Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

22 aug 2025, 19:36

Poetin is duidelijk aan het testen hoe ver hij kan gaan met het uitdagen van het Westen en de NAVO.

De laatste paar dagen heeft hij in het uiterste westen van Oekraïne een Amerikaans bedrijf (Flex Factory) gebombardeerd.

Een Russische drone is tot 100 km in Polen gevlogen en is daar neergekomen in een graanveld.
In Litouwen is deze week ook het luchtruim geschonden door een drone.
Daarnaast is Roemenië alweer getroffen door een drone.

Waarom doet Poetin dat? Hij wil zich vergewissen van de reactie van de NAVO en de VS. Dit gebeurt allemaal in het tijdvak dat Poetin gaat handjes schudden met Trump.

Het is tijd voor een fors antwoord:
dat moet in de eerste plaats economisch zijn landen die nog Russische producten importeren moeten geboycot worden indien ze zelf nog niet actief meedoen aan een boycot tegen Rusland. India is in dat geval.

De VS moet alle mogelijke militaire info geven zodat UA gerichter kan terugslaan.
De VS moet permanent luchtcontrole uitoefenen en ervoor zorgen dat geen enkel RU vliegtuig nog binnen een straal van 100 km van UA komt.
Alle mogelijke langeafstandsraketten moeten geleverd worden, zodat UA van zich kan afbijten (wat het nu zelf al doet in grote mate).
De NAVO moet duidelijk maken dat bepaalde doelwitten werden geraakt in RU dankzij de info van de NAVO.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

22 aug 2025, 22:18

Ik dacht dat er geen westerse troepen UA mochten bewaken, het land zou dan vol wapens gaan zitten. Wie kan het dan wel doen, Zuid Koreanen of blauwhelmen met verkennersvoertuigen?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

22 aug 2025, 22:51

Wil. schreef:
22 aug 2025, 19:36

...
De NAVO moet duidelijk maken dat bepaalde doelwitten werden geraakt in RU dankzij de info van de NAVO.
Gij wilt duidelijk dat het boeltje escalleert nietwaar. Het is toch zo gemakkelijk om te beweren dat Russische drones in een NAVO land zijn terechtgekomen.

boeffer schreef:
22 aug 2025, 22:18
Ik dacht dat er geen westerse troepen UA mochten bewaken, het land zou dan vol wapens gaan zitten. Wie kan het dan wel doen, Zuid Koreanen of blauwhelmen met verkennersvoertuigen?
Poetin wil dat uiteraard niet. Zuid Koreaanse VN troepen zou wel mogen , misschien zelfs aan de kant van de Russen. Ik zou dat Poetin zelfs aanraden. Zelensky zal er alles aan doen om een vredesbestand te schenden en de schuld bij de Russen te leggen. Die aast ook al maanden om de NAVO bij dit conflict te betrekken.

Wil.

23 aug 2025, 16:03

Sinds '22 zijn 81 kraamklinieken gebombardeerd door de Russen.
image.png

Charlie Maru

23 aug 2025, 18:11

HLN:
“Het wordt een zwartepietenspel tussen Poetin en Zelensky”: professor Criekemans analyseert gevolgen van Trumps frustraties

Trump krijgt het nu écht wel op zijn bejaarde heupen met die oorlog in Oekraïne en dreigt zelfs met sancties tegen Rusland. “Of heffingen. Of sancties. Of allebei. Of we doen niets”, klonk hij weer als zijn onduidelijke zelf in een persconferentie gisteren. Professor internationale politiek David Criekemans (UAntwerpen) verduidelijkt Trumps gedrag: “Het wordt een zwartepietenspel tussen Zelensky en Poetin.” Maar welke gevolgen heeft dat spel precies voor de Russische en Oekraïense president?
..............
.................
“Poetin wil elke uitbreiding van de NAVO na 1997 ongedaan maken.
...........
......
https://www.hln.be/buitenland/het-wordt ... ~aada5158/

Daar zal hij toch nog wel een pak eten aan hebben...... :roll:
na 1997 zijn er zowat 16 landen tot de NAVO toegetreden.......

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

23 aug 2025, 19:06

Wil. schreef:
,,,
Ze moeten maar geen soldaten in de kelders ervan huisvesten , nietwaar. Geleerd van Hamas zeker ?

Wil.

23 aug 2025, 19:10

Fred1950 schreef:
23 aug 2025, 19:06
Wil. schreef:
,,,
Ze moeten maar geen soldaten in de kelders ervan huisvesten , nietwaar. Geleerd van Hamas zeker ?
Samen met deze maak je kans om voor het Tribunaal in Den Haag te komen:
Prachtig , dat verhoogt alleen maar de haat tegenover de Oekraïners.

Wil.

23 aug 2025, 19:41

De leugens nemen toe in omvang.

Op de RU staatszender komt Olga Skabeeva vertellen dat Estland klaar is om Rusland aan te vallen.
Waarom doet de staatszender die uitspraak? Om een 'reactieve aanval' op Estland te kunnen uitvoeren, natuurlijk.

Estland heeft 1,3 miljoen inwoners. Rusland zo'n 140 miljoen.

Dit komt regelrecht uit Mein Kampf waarin Hitler uitlegt waarom 'die große lüge' moet gebruikt worden.

Dit alles werd ingegeven door het principe – dat op zichzelf volkomen waar is – dat er in de grote leugen altijd een zekere geloofwaardigheid schuilt; omdat de brede massa van een natie altijd gemakkelijker te corrumperen is in de diepere lagen van hun emotionele aard dan bewust of vrijwillig; en zo vallen ze, in de primitieve eenvoud van hun geest, eerder ten prooi aan de grote leugen dan aan de kleine leugen, aangezien ze zelf vaak kleine leugentjes vertellen over kleine zaken, maar zich zouden schamen om hun toevlucht te nemen tot grootschalige onwaarheden.

Het zou nooit in hun hoofd opkomen om kolossale onwaarheden te verzinnen, en ze zouden niet geloven dat anderen de brutaliteit zouden hebben om de waarheid zo schandelijk te verdraaien. Ook al worden de feiten die dit bewijzen hen duidelijk voor ogen gebracht, ze zullen nog steeds twijfelen en wankelen en blijven denken dat er een andere verklaring mogelijk is. Want de grove, schaamteloze leugen laat altijd sporen achter, zelfs nadat deze is ontmaskerd. Dit feit is bekend bij alle bedreven leugenaars ter wereld en bij allen die samenspannen in de kunst van het liegen.

werewoef

23 aug 2025, 20:51

Europa heeft naar schatting 450 miljoen inwoners .Maar we hebben geen rakettenschild en maar één natie die atoomsgewijze kan terug slaan ...
AMEN en AUM

Charlie Maru

23 aug 2025, 21:03

Wil. schreef:
23 aug 2025, 19:41
Op de RU staatszender komt Olga Skabeeva vertellen dat Estland klaar is om Rusland aan te vallen.
Waarom doet de staatszender die uitspraak? Om een 'reactieve aanval' op Estland te kunnen uitvoeren, natuurlijk.
Tja....dat krijg je dan als het door die trees ietske verdraaid wordt.... :roll:

HLN:
“Estland klaar om preventieve aanval uit te voeren op Rusland”: Russische staatstelevisie in alle staten na artikel in Poolse media

De bekende Russische presentatrice Olga Skabejeva heeft op de Russische staatstelevisie gewaarschuwd dat Estland klaar is om “een preventieve aanval” uit te voeren op Rusland. “Estland tegen Rusland. ‘We zullen eerst toeslaan. We zullen vechten als duivels’, zegt de kop van een artikel op de Poolse nieuwssite Onet”, aldus Skabejeva tijdens een uitzending gisteren.

https://www.hln.be/buitenland/estland-k ... ~a212e6c3/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

23 aug 2025, 21:58

UA heeft een nieuwe postzegelreeks uitgebracht om 'Operatie Spiderweb' te eren. Je weet wel, de vrachtwagens waaruit drones opstegen die een groot aantal Russische vliegtuigen hebben vernietigd.

image.png
image.png (235.58 KiB) 546 keer bekeken

Wil.

23 aug 2025, 22:28

De pijl geeft het oliepompstation van Unecha aan. De Oekraïners hebben het gebombardeerd met een drone. De Russen zijn er dan in geslaagd om het op 3 dagen weer operationeel te krijgen. Maar dan heeft een Oekraïense drone Unecha nogmaals bezocht en de hele handel grondig in de fik doen gaan.

Door die oliepijplijn lam te leggen, zit Orban zonder de nodige energie. Hij heeft een paar jaar tijd gehad om af te stappen van die RU olie. Nu niet komen klagen, Orban.

image.png
image.png (371.66 KiB) 545 keer bekeken

Fred1950

24 aug 2025, 10:10

Het geraakt stilletjes aan voor zeker bewezen dat de Nordstream pijplijn vanuit Rusland naar Duitsland door Oekraïners werd gesaboteerd ....

Trump zou stilzwijgend terug toestaan dat de Oekraïners Amerikaanse raketten mogen gebruiken om Russisch grondgebied te bombarderen. Het kan ook dat de Oekraïners gewoon hun broek aan dat verbod vegen.

Wil.

24 aug 2025, 19:59

Happy Independence Day, Ukraine!

image.png

Wil.

24 aug 2025, 20:09

UA bombardeerde de voorbije 24u een olieterminal vlakbij St. Petersburg. Dat is één van de belangrijkste exporthavens van RU olie.
Afstand van UA? 900 km.