Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

25 sep 2025, 14:42

Leugens horen we niet alleen van Fred, maar evenzeer van zijn voorbeeld, Poetin. Je weet wel, de man die in februari '22 zei dat Rusland Oekraïne niet zou binnenvallen.

Nog eentje:

Beluister het origineel hier.

image.png
image.png (208.02 KiB) 338 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

25 sep 2025, 16:20

De Oekraïners hebben vannacht weer toegeslagen: 2 oliehavens werden aangevallen en de beschadigingen zijn reëel: Tuapse en Novorosysk hebben het bezoek gekregen van UA-drones.

Verder werd in de voorbije 2 dagen een SU-34 jachtvliegtuig neergehaald plus nog twee andere toestellen van het type An-26 vrachtvliegtuigen. Bovendien werd een radarsysteem weggevaagd.

Allemaal speelgoed dat niet goedkoop is.
Laat Poetin maar bloeden tot hij leeg is.

boeffer

25 sep 2025, 16:40

Ik vraag mij af of die drones in Denemarken er iets mee te maken hebben, bvb drones opslag of er gemaakt worden voor UA. Veilig even over deze grens maar overal kan verraad of spionnen zitten.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Charlie Maru

25 sep 2025, 21:06

iet op komst....??? :roll:

Amerikaanse minister van Defensie roept plots militaire topleiders bijeen zonder reden te delen.

Afbeelding
Afbeelding

https://www.hln.be/buitenland/amerikaan ... ~a5d1f374/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

socrates

26 sep 2025, 10:01

Dankbaar om wat hij op dit seniorenforum heeft kunnen leren;erkentelijk voor de creativiteit waartoe hij door vele posters werd aangespoord; neemt "socrates" hier nu, niet zonder rouwige gevoelens, afscheid van twintig jaar intense communicatie langs dit mooie initiatief. Een sterk toegenomen visuele beperking laat hem geen andere keuze. :cry:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

26 sep 2025, 10:04

socrates schreef:
26 sep 2025, 10:01
Dankbaar om wat hij op dit seniorenforum heeft kunnen leren;erkentelijk voor de creativiteit waartoe hij door vele posters werd aangespoord; neemt "socrates" hier nu, niet zonder rouwige gevoelens, afscheid van twintig jaar intense communicatie langs dit mooie initiatief. Een sterk toegenomen visuele beperking laat hem geen andere keuze. :cry:
:cry:

Wil.

26 sep 2025, 11:15

Jammer dat je zicht je zo beperkt, Socrates (voor mijn part ben je een hoofdletter waard). Ik plaats deze posting daarom ook in groter lettertype. Hopelijk helpt dat.

Hoewel ik het op een aantal fundamentele ideologische punten met jou oneens was, ben ik altijd blij geweest wanneer ik jouw kritische bemerking kon lezen en heb ik steeds geprobeerd om op respectvolle manier met jou van gedachten te wisselen.

'Je krijgt terug wat je geeft' , zegt men wel eens. Ik hoop dat je minstens evenveel positiefs hebt mogen ontvangen als je zelf gegeven hebt.
Bedankt.

Wil.

26 sep 2025, 11:20

Het economisch huis van Poetin ziet er niet goed uit.

Wat we vaststellen is een langzame economische ineenstorting in Rusland: geen plotselinge crash, maar een gestage afbraak van de economische basis. Officiële cijfers worden vaak verzacht met termen als ‘stagnatie’, maar wijzen op recessie, begrotingstekorten, dalende investeringen en tekorten aan brandstof. Zelfs het voeden van de eigen bevolking komt nu in het gedrang. Officieel wegens een 'tegenvallende oogst'.

Steeds duidelijker wordt dat deze pijn niet te verbergen is: ondanks Poetins verhaal over veerkracht klagen gewone Russen over inkomensverlies en berichten zelfs pro-Poetinmedia over dreigende brandstofproblemen.

Wil.

26 sep 2025, 12:16

De olieraffinaderij van Salavat, eigendom van Gazprom, ligt op 1300 km van UA maar ze staat in brand.
UA blijft de raffinaderijen één na één onder vuur nemen. Salavat is de 10e grootste van Rusland. Ze produceert/produceerde 10 miljoen ton geraffineerde olie per jaar. Wel, die geldezel staat voorlopig droog.

Wordt vervolgd ...

Wil.

26 sep 2025, 15:20

Bij de beesten af:

image.png

Wil.

27 sep 2025, 10:36

Dit weekend zijn er verkiezingen in Moldavië - een (nog) niet EU-land. President Maia Sandu zou haar meerderheid in het parlement kunnen verliezen.

Rusland is al weken volop bezig om de geesten van de Moldaviërs te bewerken via het internet. Eén voorbeeld:

• Poetin betaalt priesters in Moldavië $1200 voor het opstarten van social media kanalen zoals Facebook of TikTok. Vervolgens worden die kanalen gebruikt om Kremlin-berichten te verspreiden. In een land waar de kerk nog heel veel invloed heeft, is dit belangrijk. Plaatjes zoals hieronder moeten dan onder de aandacht van de Moldaviërs worden gebracht

Foto links : Moldavië met het geloof ----------------------- Rechts: Moldavië onder Europa

image.png
image.png (229.09 KiB) 260 keer bekeken

• Honderden Moldavisch-orthodoxe priesters reisden op all-in trip naar Moskou. Gezichtsherkenningsanalyse van video's op YouTube, plus interviews, identificeerde drie Russen onder de Moskouse gastheren die banden hadden met de regeringspartij van president Vladimir Poetin.
Voordat ze naar huis vlogen, zei Bicu dat hij en vele andere priesters in zijn groep betaalpassen hadden ontvangen van een Russische staatsbank. Deze waren hen in een klooster overhandigd door mensen die geen lid waren van een kerk en die hij niet kon identificeren. Er werd hun verteld dat er kort na hun terugkeer in Moldavië geld naar hen zou worden overgemaakt.

De priesters moesten in ruil daarvoor een dienst bewijzen: toen ze de passen ontvingen, zei Bicu, werd zijn groep verteld dat ze in ruil voor het geld – hij ontving ongeveer $ 1.200 bij zijn terugkeer – sociale media kanalen moesten opzetten voor hun parochies in Moldavië om hun leden te waarschuwen voor de gevaren van het streven van de prowesterse regering naar nauwere Europese integratie.

En indien de verkiezingen niet gunstig verlopen volgens Poetin? Dan zijn er oproerkraaiers die rel willen schoppen waardoor 'bevriende troepen' uit Transnistrië (een stuk van Moldavië waar 1500 Russische soldaten zitten) ter hulp snellen om Moldavië te bevrijden. Een mogelijk scenario.

Wil.

27 sep 2025, 15:44

Dit zijn de plaatsen in Denemarken waar drones werden gespot. Vaak boven vliegvelden.

Die drones zijn geen trekvogels die op weg zijn naar het zuiden en toevallig eens langskomen bij de Denen. Ze zijn gestuurd door Rusland om duidelijk te maken dat de Denen kwetsbaar zijn. Denemarken is één van de beste supporters - ook met geld en materieel - van UA. Er zijn dronefabrieken in DK en die drones worden gebruikt door de Oekraïners om de olieraffinaderijen en pompstations in RU aan te vallen.

De lijst met inbreuken op de soevereiniteit van het grondgebied van West-Europese landen wordt langer en langer. Tijd voor serieuze actie.

Fred1950

27 sep 2025, 17:29

Wil. schreef:
27 sep 2025, 15:44
..... Ze zijn gestuurd door Rusland om .....
Hebt ge daar een bewijs van ? :mrgreen:

boeffer

27 sep 2025, 17:40

Op een drone zit een camera, men ziet meteen wat je doet en van plan bent. Bij Ali baba kan je een Drone-jammer kopen voor 168 eu. Straks val je mss ook met je wagen stil, vluchten kan niet meer dan.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

27 sep 2025, 18:29

boeffer schreef:
27 sep 2025, 17:40
Op een drone zit een camera, men ziet meteen wat je doet en van plan bent. Bij Ali baba kan je een Drone-jammer kopen voor 168 eu. Straks val je mss ook met je wagen stil, vluchten kan niet meer dan.
Renault kan vanop afstand nu al mijn 11 jaar oude EV stilleggen als ze dat willen ...

Maar waarom schieten ze dat ding niet neer ? Of verbiedt de wet dat ? Je kan me ook niet wijsmaken dat een drone die 's nachts met signalisatielichten aan vliegt van de Russen afkomstig is , en nu gij ... En voor de rest zijn die drones met hun 4/6 schroeven geen zichzelf besturende drones zoals de Russen hun Shahed drones van Iraanse makelij. Die drones met de schroefjes moeten binnen een bereik van pakweg/doorgaans 50 km van de "piloot" vliegen om bestuurbaar te blijven.

( in elk geval , moest zo'n drone boven mijn huis of terrein blijvan hangen schiet ik hem met zijn 6 mm "kanon" uit de lucht. :twisted: :D )

=============================================

De omsingelaar wordt omsingeld ... :D

Untitled564.png
Untitled564.png (346.71 KiB) 224 keer bekeken