Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

28 jul 2026, 16:14

Charlie Maru schreef:
28 jul 2026, 16:11
Fred1950 schreef:
28 jul 2026, 16:02
Hun motorkes , zijn die ook "made in China" ? :mrgreen:
Toch erg hé Fred, de Xi doet dat spéciaal om Putin te koejoneren...... :mrgreen: :lol: :lol:
Xi denkt "als ze maar blijven betalen" ( met geleende Euro' s ) :D

Dicksy

28 jul 2026, 17:36

image.png
image.png (37.12 KiB) 219 keer bekeken

De oorlog in Oekraïne breidt zich uit naar de Kaspische Zee na dodelijke aanval op Iraans schip.

Teheran heeft wraak gezworen nadat een Iraans bemanningslid om het leven is gekomen bij een vermoedelijke Oekraïense aanval.

https://europeanconservative.com/articl ... nian-ship/

sibarita

28 jul 2026, 23:37

Afbeelding

Vorige week , zie 4 blz terug voor de foto , was er alleen nog diesel te krijgen aan de pomp , vandaag niks meer ! Olieproducerend land ! Openbare protesten , vergeet het maar !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Charlie Maru

Gisteren, 11:11

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru

Gisteren, 11:28

Nog eentje erbij in Ryazan....... :roll:

Afbeelding
https://x.com/ZelenskyyUa/status/208237 ... 09346?s=20

Is al zoals bij de slager......"mag het ietsje méér zijn ? "......

Afbeelding
https://x.com/GloOouD/status/2082391337299501069?s=20
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

Gisteren, 12:14

De baas van FirePoint - het bedrijf dat de meerderheid van de drones maakt - zegt dat ze Wildberries zullen blijven aanvallen omdat die strategie kan leiden naar een bankencrisis.

Veel van de bedrijven die hun stock hebben opgeslagen in de opslagplaatsen van Wildberries, hebben leningen lopen bij de banken. Idem voor Wildberries zelf. Wanneer de bedrijven failliet gaan, komen de banken zelf in de problemen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

Gisteren, 12:14

image.png

Dicksy

Gisteren, 12:53

Oekraïne bereidt maatregelen voor om de economie van de Zwarte Zee te beschermen nu Russische aanvallen de export verstoren.

https://ubn.news/ukraine-prepares-measu ... t-exports/
image.png

Later misschien. Ik heb al een aansteker gekocht om Oekraïne te steunen, hier wordt ook alles duurder. :roll: :lol:

Dicksy

Gisteren, 13:24

De 'ommezwaai' in Oekraïne strookt niet met de 'fundamentele militaire realiteit'.

Onder druk van Zelensky overdrijft de westerse media – alweer – op gevaarlijke wijze het vermogen van Kiev om te winnen.

https://responsiblestatecraft.org/ukraine-media/
(29/07/2026)

Eens een andere kijk op de zaken.

Wil.

Gisteren, 14:58

Poetin heeft al een deel van de goudreserve verkocht. Nu volgt er een veiling georganiseerd door het Min. v. Financiën om alle grote diamanten te verkopen.

image.png
image.png (203.02 KiB) 104 keer bekeken

Waarom zouden ze dat in godsnaam doen? Het lijkt wel of ze geld nodig hebben.
Zoiets als de diamanten ringen van de familie te koop zetten om meer cash te hebben ...

Wil.

Gisteren, 15:07

Poetin was eerder deze week in Irkutsk. Wat hebben ze gedaan om de dictator gunstig te stemmen?
Op de weg tussen het vliegveld en de plaats waar Poetin naartoe reed, werden in alle benzinestation de prijzen aangepast zoals ze waren begin januari! :lol: :lol: :lol:

image.png
image.png (347.01 KiB) 102 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Wil. op 29 jul 2026, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

Gisteren, 15:18

Wildberries heeft 11 miljard dollar schuld aan de banken plus nog eens $6 miljard schulden aan leveranciers.

Als het verdienmodel van Wildberries naar nul wordt gebracht, dan hebben die banken en die leveranciers een enorm probleem. Voeg daarbij nog de faillissementen die gaan voortvloeien uit de vernielde stock van kleine handelaars en de situatie wordt rampzalig.

Fred1950

Gisteren, 16:02

Dicksy schreef:
Gisteren, 13:24
De 'ommezwaai' in Oekraïne strookt niet met de 'fundamentele militaire realiteit'.

Onder druk van Zelensky overdrijft de westerse media – alweer – op gevaarlijke wijze het vermogen van Kiev om te winnen.

https://responsiblestatecraft.org/ukraine-media/
(29/07/2026)

Eens een andere kijk op de zaken.
Het zou nu toch al onze "leiders" duidelijk moeten zijn dat Oekraine de oorlog niet kan winnen. Ze kunnen een "offensief" wegens gebrek aan materiaal en manschappen niet meer aan. Het front staat nu al maanden stil , met kleine "straatwinsten" door de Russen in bewoonde omgevingen. Alle hulp van het Westen verlengt alleen maar de oorlog , en dat kost Oekraine veel geld en mensenlevens. Ik vraag me af WAAR en hoe Zelensky de Patriot raketten in licentie gaat bouwen. Alle materiaal ervoor moet aangekocht worden en kost stukken van mensen.

Wil.

Gisteren, 16:26

Fred1950 schreef:
Gisteren, 16:02
Het zou nu toch al onze "leiders" duidelijk moeten zijn dat Oekraine de oorlog niet kan winnen.
Dacht men dat Engeland, Frankrijk en andere geallieerden konden winnen tegen de Duitse oorlogsmachine?

Dacht men dat de 13 Verenigde Staten konden winnen tegen supermacht Engeland?

Dacht men dat Vietnam kon winnen tegen het sterkste leger in de wereld?

Dacht men dat de taliban het konden halen tegen de VS?
Alle hulp van het Westen verlengt alleen maar de oorlog , en dat kost Oekraine veel geld en mensenlevens.
Ik verwijs nogmaals naar de Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd. Het is vooral door de steun van Frankrijk dat de Amerikanen hun doel bereikt hebben. Maar dat heeft veel geld en mensenlevens gekost. Vraag aan de Amerikanen of ze tevreden zijn over die actie.

Fred1950

Gisteren, 16:41

Elke oorlog heeft zijn eigen "karakter" . Vergelijk deze oorlog beter met WO-I . Dat was toen ook een stilgevallen oorlog en toen waren er ook geen echte winnaars en geen echte verliezers ( Duitsland werd niet bezet zoals dit na WOII wel het geval was ).