroed binnen de EU. Het sponsorgeld zal wel rijkelijk gevloeid hebben naar de zakken van de corrupte parlementariers die uiteindelijk de toenmalige president Yanukovych hebben weggejaagd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Leer de geschiedenis, Freddie, of je begrijpt niks van wat er aan de hand is.
Het land heeft zich naar het Westen gekeerd en niet naar het Oosten. Daar is een reden voor en ik heb er op metaforische wijze al naar verwezen. Zonder inzicht in het verleden, geen begrip van het heden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik spreek u niet tegen hoor Fred, maar we zien alsmaar minder deelnemers in deze (of dit) topic. Dat betekent dus dat er hier zo'n tweetal zit dat het aantal geïnteresseerden ook aan het wegjagen is. En daar hebben noch Poetin, noch Zelensky, noch Verhofstadt, iets mee te maken. Kan er hier soms ook geen vrede zijn zónder oorlog?
Is maar een vraag!
Is maar een vraag!
-
Het land ? Voor de smeer likten de parlementariers en hun aanhangers de kandeleer. Bewijs maar eens het tegengestelde bij een "volk dat leeft en eet van en door corruptie".
In 2010 werd Yanukovych regulier verkozen waarbij externe waarnemers de stembusgang hebben gecontroleerd ( uit Wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych Yanukovych ran for president again in 2010, this time beating Yulia Tymoshenko in an election deemed free and fair by international observers.[5][6] ). Er was geen enkele aanleiding waarom "het volk" er in 2014 anders over gedacht zou hebben , uiteraard wel de kandeleer likkers met hun zakken vol met Euro's.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 13 aug 2025, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als het niet meer actueel is komt er sleet op , ook op die interesse in de oorlogsberichtgeving in de media. Dat is zowat met alles zo , en dit geldt ook voor de lezers hier omdat er "niets interessants" meer te beleven valt.
Ik denk niet dat wij daar schuld aan hebben. "Onze" replieken zijn ook steeds maar ongeveer dezelfde op het gebied van propaganda en weerwerk. En die worden dus afgezaagd waardoor de interesse daalt ,Dat betekent dus dat er hier zo'n tweetal zit dat het aantal geïnteresseerden ook aan het wegjagen is.
-
Ik hoef niks te bewijzen. Het is aan jou om met harde bewijzen - géén slogans! - aan te tonen dat meer dan 400 volksvertegenwoordigers 'omgekocht' zijn.
Ja, hij is wettig verkozen.In 2010 werd Yanukovych regulier verkozen waarbij externe waarnemers de stembusgang hebben gecontroleerd ( uit Wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych Yanukovych ran for president again in 2010, this time beating Yulia Tymoshenko in an election deemed free and fair by international observers.[5][6] ). Er was geen enkele aanleiding waarom "het volk" er in 2014 anders over gedacht zou hebben , uiteraard wel de kandeleer likkers met hun zakken vol met Euro's.
Heeft hij zich vervolgens ook aan de grondwet gehouden, Fredje? Neen! Elk staatshoofd van een democratie móét de wetten ondertekenen en toepassen die de volksvertegenwoordiging stemt. Heeft hij dat gedaan? Nogmaals Neen!
Dat is het startschot geweest voor de betogingen tegen de dictatoriale neigingen van Yanukovitsj.
Daar komt nog bij dat hij in december 2013 bij Poetin op de koffie moest komen en werd gedwongen het associatieverdrag met Europa niet te ondertekenen. In ruil zou hij en lening van $15 miljard krijgen en korting op de gasprijs. Daarvoor is hij gezwicht, de lafaard.
Als er al sprake is van 'zakken vol geld' , dan is het van toepassing op Yanukovitsj en Poetin.
Maar dit is allemaal te bekijken tegen de achtergrond van de geschiedenis van Oekraïne met de Sovjet-Unie/Rusland doorheen de 20e eeuw.
Daar weet jij niks van. Daarom begrijp je van de huidige toestand ook niks. Bijgevolg vatnik je er maar op los.

Daarover gaat het : Trump wil zelf toegang tot al die grondstoffen en hij biedt Poetin iets aan dat niet eens eigendom is van Trump.
Wat wil hij bereiken? Hij wil erkend worden als de grote peace maker (Thailand-Cambodia/ India-Pakistan/ Israël-Iran en nu UA-RU) zodat hij de Nobel prijs kan krijgen. Dat is de ultieme trofee die hij graag zou te pakken krijgen, maar daarvoor is hij afhankelijk van anderen die buiten zijn controle vallen.
Trump geeft geen moer om de bevolking van UA. Evenmin om de Russen. Economische deals waarin hijzelf of ondernemingen die hij mee aanstuurt zullen participeren, en 'morele glorie' zijn wat hem drijft.

Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Volgens mij zal Poetin niet toestaan dat Trump de vredespluim op zijn pet kan steken. Het zal voor de wereld, héél duidelijk moeten zijn, dat Trump veel toegevingen heeft moeten doen. En idd, Trump zal proberen geschenen uit te delen welke noch van hem, noch van de VS zijn.
Ofwel is het terug naar af, hetgeen Trump dan weer niet zal bevallen. Beide heren, zullen in ieder geval geen gezichtsverlies willen lijden.
En dat typeert dan ook weer het belachelijke kinderachtig gedoe van notabene 2 wereldleiders, dat al zoveel onschuldige slachtoffers het leven heeft gekost.
Ofwel is het terug naar af, hetgeen Trump dan weer niet zal bevallen. Beide heren, zullen in ieder geval geen gezichtsverlies willen lijden.
En dat typeert dan ook weer het belachelijke kinderachtig gedoe van notabene 2 wereldleiders, dat al zoveel onschuldige slachtoffers het leven heeft gekost.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Dat is idd. de kern van de zaak......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Een volksvertegenwoordiging wiens zakken vol Euro's uitpuilen stemt uiteraard pro-Euopa. Hoe zou JIJ zelf zijn als actief lid van het graaigebroed
Heel goed dat ge een prentje toont met die grondstof vlekken. De meeste "rare earths" vind je niet eens in de bezette gebieden maar wel in de rest van Oekraïne. Check het maar eens na op https://storymaps.arcgis.com/stories/36 ... 1cf64bd375 ( naar beneden scrollen om de tweede kaart met "Assessed Control of Terrain in Ukraine and Ukrainian Raw Materials" te zien )
Die "rare earths" zijn in Rusland zelf ook te vinden , Trump moet er maar eens naar vragen.
Zelensky is terug op de charme offensief. Die denkt dat Rusland zal toestaan om troepen van NAVO lidstaten in Oekraïne te stationeren bij een wapenstilstand. Dat ventje is echt uit op een confrontatie tussen NAVO en Rusland , dus een WOIII. Weest gerust dat Zelenksy er alles zal aan doen om die wapenstilstand op één of andere manier te doen eindigen , en DAN is het zover !
Wie in duivels gelooft , wel , Zelenksy is een duiveltje in engelengewaad.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 aug 2025, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Als Trump daar mijnbouw doet zal de oorlog moeten stoppen. Right now, een leuze van CNN.
Burgers en huurlingen ipv soldaten zullen dan de wacht houden. De boot op en weg is het.
UA vol met McDonalds en Starbucks etc.
Niks Nato land.
Burgers en huurlingen ipv soldaten zullen dan de wacht houden. De boot op en weg is het.
UA vol met McDonalds en Starbucks etc.
Niks Nato land.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Dat zijn jouw leugens en verdachtmakingen, Fred. Nul bewijs. Lucht dus.
Ik heb juist aangetoond dat Putler een lening van 15 miljard dollar klaar hield voor de neus van Yanoekovitsj. Dat is een hoop geld en heel misschien hoopte Y. daar zijn klein stukje van mee te pikken? Heel misschien, zeg ik.
Het is tijd om wakker te worden, Sof. Je krijgt hier keer op keer het deksel op de neus en dit door feiten die iedereen kent of kan vaststellen.
Jouw vatnikverweer is telkens "geld in de zakken van alle volksvertegenwoordigers / de wettige president (met zijn ongrondwettelijk gedrag) moest gaan lopen" .
Je raakt kant noch wal met je 'argumenten' .

De echte waarheid over wat zich allemaal tussen de EU en Oekraïne in 2014 heeft afgespeeld zal ooit wel eens aan het licht komen , wees gerust.
Zelensky zit ook al over zijn ambtstermijn , en die is dus wel degelijk ongrondwettelijk president.
----------------------------------
Hier zie , Poetin zweeft tussen hemel en aarde.
Enfin , zijn dubbelganger zou ook in deze kunnen zitten
Er is zelfs een Rus die terugkeert naar Rusland ( waarschijnlijk boterhammekes met kaviaar vergeten