Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

Gisteren, 14:09

Wil. schreef:
Gisteren, 10:50
....

De kwadratuur van de cirkel :lol:
Het is je weeral prachtig gelukt om een tekst ( die van Dicksy ) uit zijn context te rukken , nietwaar. :lol: ( Google AI zou dat niet durven doen )

Wil.

Gisteren, 15:20

Zowat 120.000 werknemers bij Wildberries zijn hun job kwijt.

De totale schade die werd veroorzaakt door de aanval op de Wildberries van Koledino, wordt geraamd op meer dan 1 miljard dollar.

Honderden bedrijven en bedrijfjes zijn hun stock kwijt. Ook daar gaan mensen hun werk kwijtraken.
Het is moeilijk voor te stellen dat Wildberries NIET failliet zou gaan. Dat betekent een verlies van $15 miljard tot $18 miljard dat door de VTB bank moet doorgeslikt worden. Dat gaat niet lukken zonder de hulp van de RU staat. Waar die het geld vandaan haalt, mag Joost weten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

Gisteren, 16:03

Ge hoort alleen van het verwoesten van de opslagplaatsen/
Maar nooit over gewonden of doden.
Werkt daar dan niemand op dat ogenblik?
Kan toch niet voor een distributiecentrum

Dicksy

Gisteren, 17:05

In de regio Odessa zijn militairen van het Territoriaal Centrum voor Rekrutering en Opleiding aangeklaagd voor het mishandelen van mannen.

Tijdens Operatie "Eerlijke Dienstplicht" ontdekten wetshandhavers illegale acties van twee mobilisatie-eenheden van het Territoriaal Mobilisatiecentrum van het district Kiev en de Gezamenlijke Staf van Odessa. Tien militairen werden op de hoogte gesteld van de aanklachten tegen hen.

Volgens het onderzoek hebben TCC-medewerkers tijdens de mobilisatiepogingen fysiek geweld gebruikt tegen burgers, hen geslagen, traangas ingezet en hen met geweld naar het territoriale rekruteringscentrum vervoerd
.
https://ua.news/en/all-news/na-odeshchi ... holovikami
(Bron: UA NIEUWS 18 augustus 2026 14:15)
Wat het ICC is voor Trump, is het TCC voor zelensky.

Fred1950

Gisteren, 17:36

Het zou me niet verwonderen dat die TCC'ers oud ASOV militieleden zijn. :twisted: Van krapuul kan je vanalles verwachten.

Wil.

Gisteren, 17:38

Fred1950 schreef:
Het zou me niet verwonderen dat die TCC'ers oud ASOV militieleden zijn. :twisted: Van krapuul kan je vanalles verwachten.
Dat waren vermoedelijk de belgische "bottinnekes" die ze daar ingehuurd hadden.

Fred1950

Gisteren, 17:42

Wil. schreef:
Gisteren, 17:38
Fred1950 schreef:
Dat waren vermoedelijk de belgische "bottinnekes" die ze daar ingehuurd hadden.
Voelt ge er niets voor om jezelf ook daar te laten inhuren ? Je kan in UA ook nog steeds op Sennet inloggen. :mrgreen:

Dicksy

Gisteren, 18:26

door Fred1950 » 28 minuten geleden

Voelt ge er niets voor om jezelf ook daar te laten inhuren ? Je kan in UA ook nog steeds op Sennet inloggen. :mrgreen:
Misschien is dat vrijgekomen plaatsje van Jan Balliauw (Rusland- en Oost-Europa-expert bij de VRT) in "De Afspraak" ook nog een optie. :lol: :lol:

Fred1950

Gisteren, 19:50

Dicksy schreef:
Gisteren, 18:26
door Fred1950 » 28 minuten geleden

Misschien is dat vrijgekomen plaatsje van Jan Balliauw (Rusland- en Oost-Europa-expert bij de VRT) in "De Afspraak" ook nog een optie. :lol: :lol:
Doe ons dat niet aan , zeg. Dan krijgen we alleen nog maar fake nieuws te horen en te zien. :D

----------------------------------

Electriciteits prijzen :
West-Europese landen gemiddeld 200 Euro/MWh ( Polen 214 Euro/MWh )
Oekraine : 12.099 Euro/MWh 8O :mrgreen: ( en stijgend , bijna minuut na minuut :D )

Rusland voert electriciteit uit naar de Krim , actueel 541 MW ( geen andere gegevens bekend )

bron : https://app.electricitymaps.com/map/zon ... en_minutes

Wil.

Gisteren, 20:40

Fred1950 schreef:
Gisteren, 19:50
Rusland voert electriciteit uit naar de Krim , actueel 541 MW ( geen andere gegevens bekend )
Dat zal met kleine emmerkes zijn, denk ik.

16 August 2026, 21:42

Electricity has been rationed in Crimea, and water has been cut off in 35 settlements

Fred1950

Gisteren, 21:02

Reken eens aan de hand van het aantal Krim inwoners uit hoeveel stroom ze per individu uit hun net mogen halen bij actueel 495 MW import ( de import fluctueert continu , metingweergave om de 15 minuten ).

( neen , ik ben geen lamzak , bereken jij dat maar eens , ge hebt meer tijd dan ik om hieraan te spenderen )

Charlie Maru

Gisteren, 22:02

Fred1950 schreef:
Gisteren, 21:02
Reken eens aan de hand van het aantal Krim inwoners uit hoeveel stroom ze per individu uit hun net mogen halen bij actueel 495 MW import ( de import fluctueert continu , metingweergave om de 15 minuten ).

( neen , ik ben geen lamzak , bereken jij dat maar eens , ge hebt meer tijd dan ik om hieraan te spenderen )
kom....kom.....Fred.......Heb je het dan niet zelf berekend ? :roll:

Afbeelding

500MW / 2,5 miljoen zielen = dat is welgeteld gemiddeld 0,2 kW per persoon......
Daarmee kan je nog geen naftepomp laten draaien....... :lol: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

Gisteren, 22:32

En een bladblazer?? 8)

Charlie Maru

Vandaag, 08:20

Wil. schreef:
Gisteren, 22:32
En een bladblazer?? 8)
Op batterijen misschien......maar ja....waar ga je die dan weeral gaan opladen....?
Laatst gewijzigd door Charlie Maru op 19 aug 2026, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

Vandaag, 08:23

Charlie Maru schreef:
Gisteren, 22:02
....
500MW / 2,5 miljoen zielen = dat is welgeteld gemiddeld 0,2 kW per persoon......
...
:lol:
De https://app.electricitymaps.com/map/zon ... en_minutes site toont amper gegevens over Rusland , Oekraine en de Krim , behalve hier en daar wat cross-border flows. Het kan best dat de Krim stroom krijgt van de door de Russen bezette kerncentrales van Zaporizhzhia , who knows ...

Ik had eigenlijk een reactie en reden van Wil-punt verwacht voor die ontzaglijke grote Oekrainse 12.099 Euro/MWh prijs. Die bedraagt nu op dit ogenblik 9.299 Euro/MWh ( hover met de muis over het land ). Maar goed , blijkbaar deemstert Wil-punt meer en meer weg in zijn eigen fantasiewereld , daar kan je niet veel meer van verwachten :cry: