this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

29 dec 2022, 13:26

'Eigen volk eerst' in het licht van één Belgie lees ik in de posting van Tokio.
Het blijft een non-argument en wel hierom:
tokkio, je zevert maar wat.

Hoeveel zat er in die zakken vol geld voor Oekraïners?
Je suggereert in je reactie nochtans dat het wel moet kunnen.
Als je die redenering niet kunt volgen, schrijf je dan in in een basisschool. :roll:

Wil.

29 dec 2022, 13:30

Geen antwoord op mijn uitdrukkelijke vraag "of je vergeten wordt als je jaarlijks 7 duizend miljoen euro krijgt" .

Mijn mening over je dwaze argumenten staat hierboven al duidelijk genoeg. Ieder zijn gedacht voor de rest.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

29 dec 2022, 16:19

Wil. schreef:
29 dec 2022, 13:30
Geen antwoord op mijn uitdrukkelijke vraag "of je vergeten wordt als je jaarlijks 7 duizend miljoen euro krijgt" .

Mijn mening over je dwaze argumenten staat hierboven al duidelijk genoeg. Ieder zijn gedacht voor de rest.
U begrijpt of leest mijn argumentatie niet Wil,het geld dat ze aan Wallonië geven is trouwens ieder jaar zo,maar hoeveel gaat er naar de inwoners van Pepinster,de federale regering heeft 1,2 miljard extra gegeven voor de watersnood.......is dat geld voor de inwoners van Pepinster,......
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210930_93177974
maar waarom moeten Vlamingen, Limburgers ect, dan wekelijks naar Pepinster rijden met hulpgoederen, en mijn aandacht ging over "De Belg van het jaar"die het meer verdienen dan wat zangers, of andere BV's
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210720_94951355
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/19 ... oor-de-ar/
En nog zoveel meer....
https://www.dekrantenkoppen.be/detail/1 ... ennen.html
Dicksy, heeft het begrepen, "eigen volk eerst"moest u door een natuurramp getroffen zijn, zou u lachend rondhuppelen, nadat u leest de België miljoenen wegschenkt aan een ander land.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

29 dec 2022, 17:05

Heeft Wallonië niet genoeg gehad, tokkio? Moet het méér zijn? Echt? ..
Durf je te antwoorden?

Ge kent mijn gedacht.

tokkio

29 dec 2022, 17:24

Wil. schreef:
29 dec 2022, 17:05
Heeft Wallonië niet genoeg gehad, tokkio? Moet het méér zijn? Echt? ..
Durf je te antwoorden?

Ge kent mijn gedacht.
De inwoners die slachtoffer zijn in Pepinster, daarover ging het, niet Wallonë
Hoe zou u reageren moest u als slachtoffer in Pepinster wonen????
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

29 dec 2022, 17:38

Als ik daar woonde en ik weet dat mijn regering 7 duizend miljoen euro heeft gekregen van Vlaanderen, dan ging ik bonken op de deur van mijn politici.

En nu mijn vraag: is 7.000 miljoen per jaar niet genoeg, tokkio? Hoe zit dat? Schrik om uw mond open te doen?

tokkio

29 dec 2022, 17:41

Wil. schreef:
29 dec 2022, 17:38
Als ik daar woonde en ik weet dat mijn regering 7 duizend miljoen euro heeft gekregen van Vlaanderen, dan ging ik bonken op de deur van mijn politici.

En nu mijn vraag: is 7.000 miljoen per jaar niet genoeg, tokkio? Hoe zit dat? Schrik om uw mond open te doen?
Dat is al jaren veel te veel, dus gaat maar op De Croo zijn deur kloppen, en zegt die maar dat trop te veel is,want in Pepinster zien ze er niets van, en overleven ze met dank aan Vlaamse vrijwilligers :mrgreen:

Wil.

29 dec 2022, 18:29

Aha, als het teveel is, dan mag er misschien van dat teveel een stuk aan anderen gegeven worden die het nog méér nodig hebben. Tenslotte moeten alleen maar die enorme zakken geld goed verdeeld worden in Wallonië en klaar is kees, maar wiens verantwoordelijkheid is dat?

En als je dan tóch beseft dat het teveel is, waarom dan pissig doen over een éénmalige bijdrage van amper 12% van dat enorm bedrag? Dat enorme bedrag bloeden wij wel jaar na jaar na jaar en dit al decennia aan een stuk.

E.T.

29 dec 2022, 18:37

Voorlopig heeft meer dan de helft van de Belgen geen probleem met de transfers ...

voorn

30 dec 2022, 10:45

Hoeveel van die rampsteun is al gebruikt voor de noden. En hoeveel is reeds in de verkeerde zakken terecht gekomen.
De gemeente hoeft dit gebaar overnemen.

Wil.

30 dec 2022, 15:27

E.T. schreef:
29 dec 2022, 18:37
Voorlopig heeft meer dan de helft van de Belgen geen probleem met de transfers ...
Voorlopig heeft meer dan de helft van de belgen geen probleem met het betalen van zowat de hoogste belastingen in Europa / de wereld.

frits1955

30 dec 2022, 15:41

Hoe zit dat nu eigenlijk met die transfers in Vlaanderen en in Europa en in verhouding tot het nationaal inkomen (De Tijd) - weliswaar cijfers van 2018.

Afbeelding

Wie het hele artikel wil lezen : https://www.tijd.be/opinie/algemeen/het ... 36986.html

Wil.

30 dec 2022, 17:01

In de tabel gaat het over 3,6% van 286 miljard. Dat is zelfs 10,3 miljard euro.
Verdelen we die som over 6,6 miljoen Vlamingen, dan komt men aan 1.560 euro per Vlaming (kind/volwassene/ouderling) per jaar. Jaar in jaar uit.

Di Rupo:

"‘Le Nord représente 60% de la population du pays et il est solidaire des 3,2 millions de Wallons à hauteur de 7 milliards d’euros par an pour, entre autres, la sécurité sociale, l’accès aux soins de santé … un budget que chaque Wallon aurait dû assumer en cas d’éclatement’"

Vertaling:
'Het Noorden vertegenwoordigt 60% van de bevolking van het land en is solidair met de 3,2 miljoen Walen voor een bedrag van 7 miljard euro per jaar voor onder meer sociale zekerheid, toegang tot gezondheidszorg... een budget dat elke Waal op zich zou hebben moeten nemen in het geval van een breuk'

E.T.

30 dec 2022, 17:09

Union fait la force
Wij Noorderlingen kunnen dat hebben, toch?

tokkio

30 dec 2022, 18:17

En als je dan tóch beseft dat het teveel is, waarom dan pissig doen over een éénmalige bijdrage van amper 12% van dat enorm bedrag? Dat enorme bedrag bloeden wij wel jaar na jaar na jaar en dit al decennia aan een stuk.
Als de slachtoffers van Pepinster van die 12% geld hulp zouden krijgen,zou ik er geen probleem mee hebben, maar aangezien er wekelijks nog Vlaamse hulp naar Pepinster gaat ,zien ze daar niet veel van , "this
is Belgium !" zeker, eigen volk eerst.