Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Geen verliezer??
- Duitsland moest gebied afstaan aan Europese landen en raakte alle koloniën kwijt.
- Duitsland moest geweldige herstelbetalingen afdragen
- Duitsland moest demilitariseren
Ik hoop dat RU ook zo'n "geen verliezer" zal zijn.
Kom eens uit je knutselhok, gast.
Laatst gewijzigd door Wil. op 29 jul 2026, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Andere landen geraakten "vanzelfs" hun koloniën kwijt. Nog geen 20 jaar later lapte Hitler alle beperkingen aan zijn laars. En kwam er dan protest hierover ?
-
Ja, want de Duitsers hebben een tweede keer op hun doos gekregen.
Hun kolonies hebben ze niet teruggekregen. De grote stukken van hun land die ze aan Polen, belgië enz. moesten afgeven, zijn ze nog altijd kwijt.
We drijven af van het onderwerp. UA kan die oorlog wel degelijk winnen als de EU en de VS de sancties strikt toepassen en als UA voldoende gesteund wordt - vooral financieel - om de wapens te maken die het zelf heeft geconstrueerd: drones - cruise missiles en ballistische raketten.
Hun kolonies hebben ze niet teruggekregen. De grote stukken van hun land die ze aan Polen, belgië enz. moesten afgeven, zijn ze nog altijd kwijt.
We drijven af van het onderwerp. UA kan die oorlog wel degelijk winnen als de EU en de VS de sancties strikt toepassen en als UA voldoende gesteund wordt - vooral financieel - om de wapens te maken die het zelf heeft geconstrueerd: drones - cruise missiles en ballistische raketten.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
UA kan de Russen niet uit de huidige bezette gebieden verdrijven , tenzij met een overmacht aan EU en VS troepen Als dat zou gebeuren is het WO III
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De Russen gaan De Krim nooit meer afstaan, ook al woont er geen enkele Rus meer. De rest van de bezette gebieden laat ik in het midden.door Fred1950 » 41 minuten geleden
UA kan de Russen niet uit de huidige bezette gebieden verdrijven , tenzij met een overmacht aan EU en VS troepen Als dat zou gebeuren is het WO III
-
Rusland heeft in het verleden al een oorlog moeten opgeven door een combinatie van militaire druk en een interne economische en politieke crisis.
In 1917 leidde de economische instorting, inflatie, voedseltekorten en de revolutie ertoe dat de nieuwe Russische regering de oorlog beëindigde om het voortbestaan van de staat veilig te stellen.
Dat bewijst niet dat de huidige oorlog hetzelfde zal verlopen, maar wel dat Rusland niet per definitie een oorlog kan volhouden totdat het al zijn doelstellingen bereikt.
Enkele punten van overeenkomst:
- toen hoge inflatie; nu ook
- toen voedseltekorten; nu heb je al tekorten op de Krim maar nog niet algemeen. Indien de oogst niet kan binnengehaald worden wegens gebrek aan diesel, komt er hongersnood
- RU geraakte toen door de geldvoorraad; nu moet Poetin al diamanten en goud verkopen om nog inkomsten te hebben om de oorlog te financieren. De inkomsten uit olie zijn gehalveerd. RU moet obligaties uitgeven met een rente van >15% om nog kandidaten te vinden om geld te lenen.
Het bancair systeem kan instorten als het maar een beetje tegenzit.

Dat klinkt wel erg overtuigd.
Net zoals toen je dit schreef:
Dicksy schreef: ↑24 okt 2025, 19:13.Fred1950 schreef:Ik krijg nu toch echt compassie met B. De Wever. Europa wil persé dat Oekraïne geen gebied afstaat , maar België zou met Euroclear alle risico's moeten dragen om Russisch bevroren geld aan Oekraïne uit te lenen ( wat die laatsen nooit of te nimmer gaan kunnen terugbetalen ). BDW is nu een "bad boy"Dat hij maar verdomd zijn twee benen stijf houdt. Desnoods kan Europa zich tevreden stellen met de belastingen op de intresten die onze staatskas spijzen ( en dan komt onze begroting nog meer in de problemen
)
Denkt ge nu echt dat BDW niet gaat tekenen. Half december zal hij met een kluitje in het riet gestuurd worden en is hij terug de "good boy" want een schoothondje (België) volgt altijd zijn baasje.
Hoe is dat ook weer afgelopen?

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Afwachten dus.Boeing wordt gezien als een belangrijk obstakel voor de productie van Patriot-raketten voor Oekraïne.
Christoph Wanner, correspondent van Die Welt, merkte op dat het verkrijgen van toestemming slechts de eerste stap is in een complex technologisch proces. Hij legde uit dat het verkrijgen van toestemming van de producent van de richtkoppen een belangrijk probleem blijft voor het PAC-3-model.
"Er is een belangrijk knelpunt: de geleidingskop voor deze Patriot-raketten, en met name voor het PAC-3-model. Boeing produceert deze geleidingskoppen, en voor zover ik weet is Boeing niet bereid licenties te verlenen aan derde landen," aldus Wanner.
Deze ontwikkelingen volgen op een ontmoeting op 28 juli 2026 tussen president Zelenskyy en de Amerikaanse president Donald Trump, waar naar verwachting licentieovereenkomsten voor de productie van Patriot-onderscheppingsraketten zouden worden besproken.
Hoewel de Oekraïense delegatie positief reageerde op de bijeenkomst, werd er geen officiële bevestiging gegeven over de verleende vergunningen. Zelenskyy publiceerde ook beelden van gesprekken met vertegenwoordigers van Lockheed Martin, de belangrijkste fabrikant van Patriot-systemen.
https://united24media.com/world/boeing- ... aine-21185
-
Wildberries beheerst 47% van de e-commerce markt in het land – meer dan Ozan en Yandex Market samen, online verkopers die wellicht later aan bod komen.
Nadat westerse merken Rusland ontvluchtten na de grootschalige invasie, werd Wildberries het belangrijkste kanaal voor parallelimport om de sancties te omzeilen: authentieke merkproducten die via derde landen zoals Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten, Kazachstan en India werden geïmporteerd, zonder toestemming van de merkeigenaar.
De westerse sancties zullen nu meer effect hebben. Koppel hieraan de slechte financiële situatie van het bedrijf en je begrijpt waarom Widberries zo'n belangrijk doelwit is.
Nadat westerse merken Rusland ontvluchtten na de grootschalige invasie, werd Wildberries het belangrijkste kanaal voor parallelimport om de sancties te omzeilen: authentieke merkproducten die via derde landen zoals Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten, Kazachstan en India werden geïmporteerd, zonder toestemming van de merkeigenaar.
De westerse sancties zullen nu meer effect hebben. Koppel hieraan de slechte financiële situatie van het bedrijf en je begrijpt waarom Widberries zo'n belangrijk doelwit is.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
De Wildberries gaan er zo te zien allemaal moeten aan geloven......
....aan gemiddeld één per dag.

https://x.com/igorsushko/status/2082828 ... 97829?s=20
....aan gemiddeld één per dag.

https://x.com/igorsushko/status/2082828 ... 97829?s=20
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Afgaande de rook brandt het zo te zien precies beter dan petrol.......
Munitie zal er wel niet liggen, maar wel drones en toebehoren met nog ander spul dat militair te gebruiken is......tot vóór enkele dagen stond dat allemaal in hun catalogus.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier