PostNL-depot in Wommelgem verzegeld

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

24 nov 2021, 19:39

Dicksy eerlijk gezegd hadden graag overgenomen post-nl en is niet doorgegaan é .
Wat zit daar dan achter en dan zijn ze met de planning hier depo's in België post-nl

Heb toch onlangs gelezen dat Bpost terug beter gaat .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 nov 2021, 21:52

:?: Is het dan niet zo dat al die pakjesbezorgers/chauffeurs werken voor een onderaannemer en niet voor Post.nl
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

25 nov 2021, 13:39

En Ministers denken dat ze alles weten hoe het eraan toegaat .
Krijgen het niet onder controle met buitenlandse tewerkstelling ( Rsz-bedrijfsvoorheffing)
Ze kunnen het wel met de top voetballers.........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

26 nov 2021, 12:37

24 nov 2021, 21:52

:?: Is het dan niet zo dat al die pakjesbezorgers/chauffeurs werken voor een onderaannemer en niet voor Post.nl

Idd ET , maar de facturatie wordt wel geboekt naar onderaanneming door post-nl
En onderaannemer werkt hij alleen of met personeel ?.
Maar als onderaannemer ook samenwerkt met andere onderaannemer is facturatie
onderling .
En anders is ingeschreven personeel ;
Maar is overgedragen spel was gisteren te lezen in de krant .
Inspecteurs die controle uitvoeren werken nog niet zo hard .

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 nov 2021, 13:15

E.T. schreef:
24 nov 2021, 21:52
:?: Is het dan niet zo dat al die pakjesbezorgers/chauffeurs werken voor een onderaannemer en niet voor Post.nl
Inderdaad, en zo goed als zeker kan PostNL , door deze constructie te gebruiken, volgens mij weinig of niets ten laste gelegd worden?
Laatst gewijzigd door Paul Siemons op 26 nov 2021, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

26 nov 2021, 16:53

Bij concurrentie en lepe "deals" geldt de stelregel...
"In Love & War al is Fair"

Waarbij het wel meer over die "War" zal gaan dan over "Love"

H.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 nov 2021, 20:05

Zo is het ook met al de welbedoelde " gentleman agreements " ...
Als er geen gentlemen zijn, verdwijnen ook de agreements ...

werewoef
AMEN en AUM

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

02 dec 2021, 23:37

Men gaat het rijtje af, nu GLS https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/01 ... arbeidsau/
Een 10 tal j geleden een op zo'n Nederlands klein bedrijventerrein geweest, daar was men 's zondag ook nog bezig met pakjes. Geen pottekijkers gewenst daar.
En de eerlijke mens wordt hier uitgelachen, men ondermijnt dan alles.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

06 dec 2021, 21:16

Mijn trackingnr zopas gebruikt, op 26 november verstuurd geweest en het zou liggen bij post nl. Ik had een een standaardverzending vanuit Duitsland en toch een trackingnr gekregen bij de verzendingskosten van 2,99. Een cd in een noppenenveloppe. Duitsland is 1 van de goedkoopste verzenders.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

07 dec 2021, 02:20

E.T. schreef:
24 nov 2021, 21:52
:?: Is het dan niet zo dat al die pakjesbezorgers/chauffeurs werken voor een onderaannemer en niet voor Post.nl
Ze werken meestal als (schijn)zelfstandigen of met een of ander statuut dat men maar kan vinden.

Feitelijk zijn die mensen "moderne slaven" die aan een minimum loon werken of nog minder.

En misschien terecht dat de sociale inspectie eens de Augiasstal van de koeriersbedrijven onder de loop neemt en uitmest

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 dec 2021, 06:49

door janieburton » Vandaag, 02:20
Ze werken meestal als (schijn)zelfstandigen of met een of ander statuut dat men maar kan vinden.

Feitelijk zijn die mensen "moderne slaven" die aan een minimum loon werken of nog minder.

En misschien terecht dat de sociale inspectie eens de Augiasstal van de koeriersbedrijven onder de loop neemt en uitmest
Als die statuten wettelijk bestaan en dus de mogelijkheid bieden om er gebruik van te maken waarom zou men dan er geen gebruik van mogen maken. 🤔
De vraag is gewoon wie hier dan de domme kloot is om in dat systeem in te stappen, hij die er gebruik van maakt (PostNL) of hij (de koerier) die onder dat systeem wil werken?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

07 dec 2021, 09:31

Dicksy schreef:
07 dec 2021, 06:49
door janieburton » Vandaag, 02:20
Ze werken meestal als (schijn)zelfstandigen of met een of ander statuut dat men maar kan vinden.

Feitelijk zijn die mensen "moderne slaven" die aan een minimum loon werken of nog minder.

En misschien terecht dat de sociale inspectie eens de Augiasstal van de koeriersbedrijven onder de loop neemt en uitmest
Als die statuten wettelijk bestaan en dus de mogelijkheid bieden om er gebruik van te maken waarom zou men dan er geen gebruik van mogen maken. 🤔
De vraag is gewoon wie hier dan de domme kloot is om in dat systeem in te stappen, hij die er gebruik van maakt (PostNL) of hij (de koerier) die onder dat systeem wil werken?
Dat is mijn gedacht ook Dicksy.... ik vermoed dat ze PostNL weinig zullen kunnen doen?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 dec 2021, 12:18

Die domme kloten werken NIET voor post.nl
Het uiteindelijk verdelen van pakjes gebeurt door (dubieuze) firma's die op hun beurt chauffeurs aan het werk zet en dit op zelfstandige basis ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 dec 2021, 12:40

E.T. bericht 12 minuten geleden
Die domme kloten werken NIET voor post.nl
Het uiteindelijk verdelen van pakjes gebeurt door (dubieuze) firma's die op hun beurt chauffeurs aan het werk zet en dit op zelfstandige basis ...
Wat valt er dan te mekkeren over PostNL, dat ze hun licht opsteken bij die (dubieuze) firma's. Als ik vraag aan een firma om werk uit te voeren en zij kunnen dat dan is het mijn probleem niet onder welk statuut zij werken en/of hoeveel zij verdienen bij die firma. Ik betaal die firma voor hun diensten/prestaties en de kous is af.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

07 dec 2021, 12:41

E.T. moet je me eens verklaren .

U taalgebruik tegen over deze mensen mag blij zijn dat ze werk willen doen en dat de pakketten aan
huis komen . Ongeacht problematiek statuten .

1 )Post-nl heeft in Belgie 2 gebouwen wie huurt dat of zijn gekochte panden ? laat ik in midden .
2) Post-nl moet wel de pakjes naar Belgie brengen , zodus moet daar contract zijn met onderaannemers .
En onderaannemers zijn verplicht btw nr dat ze kunnen factureren .
3 )Onderaannemers werken met personeel of met onder aanneming Zijn verplicht personeelsregister met andere onderaannemers zijn die ook verplicht van btw nr .
4 )En als die contracten niet in orde zijn dan heb je probleem .
5) En post-nl zegt als de pakjes maar buiten geraken hoe maakt niet uit .

Tis ook overheidsbedrijf en die staan machtig en kleine garnaal die krijgt de lading .
Idem met de mondmaskers in België die gaan ze niet van hun loon afhouden Ministers en parlementsleden .
Die worden beschermd . En tot slot woekerprijzen dan heb je wel gehad . 1 euro per pakje kan je geen personeel op nahouden of zelfstandig statuut !!

Zijn zo mensen die ze uitbuiten , omdat ons eigenvolk daar niet zal aan beginnen omdat ze weten
dat zoiets niet haalbaar is .