Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ondanks het arrestatiebevel uitgevaardigd voor Poetin en Netanyahu door het ICC kon Netanyahu rustig zijn bezoekje afleggen aan Europa in december 2024.Woede in Europa over geplande ontmoeting van 'oorlogsmisdadiger' Poetin met Trump in Hongarije
Kaja Kallas, hoofd Buitenlandse Zaken van de Europese Unie, zei vanochtend dat het "niet prettig" was dat Vladimir Poetin naar EU-lidstaat Hongarije kon reizen voor gesprekken over de oorlog in Oekraïne.
.....
De Finse minister van Buitenlandse Zaken, Elina Valtonen, zei intussen: "Laten we afwachten waar de bijeenkomst zal plaatsvinden en in welke vorm, maar het is natuurlijk duidelijk dat binnen de EU een oorlogsmisdadiger als Poetin niet welkom is."
(Bron: SkyNews - 21/10/25 - 11.26 uur)Internationaal Strafhof vaardigt aanhoudingsbevel uit tegen Netanyahu, Gallant en Hamasleider
Het Internationaal Strafhof (ICC) heeft een aanhoudingsbevel voor vermoedelijke oorlogsmisdaden uitgevaardigd tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en voormalig Defensieminister Yoav Gallant.
(Bron: VRTNews - 21/11/2024)
Gelukkig hebben we een Europa waarin de ene al wat meer dictator mag zijn dan de andere. Dus verwacht ik binnenkort een bezoek van Kim Jong-un aan Europa
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Zoals de zaken er nu voor staan, zal het nog wel een tijdje duren vooraleer hij die ambities kan waarmaken. M.a.w., hij zal er niet meer kunnen van genieten.Charlie Maru schreef: ↑20 okt 2025, 13:29HLN:
Garry Kasparov: “Als Poetin had gewonnen in Oekraïne, zou hij al lang andere Europese landen hebben aangevallen”
Ongeveer 103 jaar: De website UBN meldde op 20 oktober 2025 dat het bij het huidige tempo 103 jaar zou duren om Oekraïne volledig te bezetten.
89 jaar: Een analyse in The Economist, geciteerd door het Institute for the Study of War (ISW) en TVP World in juli 2025, schatte de benodigde tijd op 89 jaar. Deze schatting benadrukt de enorme verliezen en de minimale terreinwinsten in verhouding tot de ingezette middelen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Waar is die Netanyahu dan wel geweest? Ik herinner me daar niks van.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Die UA president wil geen Donbas afstaan, dit na bezoek bij Trump. Heeft hij dat zelf gemeld of is dat iets van de media?
't Is zijn land (in oorlog), maar in de uitgetrekte hand van Trump spuwen noem ik dat.
't Is zijn land (in oorlog), maar in de uitgetrekte hand van Trump spuwen noem ik dat.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Trump interesseert maar 2 dingen, dat is "geld" en "roem"
Als UA daarvoor moet sneuvelen, so be it.
....en blijkbaar heeft hij ondanks zijn grote mond ook nog een heilige schrik van Putin.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Ook het interview van de schaaklegende gehoord
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Het geschiedkundig kennisniveau van die immobiliënverkoper Witkoff is van een crimineel laag niveau.
Enkel vatniks of ongeletterde kwibussen zoals Witkoff komen met dergelijke argumentatie voor de dag.
Enkel vatniks of ongeletterde kwibussen zoals Witkoff komen met dergelijke argumentatie voor de dag.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Bwa , Witkoff heeft toch enigzins wat gelijk. Als hij ongelijk zou hebben had er in 2014 geen opstand van die Russisch sprekenden plaats gevonden. Zie eens hoe Oekraine gestemd heeft in 2012 . Al wat "blauw" is , is pro-Russisch.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Percenten per regio zeggen niets
Hoe groot is de bevolking daar?
Zijn ze daar even ziek als wij waar je minder stemmen nodig hebt voor een Waalse zetel
Of in Amerika met hun kiesmannen die kleinere staaten bevoordelen.
Al veel Republikeinen zijn precident geworden met minder totaalstemmen dan de Democraten
Zijn ze daar even ziek als wij waar je minder stemmen nodig hebt voor een Waalse zetel
Al veel Republikeinen zijn precident geworden met minder totaalstemmen dan de Democraten
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
voorn schreef: ↑22 okt 2025, 01:33Percenten per regio zeggen niets
Wij kennen toch ook zoiets. Een dorp met amper 1000 inwoners krijgt een VB burgemeester omdat die voor 50 % op het VB hebben gestemd , en geen Tsjeef omdat een naburig dorp met 10.000 inwoners voor de Tsjeven hebben gestemd.
In de VS zorgt dat er voor dat een Staat met heel veel inwoners geen andere Staten met weinig inwoners gaat domineren. Dat is nu eenmaal het positieve aan een democratie.
-
Kijk eens naar de datum die Dicksy vermeldt:
Ondanks het arrestatiebevel uitgevaardigd voor Poetin en Netanyahu door het ICC kon Netanyahu rustig zijn bezoekje afleggen aan Europa in december 2024.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.