Bluft Trump ?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De inhuldiging van Trump was zowat het pijnlijkste uur in het leven van Kamala Harris en misschien ook in dat van Biden. Zowat elk onderwerp dat Trump aansneed, was een schep zout in de wonde van die twee. Ik werd er zelf een beetje ongemakkelijk van 

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
80 jaar? Je bedoelt wellicht '8 jaar geleden', toen hij een eerste keer President werd ?? Tja, zo erg waren die resultaten toch ook weer niet, hé?

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Maar 8 jaar geleden is diezelfde 'blonde pruik' toch al eens op dezelfde stoel beland? Was dat toen nog een braaf ventje dat intussen ontbolsterd is tot een maniakale dictator? Heeft de wereld daar zo erg onder geleden als onder 'die man met zijn snorreke' ?

Uit Wiki:
De machtigingswet van 1933 gaf hem extra bevoegdheden om "orde op zaken te stellen" (ofwel per decreet te regeren), waarna hij in de rest van het jaar alle politieke tegenstanders buitenspel zette. In juli 1933 werden alle partijen verboden, uitgezonderd de NSDAP
Daarin ligt het verschil: de VS heeft een heel solide parlementair systeem waarin nogal wat 'muren' moeten doorbroken worden voordat een president de parlementaire democratie kan buitenspel zetten.
Trump zal heel wat zaken voorstellen die u en mij niet zinnen, maar hij speelt nog altijd het spel volgens de regels die voorzien zijn. Zijn eerste ambtsperiode was gelijkaardig en wanneer hij probeerde om de bestaande afspraken opzij te schuiven (→ Mike Pence die de uitslag van de verkiezingen moest verwerpen) dan is dat niet gelukt.
De vergelijking is veel te oppervlakkig om gewicht in de schaal te werpen.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
WHO ? Foert ! Klimaatakkoord ? Foert ! Trump zondert zich af van de wereld. Ik zou voorstellen om 100 % invoertaks te heffen op Amerikaanse wagens met verbrandingsmotor , zelfs al worden die elders dan in de VS geproduceerd ( Ford , Jeep , Chevrolet .... ).
Straks zet hij ook nog eens Bernie Sanders achter de tralies wegens "een gevaarlijke communist"
Straks zet hij ook nog eens Bernie Sanders achter de tralies wegens "een gevaarlijke communist"
-
Raymond1 - Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Ik ken zelfs een land waar men veel meer politiekers heeft en waar al meer dan een half jaar niks gebeurt !
Moeten we ons daar niet meer zorgen over maken ?
Moeten we ons daar niet meer zorgen over maken ?
LAPTOP
Windows 10 64 bits
Harde schijf C: 1 Tb
Harde schijf D: 750 Gb
RAM: 16 GB
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner
Windows 10 64 bits
Harde schijf C: 1 Tb
Harde schijf D: 750 Gb
RAM: 16 GB
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Die laagloners daar zonder visa of verblijfsvergunning, 't wordt tijd dat ze in regel geraken en de gewerkte jaren tellen voor hun pensioen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

Elon Musk is opnieuw in opspraak gekomen nadat hij bij de inauguratie van Trump het publiek begroette door zijn rechterarm vanaf zijn borst uitgestrekt omhoog te steken. Het gebaar leek op een kopie van de nazistische Hitlergroet, maar volgens Musk is die interpretatie niets anders dan woke nonsens:
"Deze groet, met de rechterarm gestrekt omhoog, bestaat al sinds de Romeinen en het is gewoon de typische groet van bezorgde burgers met een andere mening. Ik snap niet waar de associatie met Hitler vandaan komt. In de jaren '30 en '40 had je in Duitsland en Italië toevallig ook gewoon veel bezorgde burgers met een andere mening."
"Het is altijd een zwaktebod van woke om mensen met een andere mening weg te zetten als nazi's. Het is niet omdat we met de regering Trump concentratiekampen gaan bouwen om miljoenen mensen te deporteren, in speeches mensen massaal ophitsen om te vechten voor bloed en bodem en via oorlog onze lebensraum gaan uitbreiden, dat wij persé te vergelijken zijn met de nazi's. Zolang we onder de zes miljoen slachtoffers blijven, zijn we gewoon bezorgde burgers met een andere mening." ( De Cactus)