Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
We hebben hier toch te maken met 'het scherpste mes in de lade' , denk ik.
De Fransen en de Britten hebben luchtbombardementen uitgevoerd op Duitse steden. Vooral steden in het westen van Duitsland waren het doelwit.
Vermoedelijk was jij die dag afwezig toen het er in de geschiedenisles over ging.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hah , maar de Duitsers hebben wel Londen gebombardeerd met Zeppelins en vanaf 1917 ook met hun Gotha bommenwerper vlieguigen. Het kon toen al.
De Russen had in 1913 al een vier-motorig passagiers-vliegtuig dat ze tot bommenwerper hadden omgebouwd. https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_Ilya_Muromets
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
"Wat een overwinning." sneert Maria Zakharova sarcastisch op deze sanctie.https://www.president.gov.ua/en/news/uk ... hatgpt.com
"Er werden ook sancties opgelegd aan vijf Russische burgers en vier organisaties die betrokken waren bij de creatie en distributie van de animatieserie Masha en de Beer. Deze serie verspreidt pro-Russische verhalen vermomd als kinderprogramma's en vormt een bedreiging voor de nationale veiligheid van Oekraïne.
De studio Animaccord, die de animatieserie produceerde, staat nu onder sancties, samen met de oprichter en CEO, de scenarioschrijver, regisseur en producent, een co-auteur van de serie die geld stort in de begroting van de agressorstaat, en de rechthebbende van deze propagandatekenfilm.
En ze wrijft het er nog eens goed in met:
"Dit is kennelijk bedoeld om zijn macht te demonstreren en wellicht zijn legitimiteit te verstevigen, door de nadruk te leggen op de macht die in zijn handen geconcentreerd is. Dat is pas een overwinning..."
-
Het zijn zure druiven voor Maria Zakharova en Poetin.Dicksy schreef: ↑27 aug 2026, 16:33"Wat een overwinning." sneert Maria Zakharova sarcastisch op deze sanctie.
En ze wrijft het er nog eens goed in met:
"Dit is kennelijk bedoeld om zijn macht te demonstreren en wellicht zijn legitimiteit te verstevigen, door de nadruk te leggen op de macht die in zijn handen geconcentreerd is. Dat is pas een overwinning..."
Het breken van de Oekraïense identiteit en die vervangen door de Russische identiteit, is één van de belangrijke punten die Poetin op het oog heeft met zijn onwettige bezetting van Oekraïne.
Door deze zet van Zelensky wordt de meest beïnvloedbare groep - de kinderen - gevrijwaard van die Russische cultuurinjectie.
Oekraïne is niet het eerste land dat Masha en de Beer verbiedt: op 2 juli hebben Britse parlementsleden ook al een initiatief genomen om deze serie te blokkeren. De Balkanstaten noemen het 'het Trojaanse paard' van Rusland.
Iets gelijkaardigs gebeurde na de val van de Muur in de ex-sovjetstaten: men bande direct alle Sovjetsymbolen, standbeelden en ook de Russische staatstelevisie.
Als een land of een regio de eigen cultuur naar waarde schat, dan moet een invasieve cultuur wel eens gedwarsboomd worden. Dat is de reden waarom we in Vlaanderen vasthouden aan de eis dat er Nederlands wordt gesproken in de gemeenteraad van de faciliteitengemeenten. Zelfde principe, andere omstandigheden.

En zo werd "Russia today" ook van de TV kabel gehaald ....Wil. schreef: ↑27 aug 2026, 19:00.....
Als een land of een regio de eigen cultuur naar waarde schat, dan moet een invasieve cultuur wel eens gedwarsboomd worden. Dat is de reden waarom we in Vlaanderen vasthouden aan de eis dat er Nederlands wordt gesproken in de gemeenteraad van de faciliteitengemeenten. Zelfde principe, andere omstandigheden.
-
Ja, Frankrijk en Engeland 'escaleren'; wat Rusland suggereert te gaan doen, is slechts reageren.
Rusland 'bevrijdt' stukken van UA, maar UA 'speelt met vuur' en 'opent de doos van Pandora' door de de leveranciers van oorlogsmateriaal (Wildberries - Ozon) of raffinaderijen aan te vallen.
Rusland 'bevrijdt' stukken van UA, maar UA 'speelt met vuur' en 'opent de doos van Pandora' door de de leveranciers van oorlogsmateriaal (Wildberries - Ozon) of raffinaderijen aan te vallen.

Vladimir Poetin is volgens westerse inlichtingendiensten steeds wanhopiger en overweegt mogelijk een aanval op een Europees NAVO-land. Als dat Europa niet zou afschrikken om Oekraïne te blijven steunen, wordt zelfs het gebruik van een tactisch kernwapen in Oekraïne niet langer uitgesloten.
Tegelijkertijd komt Rusland economisch en militair steeds meer onder druk. Oekraïense droneaanvallen treffen olie- en brandstofinfrastructuur, verstoren export en veroorzaken tekorten. Daardoor kan de economische stabiliteit en uiteindelijk ook de politieke steun voor Poetin onder druk komen te staan.
Het Russische leger heeft bovendien enorme verliezen geleden en heeft steeds meer moeite om voldoende vrijwilligers te rekruteren. Een nieuwe mobilisatie zou weliswaar extra soldaten opleveren, maar kan politiek zeer riskant zijn.
Door de situatie in Iran zijn de voorraden Amerikaanse precisiewapens verminderd. Het is daarom dat ondubbelzinnige afschrikking noodzakelijk is. Europa moet duidelijk maken dat een Russische aanval op de NAVO een overweldigende conventionele reactie zou uitlokken. Daartoe moet Europa bereid zijn zelf de nodige inzet te betonen.
In dit kader dient het bezoek van CIA-man Ratcliffe aan Moskou gezien te worden.
Tegelijkertijd komt Rusland economisch en militair steeds meer onder druk. Oekraïense droneaanvallen treffen olie- en brandstofinfrastructuur, verstoren export en veroorzaken tekorten. Daardoor kan de economische stabiliteit en uiteindelijk ook de politieke steun voor Poetin onder druk komen te staan.
Het Russische leger heeft bovendien enorme verliezen geleden en heeft steeds meer moeite om voldoende vrijwilligers te rekruteren. Een nieuwe mobilisatie zou weliswaar extra soldaten opleveren, maar kan politiek zeer riskant zijn.
Door de situatie in Iran zijn de voorraden Amerikaanse precisiewapens verminderd. Het is daarom dat ondubbelzinnige afschrikking noodzakelijk is. Europa moet duidelijk maken dat een Russische aanval op de NAVO een overweldigende conventionele reactie zou uitlokken. Daartoe moet Europa bereid zijn zelf de nodige inzet te betonen.
In dit kader dient het bezoek van CIA-man Ratcliffe aan Moskou gezien te worden.
Laatst gewijzigd door Wil. op 28 aug 2026, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil-punt durft nu en dan er wel extra info erbij sleuren die nergens geschreven staat.
Het fijne wat die CIA-er in Moskou kwam doen en wat er gezegd werd zal niemand te weten komen. Wie gelooft dat die kwam zeggen om geen NAVO land aan te vallen. Zo'n bagatelle uitspraak kon per "officieel communiqué" ook. Wees niet te goedgelovig.
-
Dat is precies waarom je beter mijn bijdragen leest. Zo leer je nog eens wat bij, Sof, want er zijn nogal wat kennisgebieden waar dat bij jou nog heel goed mogelijk is.

Jouw fantasie over "kosmische straling" is alom bekend