Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

Gisteren, 13:01

Wil. schreef:
Gisteren, 12:35
....

Zorg dat de geldstroom opdroogt en de oorlog valt stil.
Neen , dan start de kamikaze kernoorlog ....

Wil.

Gisteren, 13:43

Fred1950 schreef:
Ik denk niet dat daarvan voorbeelden te vinden zijn. Waarop baseer je je om dat te zeggen?
Hoort het bij de vatnikopleiding om alle manieren van 'schrik aanjagen' te gebruiken op het internet?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

Gisteren, 15:37

Dit is een Nebo-U radar van RU. Prijs: 100 miljoen

UA heeft die de voorbije 24 u vernietigd.

image.png
image.png (451.84 KiB) 220 keer bekeken

Wil.

Gisteren, 15:56

image.png
image.png (78.7 KiB) 218 keer bekeken

Poetin bluft nu op de Koerilen eilanden. Die eilanden zijn in feite Japans maar Poetin laat daar de spierballen even rollen en spreekt dreigende taal t.a.v. Japan.

Fred1950

Gisteren, 16:06

Wil. schreef:
Gisteren, 13:43
Fred1950 schreef:
Ik denk niet dat daarvan voorbeelden te vinden zijn. Waarop baseer je je om dat te zeggen?
Hoort het bij de vatnikopleiding om alle manieren van 'schrik aanjagen' te gebruiken op het internet?
Wie geen schrik heeft krijgt ook klappen .... Ik baseer me op "mijn buikgevoel" , iets wat jij en AI niet hebben .... En voorkomen is steeds nog beter dan genezen .....

Wil.

Gisteren, 16:39

Een raar buikgevoel; diarree begint ook zo.

Wil.

Gisteren, 16:59

Deze militaire blogger waarschuwt dat de oorlog in UA misschien zou kunnen leiden tot het in elkaar storten van de Russische Federatie.

image.png
image.png (154.07 KiB) 197 keer bekeken

Beluister 20 seconden vanaf minuut 1:30

Dicksy

Vandaag, 11:18

Patriot-raketten zijn een godsgeschenk geweest voor Oekraïne in de strijd tegen Poetin, maar ze raken op. Kiev heeft snel hulp nodig.
(Jack Watling -14/08/2026)

De door de VS geleverde raketonderschepper bleek een effectief schild tegen Russische aanvallen.

- Maar dit jaar zijn de voorraden Patriot-raketten opgeraakt en Kiev ondervindt daar de gevolgen van. Het aantal onderscheppingen is gedaald van meer dan 70% naar nul, waardoor Rusland nacht na nacht ongestraft de Oekraïense infrastructuur kan bombarderen. Deze tragedie was al lang voorspeld en er zijn geen snelle oplossingen.
- Hoewel het militaire verhaal van de oorlog grotendeels draait om goedkope, massaal geproduceerde Oekraïense wapens die de geavanceerde Russische militaire uitrusting overweldigden, is de meeste ernstige schade door Russische langeafstandsaanvallen toegebracht door kruisraketten en ballistische raketten, en heeft de Oekraïense campagne daaronder geleden door een gebrek aan dergelijke wapens. Het bestrijden van ballistische raketten is geen eenvoudige of goedkope aangelegenheid .
- Om een ​​grote kans op succes te hebben, wordt over het algemeen aanbevolen om twee tot drie onderscheppingsraketten af ​​te vuren op elke ballistische raket. Als je er ook rekening mee houdt dat de lanceerinstallaties zelf slechts een relatief klein gebied kunnen beschermen, en Oekraïne een uitgestrekt land is, dan wordt het duidelijk dat Kiev idealiter drie tot vier keer de jaarlijkse wereldwijde productiecapaciteit van Patriot-raketten nodig zou hebben om zichzelf te beschermen. Landen die Oekraïne steunen, hebben daarom hun eigen voorraden aan Kiev moeten afstaan.
- Het punt is dat Oekraïne tussen nu en de winter niet genoeg Patriot-raketten zal ontvangen om de cruciale nationale infrastructuur te redden, ongeacht of sommige landen het politieke gebaar maken om er nog een paar uit hun voorraden vrij te geven. Kiev moet zich nu voorbereiden op een winter met ernstig verstoorde stroomvoorziening en de essentiële systemen zoals water, riolering, elektriciteit en verwarming spreiden en versterken.
https://www.theguardian.com/commentisfr ... ato-danger

Fred1950

Vandaag, 11:34

Dicksy schreef:
Vandaag, 11:18
Patriot-raketten zijn een godsgeschenk geweest voor Oekraïne in de strijd tegen Poetin, maar ze raken op. Kiev heeft snel hulp nodig.
(Jack Watling -14/08/2026)

De door de VS geleverde raketonderschepper bleek een effectief schild tegen Russische aanvallen.

.
Ergens gelezen dat de VS de productie van Patriot raketten gaat opvoeren. Probleem is dat UA nogal kwistig omspringt met wat het al gekregen heeft. Een dure Patriot afvuren op een houten Shahed drone is "not done" , maar toch deden ze het , die waren toch "gratis" gekregen.

Dicksy

Vandaag, 11:50

door Fred1950 » 4 minuten geleden
Ergens gelezen dat de VS de productie van Patriot raketten gaat opvoeren.
Ook gelezen maar tegen 2030, en dat de Pac-3 patriot gebruik maakt van cruciale grondstoffen waarvan China blijkbaar 98% van de uitvoer bezit. (voor wat het waard is)
Men moet weten dat Trump een verbod had opgelegd aan Amerikaanse bedrijven om nog Chinese aardmetalen aan te kopen maar dit ondertussen terug zou hebben ingetrokken.

Een dure Patriot afvuren op een houten Shahed drone is "not done" , maar toch deden ze het , die waren toch "gratis" gekregen.
En dan nog..... als men leest "Kiev idealiter drie tot vier keer de jaarlijkse wereldwijde productiecapaciteit van Patriot-raketten nodig zou hebben om zichzelf te beschermen". Zelfs als ze zuinig zijn komen ze niet toe.
Daarom dat die bondgenoten ook niet happig zijn om hun Patriot-systemen af te staan aan Oekraïne gezien de lange leveringstijd en de zeer weinige die momenteel geproduceerd worden. En hier komt "America first" om de hoek kijken want hun magazijnen zijn ook zo goed als leeg door hun conflict met Iran.

Fred1950

Vandaag, 12:01

Het klimaat zal ook wel een handje helpen om UA op de knieën te krijgen. Na een hete zomer komt meestal zware regenval ( ook hier ) en dan zou de Dnjepr wel eens voor overstromingen ( met veel modder ) kunnen zorgen.

Dicksy

Vandaag, 13:21

Met microgolfstralen drones uit de lucht schieten? Minister Francken trekt 160.000 euro uit voor onderzoek naar goedkopere wapens tegen drones en raketten

Men kan die goedkopere wapens al kopen bij Bol.com, Coolbleu, Mediamarkt, Eldi, enz....... in alle prijsklassen.

image.png
image.png (125.72 KiB) 118 keer bekeken
(voor 59,95 euro)

Voor 160.000 euro zou hij dus 2.666 goedkope wapens kunnen kopen. :roll: :lol:

Fred1950

Vandaag, 13:54

Dicksy schreef:
Vandaag, 13:21
Met microgolfstralen drones uit de lucht schieten? Minister Francken trekt 160.000 euro uit voor onderzoek naar goedkopere wapens tegen drones en raketten

....
:lol: :lol: :lol: Francken heeft al evenveel fantasie als Wil-punt.

In wezen gaat het over https://www.epirusinc.com/press-release ... capability

( zo'n microgolfstralen kanon zal even goed of slecht werken als een laserkanon , niet dus ... )

Wil.

Vandaag, 15:57

Al wat Freddie niet begrijpt, is voor Freddie fantasie.

Behalve met een bladblazer en een paraplu op een scateboard gaan staan: dat gaat écht vooruit :lol:
't Is ne kadee, hé.

Wil.

Vandaag, 16:16

image.png
image.png (98.83 KiB) 73 keer bekeken