Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Drie minuten lang zie je hoe de UA-drones de bezetters 'neutraliseren'.
Bekijk de video.
Bekijk de video.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Russische aanvallen op benzinestations veroorzaken 'aanzienlijke verliezen' voor de Oekraïense economie
Terwijl Oekraïne zich richt op het aanvallen van Russische olieraffinaderijen, wordt het land ook steeds vaker geconfronteerd met aanvallen op zijn eigen brandstofinfrastructuur.
Volgens functionarissen hebben Russische aanvallen de afgelopen zes maanden meer dan 300 benzinestations in Oekraïne beschadigd of vernield.
"Dit zijn uiteraard aanzienlijke verliezen voor onze economie," zei de Oekraïense energieminister Denys Shmyhal vandaag in het parlement.
(Bron: SkyNews 21/08/2026)
Alles in verhouding.
-
VTB bank, de bank die Wildberries voorzag van geld, zit in slechte papieren want de pakjesfirma kan de leningen niet terugbetalen en het gaat over héél veel geld.
Nu blijkt ook Moscow Credit Bank hetzelfde lot te ondergaan. Het aantal klanten dat niet kan terugbetalen is er 5 x groter dan het landelijk gemiddelde. MCB wordt als een 'systeembank' beschouwd. D.w.z. als die omvalt, zit heel de economie in de rats.
Nu blijkt ook Moscow Credit Bank hetzelfde lot te ondergaan. Het aantal klanten dat niet kan terugbetalen is er 5 x groter dan het landelijk gemiddelde. MCB wordt als een 'systeembank' beschouwd. D.w.z. als die omvalt, zit heel de economie in de rats.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Volgens Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-52 gebruiken zowel Rusland als Oekraine de Yak-52 om drones neer te halen. De bijzit achter de piloot schiet met een machinegeweer op de drone , net zoals dat in WO I gebruikelijk was. 

-
De Russen hebben het volste vertrouwen in wapens en middelen die het allemaal al bewezen hebben in het verleden:
Hier zien we de lichte cavalerie aan het werk. Net zoals ten tijde van Napoleon.
Hier zien we de lichte cavalerie aan het werk. Net zoals ten tijde van Napoleon.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Als men de vraag uit de titel van dit topic, Bluft Poetin?, zou moeten beantwoorden, dan luidt het antwoord: nee. Het is onwaarschijnlijk dat hij bluft als men leest hoe de aanvallen de laatste dagen en weken zijn opgevoerd. Oekraïne zal moeten afwachten om te zien wat Poetin nog verder in petto heeft.Poetin: “Oekraïne heeft doos van Pandora geopend met aanvallen”
Oekraïne heeft met luchtaanvallen op economische doelen in Rusland een doos van Pandora geopend, volgens president Vladimir Poetin. Rusland beantwoordt dat volgens hem met doelgerichte aanvallen op Oekraïne.
"Het regime in Kiev wil onze economie beschadigen, maar heeft een doos van Pandora geopend. Verwacht een antwoord waarmee de meest gevoelige sectoren van de economie doelwit zijn", aldus Poetin.
Oekraïne, dat aan de lange frontlijn in het defensief zit, heeft de aanvallen met drones op Rusland deze zomer verveelvoudigd en valt ook particuliere bedrijven aan. Zo is de onderneming Wildberries, die ook de Russische bol of Amazon worden genoemd, doelwit. Kiev hoopt met luchtaanvallen achter de linies de Russische overmacht te breken.
Rusland heeft daarom aanvallen uitgevoerd op de Oekraïense graanexport in havens en op zee. Volgens Poetin kan Rusland dat graan vervangen.