Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Poetin heeft in China voorgesteld om gezamenlijke obligatieleningen uit te geven. Dit valt te vergelijken met Griekenland dat voorstelt om gezamenlijke EU-obligaties uit te geven om aan geld te geraken. Dan lijkt die obligatie onmiddellijk veel veiliger want ze wordt in een min of meer stabiele munt uitgegeven die door een groot economisch blok wordt ondersteund.
Rusland bevindt zich bijna in de Griekse situatie. Het geld is ei-zo-na op en niemand wil Rusland nog geld lenen. Binnenlandse banken worden nu al verplicht om obligaties van de RU staat te kopen, maar dat volstaat niet. In het buitenland is er niemand die er brood in ziet. Zal RU over 5 jaar nog bestaan? Het is niet zeker. En wie betaalt dan die aangegane lening terug?
Poetin is al overgegaan tot 'geld drukken' maar dat loopt op termijn altijd slecht af: de inflatie zal heftiger worden (die is nu al heel hoog) en wanneer hyperinflatie een feit zou worden, dan wordt Rusland het Duitsland van 1923 waar een brood een paar miljard mark kostte.
Of er van die gemeenschappelijke obligaties iets in huis komt? Weinig kans, volgens mij.
Rusland bevindt zich bijna in de Griekse situatie. Het geld is ei-zo-na op en niemand wil Rusland nog geld lenen. Binnenlandse banken worden nu al verplicht om obligaties van de RU staat te kopen, maar dat volstaat niet. In het buitenland is er niemand die er brood in ziet. Zal RU over 5 jaar nog bestaan? Het is niet zeker. En wie betaalt dan die aangegane lening terug?
Poetin is al overgegaan tot 'geld drukken' maar dat loopt op termijn altijd slecht af: de inflatie zal heftiger worden (die is nu al heel hoog) en wanneer hyperinflatie een feit zou worden, dan wordt Rusland het Duitsland van 1923 waar een brood een paar miljard mark kostte.
Of er van die gemeenschappelijke obligaties iets in huis komt? Weinig kans, volgens mij.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Poetin heeft er lang over gezwegen, maar hij kan de kilometerfiles niet meer negeren: de brandstoftekorten die eerst het verre oosten van Rusland hebben getroffen, worden nu ook zichtbaar in de omgeving van Moskou.

Een overzicht van de olieraffinaderijen, opslagplaatsen en pompstations die in de maand augustus werden aangevallen en in brand geschoten door de Oekraïners:
(btw, die SOF in het overzicht betekent Special Operations Forces. Dat is dus helemaal geen verwijzing naar onze knutselaar
)
(btw, die SOF in het overzicht betekent Special Operations Forces. Dat is dus helemaal geen verwijzing naar onze knutselaar

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Trumpke zijne nikkel begint stilletjesaan te vallen dat Poetin met zijn kokosnoten aan het rammelen is......
Alhoewel......kan nog lang duren voordat hij volledig valt.
HLN:
Trump steeds pessimistischer over einde oorlog in Oekraïne: “Het lijkt erop dat we Rusland kwijt zijn aan diepste, donkerste China”
Amerikaans president Donald Trump zou steeds pessimistischer zijn over de mogelijkheid om een einde te maken aan de oorlog in Oekraïne. Dat hebben twee hooggeplaatste functionarissen in zijn regering gezegd aan nieuwszender ‘NBC News’.
https://www.hln.be/buitenland/trump-ste ... ~a35fd1ec/
Alhoewel......kan nog lang duren voordat hij volledig valt.
HLN:
Trump steeds pessimistischer over einde oorlog in Oekraïne: “Het lijkt erop dat we Rusland kwijt zijn aan diepste, donkerste China”
Amerikaans president Donald Trump zou steeds pessimistischer zijn over de mogelijkheid om een einde te maken aan de oorlog in Oekraïne. Dat hebben twee hooggeplaatste functionarissen in zijn regering gezegd aan nieuwszender ‘NBC News’.
https://www.hln.be/buitenland/trump-ste ... ~a35fd1ec/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Letland heeft meer dan 800 'Russen' de opdracht gegeven om hun biezen te pakken en weer te keren naar hun historisch moederland, Rusland. Dit omdat ze gebuisd waren in hun taalexamen om te bewijzen dat ze Lets kunnen spreken.
Zo hoort dat; die geïmporteerde Russen weigeren zich aan te passen en wanneer ze gaan klagen bij Putler heeft die natuurlijk 'een gegronde reden' om Letland binnen te vallen om de arme Russen te beschermen.

De lokale zatlap Medvedev doet ook zijn duit in het zakje:
Medvedev: "Helsinki bereidt zich voor op een oorlog en is waarschijnlijk bezig met het opzetten van een bruggenhoofd voor een aanval op Rusland.
In zijn column "De nieuwe Finse doctrine: dwaasheid, leugens, ondankbaarheid" zei Medvedev:
"Nadat Helsinki zich onder het mom van defensieve maatregelen bij de NAVO heeft aangesloten, zet het nu een confrontatiestrategie in om zich voor te bereiden op een oorlog met Rusland. Het lijkt erop dat het een bruggenhoofd wil creëren voor een aanval op ons."
Medvedev: "Helsinki bereidt zich voor op een oorlog en is waarschijnlijk bezig met het opzetten van een bruggenhoofd voor een aanval op Rusland.
In zijn column "De nieuwe Finse doctrine: dwaasheid, leugens, ondankbaarheid" zei Medvedev:
"Nadat Helsinki zich onder het mom van defensieve maatregelen bij de NAVO heeft aangesloten, zet het nu een confrontatiestrategie in om zich voor te bereiden op een oorlog met Rusland. Het lijkt erop dat het een bruggenhoofd wil creëren voor een aanval op ons."

Ziet iemand de contradictie?
- Poetin verklaart Zelensky een 'illegale president' want hij had volgens Poetin opnieuw verkiezingen moeten uitschrijven.
- Poetin nodigt president Zelensky uit om in Moskou te komen onderhandelen.
en ook:
- Poetin weigert te accepteren dat Europese buitenlandse troepen de Oekraïners zouden komen bijstaan.
- Poetin laat Noord-Koreanen meevechten aan Russische zijde.
- Poetin verklaart Zelensky een 'illegale president' want hij had volgens Poetin opnieuw verkiezingen moeten uitschrijven.
- Poetin nodigt president Zelensky uit om in Moskou te komen onderhandelen.
en ook:
- Poetin weigert te accepteren dat Europese buitenlandse troepen de Oekraïners zouden komen bijstaan.
- Poetin laat Noord-Koreanen meevechten aan Russische zijde.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Polen haalt Russische drones neer :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/10 ... luchtruim/
Volgens Trends-Z zijn er ook maneuvers bezig in Belarus. Blijkbaar waren het allemaal drones zonder lading , bedoeld om luchtafweer e misleiden. Volgens mij zijn die ergens "defect" geraakt door jamming en/of verstoring van GPS signalen ....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/10 ... luchtruim/
Volgens Trends-Z zijn er ook maneuvers bezig in Belarus. Blijkbaar waren het allemaal drones zonder lading , bedoeld om luchtafweer e misleiden. Volgens mij zijn die ergens "defect" geraakt door jamming en/of verstoring van GPS signalen ....
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Er zijn blijkbaar meer dan 400 drones naar de grens met Polen gestuurd , en je zou toch moeten begrijpen dat sommigen eventjes de weg kwijt kunnen geraken.
p.s. Zowel de Russen als de Wit-russen hebben Polen op voorhand verwittigd dat er veel drones hun richting gingen komen. Is dat geen mooi gebaar ?