Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik kan me moeilijk voorstellen dat men wagens maakt waarbij je handmatig de portieren van binnenuit niet kunt openen. Dat is onverantwoord wegens veiligheidsredenen alleen al. Zo'n wagen zou ik zelfs niet willen kopen.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Een punthamertje en gordelsnijder liggen steeds in mijn auto, een buis om evtl met de kruissleutel de wielbouten los te maken heb ik steeds bij, een schaarkrik ook(krik je veel auto's mee op). Dus nog een auto met reservewiel.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
En startkabels?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Startkabels ? Ge moet dan nog een goede ziel vinden die zijn batterij eventjes wil laten gebruiken.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
Is het dit wat je gelezen hebt ? https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... hulp-geven
Daar staat te lezen :
* Start de auto met de lege accu en laat de hulpauto minimaal vijf minuten de lege accu laden.
Doe dit dus NIET ! . De alternator van de hulpauto gaat sneuvelen ! Laad de accu van de pechvogel op bij draaiende hulpauto motor , en koppel de kabel ( één is voldoende ) eventjes los om te proberen of de pechvogel terug kan starten. Als de starter de motor niet rondkrijgt , stop dan meteen met starten ( ge put de lege accu alleen nog maar verder uit ) en laad de accu verder op. Het opladen kan gerust 15 minuten duren vooraleer de starter van de pechvogel de motor terug normaal kan rondkrijgen. Als de kabels allebei tussen beide wagens aangesloten zijn mag alleen de motor van de hulpauto draaien , nooit de kabels verbinden ( of verbonden houden ) als van beide auto's de motor
draait !
Uiteraard moeten alle verbruikers in de pechauto en liefst ook in de hulpauto uit liggen tijdens het laden. Dit
* Zet bij beide auto's achterruitverwarming en blower aan voordat je de startkabels verwijdert, zo voorkom je beschadiging van de elektronica in de auto. is dikke zever !
-
Welke ?
Eén feit is zeker. Als die batterij leeg is , en ge koppelt die aan een wagen met draaiende motor , dan moet de alternator ervan extra vermogen leveren. En dat was heel goed waarneembaar toen ik de accu van iemand via de kabels begon op te laden. Het toerental van mijn motor daalde plotseling lichtjes toen ik de kabels aansloot.
Als ge die auto met lege batterij dan ook nog tezelfdertijd zoudt starten , dan trekt die bijna alle stroom uit de alternator en niet uit de batterij van de aangekoppelde auto met draaiende motor. Waarom ? Omdat de spanning die de alternator afgeeft lichtjes hoger is dan de eigen batterijspanning ( zoniet zou de eigen batterij ook nooit bijgeladen kunnen worden ). Die alternator kan die startstroom van die auto met lege batterij niet aan en de kans dat de diodes erin sneuvelen is bijzonder groot. Je kan je de vraag stellen waarom de alternator niet sneuvelt als ge uw eigen auto start. Simpel , het toerental bij het starten is te laag om de alternator veel stroom te doen leveren en dan springt de batterij bij. Koppelt ge de lege batterij parallel aan uw eigen batterij zonder vooraf uw eigen wagen te starten , dan is de kans groot dat ge uw eigen wagen dan zelfs niet meer kunt starten omdat de lege batterij je eigen batterij aan het leegzuigen is ....
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
In navolging van de brand op het autoschip Fremantle Highway.....
HLN:
"Te riskant om uitgebrande en gesmolten auto’s uit rampschip Fremantle Highway te halen”
Maritiem dienstverlener Boskalis schat dat het de ruim 2.700 uitgebrande en vaak grotendeels gesmolten auto’s niet uit de Fremantle Highway kan halen. Dat komt omdat het te gevaarlijk is om te werken op de ingestorte dekken van het rampschip dat in de Eemshaven ligt, meldt de Nederlandse krant ‘Leeuwarder Courant’.
https://www.hln.be/buitenland/te-riskan ... ~a4990a27/
HLN:
"Te riskant om uitgebrande en gesmolten auto’s uit rampschip Fremantle Highway te halen”
Maritiem dienstverlener Boskalis schat dat het de ruim 2.700 uitgebrande en vaak grotendeels gesmolten auto’s niet uit de Fremantle Highway kan halen. Dat komt omdat het te gevaarlijk is om te werken op de ingestorte dekken van het rampschip dat in de Eemshaven ligt, meldt de Nederlandse krant ‘Leeuwarder Courant’.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
RyanR - Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Het opruimen van zo'n schip is een lucratieve business. Maritiem dienstverlener? Een moderne versie van piratenCharlie Maru schreef: ↑10 aug 2023, 08:33In navolging van de brand op het autoschip Fremantle Highway.....
HLN: