Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

03 okt 2025, 16:00

We voeren die oorlog met ons geld: Europa is rijk genoeg om de economie van Rusland te kunnen ontwrichten. Dat doen we door Amerikaans materiaal te kopen waarmee de Oekraïners de Russen het vuur aan de schenen leggen.

Indien Biden en Trump eens wat meer lef hadden getoond en de Oekraïners hadden gegeven wat ze nodig hadden, dan was die oorlog al ten einde geweest.

Het zou ook wel eens tijd worden dat Spanje, Frankrijk en belgië stoppen met nog Russisch LNG in te voeren. Wij betalen Poetin om onschuldige Oekraïners dood te schieten en te bombarderen in hun appartementen, shopping centra en treinstations.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

03 okt 2025, 16:40

image.png
image.png (424.58 KiB) 205 keer bekeken

Wil.

03 okt 2025, 17:03

Wil je de verdedigers van Europa steunen? Koop dan eens een kerstcadeau bij 'Defeatnik' : een flessenopener die gemaakt is van de loop van RU tanks.

Afbeelding

Fred1950

03 okt 2025, 18:55

Wil. schreef:
We voeren die oorlog met ons geld: Europa is rijk genoeg om de economie van Rusland te kunnen ontwrichten. ....
Rijk genoeg ? ... ten koste van de bevolking , bedoel je.

Wil. schreef:
....
Het zou ook wel eens tijd worden dat Spanje, Frankrijk en belgië stoppen met nog Russisch LNG in te voeren. ....
Koop dan maar alvast een dozijn warme truien en sokken , het zal koud worden deze winter zonder gazze . :D

Dicksy

03 okt 2025, 19:14

image.png
image.png (9.6 KiB) 190 keer bekeken
1,19 euro

Wil.

03 okt 2025, 20:13

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
We voeren die oorlog met ons geld: Europa is rijk genoeg om de economie van Rusland te kunnen ontwrichten. ....
Als het hier écht oorlog zou worden volgende week of volgende maand, dan zul je zien dat plotseling zowat álles mogelijk wordt. Dan wordt er niet gekeken naar wat de bevolking wil of niet wil.

Wil.

03 okt 2025, 21:12

De rode lijn: de hoeveelheid ruwe olie die RU exporteert.
De blauwe lijn: de inkomsten die daarmee samengaan.

Conclusie: RU voert olie uit die almaar goedkoper en goedkoper wordt verkocht. De Chinezen en Indiërs zijn niet gek. Ze profiteren van de situatie. 8)

image.png

Charlie Maru

04 okt 2025, 09:01

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

04 okt 2025, 09:40

image.png
image.png (21.84 KiB) 169 keer bekeken

Wil.

04 okt 2025, 09:49

De voorbije week is het 10 jaar geleden dat Poetin de bombardementen begon in Syrië.

Modus operandi:
-we ontkenden dat we het zouden doen
-toen deden we het
-we hebben veel ziekenhuizen, winkelcentra en scholen gebombardeerd om vluchtelingen te creëren
-we zeiden dat het WO3 zou worden als de NAVO erbij betrokken zou raken
-toen de NAVO ons hielp eruit te gooien, renden we gewoon weg

Klinkt dat bekend?

Fred1950

04 okt 2025, 09:59

Wil. schreef:
03 okt 2025, 20:13
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Als het hier écht oorlog zou worden volgende week of volgende maand, dan zul je zien dat plotseling zowat álles mogelijk wordt. Dan wordt er niet gekeken naar wat de bevolking wil of niet wil.
Dat zal niet gebeuren , hooguit worden in West Europa belangrijke steden met een kernbom plat gegooid. Iedereen beseft nu well stilletjes aan dat de steun aan Oekraïne ons steeds dichterbij een kernoolog brengt , ondanks dat de oplossing voor dat conflict zo voor de hand ligt.

Wil.

04 okt 2025, 10:32

Klinkt dat bekend?
Jouw vatnikpraat past in de quote hierboven: "Pas toch op, want Poetin gaat de A-bom gooien" .

Welk voordeel heeft hij daarbij en welk nadeel staat hem te wachten?
Efkes nadenken en je vindt het wel.

Fred1950

04 okt 2025, 13:53

Wil. schreef:
04 okt 2025, 10:32

Klinkt dat bekend?
Jouw vatnikpraat past in de quote hierboven: "Pas toch op, want Poetin gaat de A-bom gooien" .

Welk voordeel heeft hij daarbij en welk nadeel staat hem te wachten?
Efkes nadenken en je vindt het wel.
Ik heb het hier al veschillende keren over een "kamikaze" oorlog gehad. Nog nooit was Rusland zo zwaar in de tang genomen geweest als nu , en dat kan tot veel erger leiden dan gedacht. Denk toch niet dat een Westerse "plan" om Rusland ten gronde te richten zomaar kan slagen ... Dat zou alleen maar wijzen op een bijzondere manische "Westerse" hoogmoed over een eigen suprematie die denkt dat hun idee nooit kan mislukken. Wait and see , hoogmoed komt voor de val.

Zeg nu zelf eens eerlijk : waarom hebben tenminste de Krim , Luhanks en Donetsk geen recht op zelfbestuur en onafhanklijkheid ? Geef eens een serieus neutraal antwoord zonder beginnen te zeveren.

Wil.

04 okt 2025, 14:20

Voor mijn part mogen die delen van Oekraïne dat afspreken met de staat Oekraïne, net zoals Vlaanderen een deel zelfstandigheid heeft binnen de staat belgië.

Maar van Poetin krijgen die gebiedengeen zelfstandigheid: ze worden deel van Rusland, net zoals Tsjetsjenië en Dagestan 'zelfstandige republieken' mogen genoemd worden. Wanneer Tsjetsjenië echter compleet onafhankelijk wilde zijn, is Poetin er binnengevallen en heeft hij Grozny compleet vernield.

Poetin pakt gewoon een stuk grondgebied af van Oekraïne.

Geef mij eens voorbeelden van landen die er gewoon mee instemden dat een bezetter 20% van het grondgebied kwam stelen en annexeerde bij zijn grondgebied. Dat komt nog niet zo gauw voor. Jij kent waarschijnlijk tegenvoorbeelden; laat maar eens horen.

Wil.

04 okt 2025, 14:21

Ik heb het hier al veschillende keren over een "kamikaze" oorlog gehad. Nog nooit was Rusland zo zwaar in de tang genomen geweest als nu , en dat kan tot veel erger leiden dan gedacht. Denk toch niet dat een Westerse "plan" om Rusland ten gronde te richten zomaar kan slagen ...
Welk voordeel is er aan een zgn. kamikaze oorlog? Ik zie het niet, hoor.

Het is Poetin zelf die zijn land ten gronde richt. Als hij gewoon naar huis gaat met zijn troepen en akkoord gaat om de schade te betalen, dan stopt die oorlog vandaag nog. Wat houdt hem tegen?