Bluft Poetin?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Als men de bijbedoeling gelooft of niet van deze oorlog om grond te hebben, waar of niet waar?: Rusland heeft nu twee van de vier grote Oekraïense lithiumvelden in handen. Twee liggen in de westelijke regio's van het land en staan onder controle van Kiev. De andere twee – Sjevsjenko en Kroeta Balka, bij de Zee van Azov – zijn nu in handen van Poetin.1 jul 2025
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
... aan lithium nochtans geen gebrek. China kan die voor het ogenblik zelfs niet meer kwijt. Het is een oorlog die in 2014 in de Donbas begonnen is tegen het regime in Kiev , niet omwille van grondbezit ..... "Wij" halen ons lithium uit Chili.boeffer schreef: ↑24 aug 2025, 21:36Als men de bijbedoeling gelooft of niet van deze oorlog om grond te hebben, waar of niet waar?: Rusland heeft nu twee van de vier grote Oekraïense lithiumvelden in handen. Twee liggen in de westelijke regio's van het land en staan onder controle van Kiev. De andere twee – Sjevsjenko en Kroeta Balka, bij de Zee van Azov – zijn nu in handen van Poetin.1 jul 2025
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Onze EU-vrienden uit Hongarije en Slovakije klagen en jammeren: door de acties van de Oekraïners krijgen ze nu geen energie meer van vriend Poetin.
Hebben we die twee klagers voordien horen protesteren wanneer RU eens te meer een kinderhospitaal of school bombardeerde? Wanneer de energieinfrastructuur van UA werd gebombardeerd?
Volgens mij hebben ze al een paar jaar tijd gehad om een punt te zetten achter hun afhankelijkheid van Moskou .
Hebben we die twee klagers voordien horen protesteren wanneer RU eens te meer een kinderhospitaal of school bombardeerde? Wanneer de energieinfrastructuur van UA werd gebombardeerd?
Volgens mij hebben ze al een paar jaar tijd gehad om een punt te zetten achter hun afhankelijkheid van Moskou .

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dit is de burgemeester van Kherson: in '22 opgepakt door de Russen en in de gevangenis gegooid omdat hij niet wilde meewerken met de bezetters.
3 jaar later is hij weer vrij.
De transformatie is opmerkelijk.
3 jaar later is hij weer vrij.
De transformatie is opmerkelijk.

Voor de goedgelovigen die menen dat de regio's Donetsk, Luhansk, Zaporizzhia en Kherson blij zijn met de Russen die hen kwamen beschermen: het gebruik van het Oekraïens is er met rasse schreden op vooruit gegaan sinds die 'beschermingsacties' op gang zijn gekomen.
Een culturele omkeer van die aard is nooit voorgekomen in de moderne Europese geschiedenis.
Een culturele omkeer van die aard is nooit voorgekomen in de moderne Europese geschiedenis.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ja , ze hebben een stuk van zijn oorlel weggeknipt ...
Uieraard geen probleem als men verbied om Russisch te spreken , hun muziek te beluisteren en ga zo maar door. Wat is me dat voor schijnbewering ....
-
Moldavië heeft het nieuws mogen ontvangen dat het land zal kunnen toetreden tot de EU, wanneer de voorwaarden daartoe zijn vervuld.
Alweer een reden voor Poetin om het land binnen te vallen. Klein probleem: hij kan met zijn tanks niet meer tot aan de grens geraken want de Oekraïners controleren nog altijd hun eigen land dat grenst aan Moldavië.
Hoewel de eerste stoottroepen al meerdere jaren in Transnistrië zitten (een stuk van Moldavië), zijn die soldaten niet goed genoeg uitgerust om heel Moldavië te bezetten.
Alweer een reden voor Poetin om het land binnen te vallen. Klein probleem: hij kan met zijn tanks niet meer tot aan de grens geraken want de Oekraïners controleren nog altijd hun eigen land dat grenst aan Moldavië.
Hoewel de eerste stoottroepen al meerdere jaren in Transnistrië zitten (een stuk van Moldavië), zijn die soldaten niet goed genoeg uitgerust om heel Moldavië te bezetten.

Duitsland en het Verenigd Koninkrijk hebben al bevestigd dat ze hun steun in 2026 minimaal zullen handhaven. Daarmee komt Oekraïne op $ 13 miljard aan hulp voor 2026. Noorwegen kondigde deze week aan dat het in 2026 $ 8,5 miljard aan hulp aan Oekraïne zal verstrekken.
Die rekensom is pijnlijk brutaal voor Moskou. Met meer dan $ 20 miljard al vastgelegd voor 2026 van slechts drie landen, en de Europese hulpmachine die nu onafhankelijk van de grillen van Washington draait, staat Poetin voor een zure berekening. Zijn oorlogskas slinkt zienderogen, terwijl die van Oekraïne groeit. Zijn arsenaal wordt zwakker terwijl dat van Oekraïne zich uitbreidt, zowel op het vlak van volume als wat de kwaliteit ervan betreft.
De vraag is niet langer of het Westen Oekraïne zal steunen – de vraag is of Poetin zichzelf kan in leven houden.
Die rekensom is pijnlijk brutaal voor Moskou. Met meer dan $ 20 miljard al vastgelegd voor 2026 van slechts drie landen, en de Europese hulpmachine die nu onafhankelijk van de grillen van Washington draait, staat Poetin voor een zure berekening. Zijn oorlogskas slinkt zienderogen, terwijl die van Oekraïne groeit. Zijn arsenaal wordt zwakker terwijl dat van Oekraïne zich uitbreidt, zowel op het vlak van volume als wat de kwaliteit ervan betreft.
De vraag is niet langer of het Westen Oekraïne zal steunen – de vraag is of Poetin zichzelf kan in leven houden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.