Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

Gisteren, 18:27

Poetin: Westen heeft de oorlog aangewakkerd door Oekraïne aan te sporen en een staatsgreep te organiseren
Op de vraag wat een overwinning voor Rusland in de oorlog zou zijn, antwoordt Vladimir Poetin aan India Today: "Het gaat niet om de overwinning, zoals u al zei... Rusland is vastbesloten, en zal dat zeker doen, om zijn belangen te beschermen, zijn bevolking daar te beschermen en onze traditionele waarden te beschermen."
Poetin zegt dat het verbod en het bijna-verbod op de Russisch-Orthodoxe Kerk en de Russische taal in Oekraïne "onderdeel zijn van een groot aantal problemen".
"Wij zijn niet degenen die deze oorlog zijn begonnen", beweert Poetin.
"Het Westen heeft Oekraïne aangemoedigd en gesteund en zo een staatsgreep georkestreerd."
Verwijzend naar de Russische invasie en illegale annexatie van de Krim in 2014, zegt Poetin: "Dat was het moment dat de gebeurtenissen op de Krim in gang zette, gevolgd door ontwikkelingen in het zuidoosten van Oekraïne, in de Donbas."
Hij voegt toe: "Onze speciale militaire operatie is niet het begin van een oorlog, maar eerder een poging om een ​​oorlog te beëindigen die het Westen heeft aangewakkerd met behulp van Oekraïense nationalisten.
Dat is wat er nu echt gebeurt. Dat is de kern van het probleem.
"We zullen het voltooien wanneer we de doelen bereiken die aan het begin van de speciale militaire operatie zijn gesteld, wanneer we deze gebieden bevrijden. Dat is alles."

Bron: SkyNews - 04/12/2025 - 17.30
Voila, nu weet iedereen waaraan en waaraf met deze oorlog. Het is duidelijk dat iedereen moet beseffen wat het standpunt van Poetin is in deze zaak en dat Oekraïne noch het Westen zich geen illusies moeten maken dat hij (Poetin) zal plooien. Niet voor Trump, niet voor Oekraïne, niet voor de Navo, noch voor het Westen in zijn geheel. We blijven dus nog even bezig.

Odulleke

Gisteren, 18:30

Euroclear is Belgisch. Wie heeft daar zijn zakken weer mee gevuld door te zeggen, breng dat geld maar naar hier.

voorn

Gisteren, 18:53

Euroclaer is voor 12% van de staat samen met enkele Belgische banken.
Onze regering heeft dus infeite weinig te zeggen over dat geld.

Dicksy

Gisteren, 19:02

Het begint te dagen bij de Westerse analisten:

Analyse: De munt is in Europa nog niet gevallen ondanks nieuwe sancties, terwijl het moment van de afrekening nadert
Er heerst een gevoel van machteloze zinloosheid bij de laatste sancties die het Verenigd Koninkrijk aan Rusland heeft opgelegd na het openbare onderzoek van Skripal, waarvan de vandaag gepubliceerde berichten luiden.
En het geldt niet alleen voor het Verenigd Koninkrijk.
Ondanks al het gejammer, de retoriek en de sancties van Europa blijft Poetin onbewogen. Vorige week waarschuwde hij strijdlustiger dan ooit dat Rusland weliswaar geen oorlog wil, maar dat Europa, als het er een begint, er meer dan klaar voor is.
Nu we het vierde jaar van deze oorlog ingaan, opereert de wereld onder een nieuw bestuur en nieuwe regels, maar in Europa is het kwartje nog niet gevallen.
De veelgeroemde 'op regels gebaseerde wereldorde' valt uit elkaar. Amerika, dat er zo lang de beschermer van was, heeft haar verlaten en werkt nu steeds nauwer samen met Rusland.
De regering van Trump is meer geïnteresseerd in de belofte van hernieuwde handelsbetrekkingen en zakendeals met Poetins Rusland, ondanks alle moorddadige tekortkomingen van dat land.
Poetin wint langzaam maar zeker op het slagveld, en Oekraïne raakt door zijn geld heen. Amerika heeft de kraan dichtgedraaid en fungeert nu als wapenhandelaar en verkoopt wapens aan Oekraïne via Europa.
Oekraïne heeft jaarlijks meer dan 100 miljard dollar nodig om de strijd voort te zetten. Europa kibbelt over de vraag hoe bevroren Russische tegoeden daarvoor gebruikt moeten worden, en er zijn zeker geen tekenen dat Europese regeringen de koe bij de horens vatten en belastingbetalers vragen om dat te doen.
De alternatieve manier om de opmars van Rusland te stoppen, is door troepen naar Oekraïne te sturen. Dat is vooralsnog uitgesloten.
Voorlopig hebben we het dus alleen over woorden en sancties.
Poetin wint langzaam maar zeker op het slagveld, en Oekraïne raakt door zijn geld heen. Amerika heeft de kraan dichtgedraaid en fungeert nu als wapenhandelaar en verkoopt wapens aan Oekraïne via Europa.
Oekraïne heeft jaarlijks meer dan 100 miljard dollar nodig om de strijd voort te zetten. Europa kibbelt over de vraag hoe bevroren Russische tegoeden daarvoor gebruikt moeten worden, en er zijn zeker geen tekenen dat Europese regeringen de koe bij de horens vatten en belastingbetalers vragen om dat te doen.
Het vervangen van solide financiële steun aan Oekraïne door machteloze sancties en retoriek is op een gegeven moment meer dan zinloos.
Het moedigt Kiev aan om door te gaan met vechten, zoals Poetin het onlangs zei, "tot de laatste Oekraïner", in de misvatting dat Europa hen steunt.
Het moment van afrekening komt dichterbij voor Europa, maar er zijn geen tekenen dat de leiders dat feit accepteren.
Bron: SkyNews - 04/12/2025 - 18.33
Het Europees spaarvarkentje is leeg.

Wil.

Gisteren, 19:08

"Wij zijn niet degenen die deze oorlog zijn begonnen", beweert Poetin.
Hij is niet van zijn eerste leugen gestorven, dat is wel duidelijk.
Wat moeten we van 's mans gebluf geloven? Niks.

De titel van dit draadje is 'Bluft Poetin?' .
Ik denk dat we het antwoord al stilaan kennen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

twistenopdemaan

Gisteren, 19:28

Euroclear is voor 12% in Belgische handen, dus internationaal en niet Belgisch.. Als maffiosi criminele feiten plegen , dan kan het gerecht hun tegoeden aanslaan . En terecht . Waarom kan zulks dan ook niet op internationaal niveau ? Als een dictatuur , zoals Rusland , een agressieoorlog begint , zouden er dan geen internationale wetten moeten bestaan om de tegoeden van zulke dictatuur in beslag te kunnen nemen , met de enkele intentie om via dat geld die agressieoorlog te bestrijden ? Zonder dat dit diefstal of financieel institutionele willekeur kan genoemd worden ?

Wil.

Gisteren, 19:47

Rusland kan zijn olie nauwelijks kwijt via de zee. Het aantal schepen dat ligt te wachten om de olie ergens te mogen lossen, stijgt snel.

Ondertussen wordt het moeilijker voor de shadow fleet om nog zonder kleerscheuren een lading te gaan ophalen in het Zwarte Zee gebied.

image.png
image.png (214.85 KiB) 89 keer bekeken

Wil.

Gisteren, 19:52

Waarom is Poetin nu in India? Om hen te smeken om toch maar RU olie af te nemen. Daartoe moet hij grote kortingen aanbieden, maar Poetin heeft geen andere keuze.

De Indiërs denken twee keer na, want er hangen Trumpiaanse 'secundaire sancties' boven hun hoofd en India wil niet afgesloten worden van de VS-markt.

Dicksy

Gisteren, 19:58

Poetin: Rusland zal Donbas innemen. Einde verhaal.
Kremlinleider geeft aan dat hij niet zal afzien van zijn extreme doelen voor een oorlog in Oekraïne.
https://www.politico.eu/article/vladimi ... necessary/
Zoals hij al aangaf in zijn interview aan India Today. Morgen zullen de reacties op dit interview wel volgen van:
image.png
image.png (450.96 KiB) 86 keer bekeken
von der Leyen, Kallas, Macron, Stramer en Rutte

Wil.

Gisteren, 20:28

Poetin: Rusland zal Donbas innemen. Einde verhaal.
Waarschijnlijk heeft hij er ook bij gezegd dat het in 3 dagen zou gebeuren? Daar moet je mee opletten want hij bluft al eens. :roll:

boeffer

Gisteren, 23:14

Die rus wil al de grondstoffen en wil dus nog meer provincies. Dat de Indiers zo een oorlogzuchtig iemand niet de deur wijzen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

Gisteren, 23:44

boeffer schreef:
Gisteren, 23:14
Die rus wil al de grondstoffen en wil dus nog meer provincies.
Klopt.

image.png
image.png (81.03 KiB) 45 keer bekeken

Waar ligt Novorossiya?

image.png

Wel, dat is het voorlopig. Natuurlijk wil hij geheel Oekraïne, maar dat komt pas later.

Wil.

Gisteren, 23:58

In een recente studie wordt gesteld dat het financieel steunen van Oekraïne maar de helft zal kosten van de prijs die we zouden moeten betalen als RU de oorlog wint.

Iets om over na te denken.

image.png
image.png (46.01 KiB) 44 keer bekeken

voorn

Vandaag, 08:17

En als nu één van de aandeelhouders naar het Hof van Cassatie trekt.
Als België maar 12% bezit heeft zij niet alleen te beslissen denk ik.

Dicksy

Vandaag, 09:05

door voorn » 42 minuten geleden
En als nu één van de aandeelhouders naar het Hof van Cassatie trekt.
Als België maar 12% bezit heeft zij niet alleen te beslissen denk ik.
Even verder redeneren...of als de resterende 88% van de aandeelhouders nu eens beslissen om hun aandelen in Euroclear te verkopen, wat ze perfect kunnen doen, of nog maar dit ballonnetje zouden oplaten? Het Russische geld staat nog altijd geblokkeerd als gevolg van de opgelegde sancties maar de 88% aandeelhouders kiezen eieren voor hun geld? :roll: