Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

06 aug 2026, 21:01

Na 7 maanden is het tekort op het budget van de RU overheid opgelopen tot $100 miljard.
Dat is geen kattenpis. Het komt overeen met ongeveer 3,6% van het bbp.

Reden: de inkomsten uit energie blijven uit. Wie had dat gedacht? En tegelijk stijgen de uitgaven van de overheid (oorlogsuitgaven).

De beste oplossing zou zijn dat RU de oorlog snel kan winnen en dat alle sancties worden opgeheven en de handel direct opnieuw kan beginnen draaien. Is dat realistisch?

Alle andere en slechtere opties vind je hier.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

Gisteren, 14:48

Zo ziet de nieuwste Wildberries brand in Aleksin (Tula regio) eruit vanop een behoorlijke afstand.

Dit is de 16e Wildberries die aangevallen is op minder dan 3 weken. En ze zijn nog niet klaar met het werk.

image.png
image.png (221.94 KiB) 97 keer bekeken

Fred1950

Gisteren, 15:14

Wil. schreef:
Gisteren, 14:48
Zo ziet de nieuwste Wildberries brand in Aleksin (Tula regio) eruit vanop een behoorlijke afstand.

Dit is de 16e Wildberries die aangevallen is op minder dan 3 weken. En ze zijn nog niet klaar met het werk.
....
Ondertussen is al het oorlogsmateriaal uit de overige Wildberries weggehaald ( als het tenminste er ook ooit gelegen heeft ).

Dicksy

Vandaag, 12:22

Uw opslagplaatsen met luchtdoelraketten zouden levens kunnen redden, zegt Zelenskyy tegen bondgenoten.

Volodymyr Zelenskyy heeft opnieuw een dringend beroep gedaan op hulp om burgers te beschermen tegen Russische aanvallen.
Hij onthulde dat een driejarig jongetje in de regio Kiev was gedood door een drone, en dat een buurman die hem probeerde te redden gewond raakte bij een aanval met twee drones.
Hij zei dat antiballistische capaciteiten en onderscheppingsraketten voor Patriot-, SAMP/T-, NASAMS-, Hawk- en F-16-systemen "absoluut" nodig waren.
"Dit alles werkt en helpt levens te beschermen wanneer het hier in Oekraïne is, in plaats van opgeslagen te liggen in magazijnen duizenden kilometers verwijderd van Russische luchtaanvallen," aldus Zelenskyy.
"Europa, Amerika en Oekraïne willen al lange tijd een einde maken aan deze Russische oorlog."
"Alleen Poetin wil dat niet, en hij klampt zich wanhopig vast aan zijn ballistische raketten en drones om de oorlog gaande te houden.
Bron: SkyNews 08/08/2026 - 11.40 uur.
Dat is nu het gevolg als men het verhaal de wereld instuurt dat na de inname van Oekraïne de rest van Europa volgt. Het heeft een averechts effect waarbij zijn bondgenoten het zekere voor het onzekere nemen en de eigen veiligheid in eigen handen willen houden en niet hopen op of gokken op.....zelfbehoud primeert.

Fred1950

Vandaag, 13:05

Dicksy schreef:
Vandaag, 12:22
....

Dat is nu het gevolg als men het verhaal de wereld instuurt dat na de inname van Oekraïne de rest van Europa volgt. Het heeft een averechts effect waarbij zijn bondgenoten het zekere voor het onzekere nemen en de eigen veiligheid in eigen handen willen houden en niet hopen op of gokken op.....zelfbehoud primeert.
Wat een klein kind ! Hij ( Zelensky ) mag vollop Wildberries en raffinaderijen bombardijen , maar als de Russen terugslaan begint hij te bleiten over kindjes en oude vrouwtjes ... :evil:

Wil.

Vandaag, 13:27

Fred1950 schreef:
Vandaag, 13:05
Wat een klein kind ! Hij ( Zelensky ) mag vollop Wildberries en raffinaderijen bombardijen , maar als de Russen terugslaan begint hij te bleiten over kindjes en oude vrouwtjes ... :evil:
Dwaze vatnikpraat ... :roll:

1. UA heeft niet gevraagd om aangevallen te worden.

2. De aanvallen op Wildberries zijn een reactie op de moordpartijen die RU uitvoert door treinstations, postkantoren, ziekenhuizen te blijven bombarderen

3. UA slaat niet terug met aanvallen op burgerdoelwitten met de bedoeling zoveel mogelijk mensen te doden en terreur te zaaien in RU.
Ik vraag me af hoe lang UA die terughoudendheid nog aan de dag zal blijven leggen.

Fred1950

Vandaag, 13:54

Wil. schreef:
Vandaag, 13:27
....
3. UA slaat niet terug met aanvallen op burgerdoelwitten met de bedoeling zoveel mogelijk mensen te doden en terreur te zaaien in RU.
....
Zijn raffinaderijen en Wlldberries dan géén burgerdoelwitten ?

Wil.

Vandaag, 15:13

Wonen daar burgers of zijn dat leveranciers van middelen en geld voor het leger?

Fred1950

Vandaag, 16:34

Wil. schreef:
Vandaag, 15:13
Wonen daar burgers of zijn dat leveranciers van middelen en geld voor het leger?
Daar werken burgers , geen militairen.

Wil.

Vandaag, 18:29

Als UA burgers had willen treffen, dan zouden de drones ingezet worden om woontorens en wijken aan te vallen. Dat doet UA nooit met de gedachte van een slachting aan te richten.

Het is precies daarin dat het verschil schuilt met de aanvallen van de Russen: ze richten zich specifiek op plaatsen waar veel burgers samenkomen (scholen e.d.m.) of op woonblokken van mensen. Er moeten keer op keer zo veel mogelijk burgers verminkt of gedood worden, zodat de angst en de terreur zijn werk kan doen. Lees: zodat de mensen zouden smeken om de oorlog te stoppen.

Elke nacht opnieuw worden woningen van burgers aangevallen. Poetin slaat geen enkele dag/nacht over. Daarom is hij ook de grootste terrorist die er vandaag op de aardbol rondloopt.

Fred1950

14 minuten geleden

Wil. schreef:
Vandaag, 18:29
Als UA burgers had willen treffen, dan zouden de drones ingezet worden om woontorens en wijken aan te vallen. Dat doet UA nooit met de gedachte van een slachting aan te richten.
......
UA drones zijn ook al gevallen op de hoogste verdieping van flatgebouwen in Moskou. De dodelijke slachoffers die UA meldt zijn doorgaans laag. Het grootste aantal slachtoffers waren iets meer dan 26 ( dacht ik ) toen een RU drone een bijeenkomst van UA soldaten in het vizier nam. Hetgeen we van UA te zien krijgen is meestal Collateral damage door neergehaalde drones , maar amper de ware schade die de ballistische raketten aan militaire opslagplaatsen en dergelijke aanrichten. Dat hoort nu eenmaal bij de UA propaganda waarmee ze de wereld tracht te manipuleren.