Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat beweert ook niemand. Je geeft een verkeerde voorstelling van wat 'democratie' inhoudt, om dan die voorstelling te kunnen afbreken →→ stroman drogredeneringEen democratie is helemaal geen garantie voor vrijheid , en niet onderhevig kan zijn aan , of immuun te zijn voor manipulatie.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Je misleiding begint door niet aan te geven dat Russia Today geen gewone kritische nieuwsorganisatie is. Het is een verlengstuk van het Kremlin. Het verbod op kabelontvangst is niet door een dictator genomen, zoals Poetin in Rusland heeft gedaan met alle kritische nieuwsbronnen, maar het is door onafhankelijke Europese rechters getoetst en toelaatbaar bevonden.
In dit land en in heel het Westen is het nog altijd mogelijk om de visie van Poetin naar buiten te brengen - zoals jij om de haverklap doet bijvoorbeeld - zonder dat je daarvoor in de gevangenis belandt, wat in een dictatuur zeker zou gebeuren.
Een democratie moet maximale meningsvrijheid bieden, maar hoeft een buitenlandse mogendheid die een bezetting aan het uitvoeren is, inclusief moordpartijen op grote schaal (Mariupol bv), geen kans te geven om haar leugens en oorlogspropaganda te verspreiden. Een democratie moet een aanvaller het mes niet aanbieden waarmee die de democratie wil vermoorden.
In dit land en in heel het Westen is het nog altijd mogelijk om de visie van Poetin naar buiten te brengen - zoals jij om de haverklap doet bijvoorbeeld - zonder dat je daarvoor in de gevangenis belandt, wat in een dictatuur zeker zou gebeuren.
Een democratie moet maximale meningsvrijheid bieden, maar hoeft een buitenlandse mogendheid die een bezetting aan het uitvoeren is, inclusief moordpartijen op grote schaal (Mariupol bv), geen kans te geven om haar leugens en oorlogspropaganda te verspreiden. Een democratie moet een aanvaller het mes niet aanbieden waarmee die de democratie wil vermoorden.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Waarom zou je 30.000 nieuwe rekruten per maand nodig hebben als je eigen verliezen zo laag zijn zoals Zelensky beweert? Waar ziet Budanov het probleem dan?Oekraïne kan het zich niet veroorloven om minder dan 30.000 mensen per maand te mobiliseren - Presidentieel Bureau
Oekraïne kan maandelijks niet minder dan 30.000 mensen mobiliseren voor het leger. Bovendien is het zelfs na het doorvoeren van veranderingen onmogelijk om alle Oekraïners tevreden te stellen, aldus Kyrylo Budanov, hoofd van het presidentiële bureau, in een interview met journaliste Natalia Moseichuk tijdens de nationale telethon.
"Helaas moeten we het accepteren zoals het is. Er is geen andere mogelijkheid; we moeten gewoon de moed hebben om het eerlijk te zeggen. We kunnen niet minder dan 30.000 mensen per maand mobiliseren – dat is het minimumaantal dat nodig is om te behouden wat we hebben ," antwoordde het hoofd van het presidentiële bureau.
https://newsukraine.rbc.ua/news/ukraine ... 30548.htmlZelenskyy: Oekraïne heeft ongeveer 50.000 soldaten verloren in de oorlog.
President Volodymyr Zelenskyy heeft een cijfer genoemd voor de verliezen van Oekraïne in de oorlog: ongeveer 50.000 doden en 400.000 gewonden.
Details: Toen de interviewer vroeg hoeveel Russen er in de oorlog zijn omgekomen in vergelijking met Oekraïne, zei Zelenskyy dat Rusland 1.600.000 verliezen heeft geleden, waaronder ongeveer 700.000 doden.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/07/31/8046685/
Het is dus duidelijk dat het Oekraïne helemaal niet voor de wind gaat op het slagveld zoals men wil laten uitschijnen.
-
UA brengt geregeld nieuwe manschappen naar het leger. Het roteert de soldaten.
RU niet: het vermaalt elke maand 30.000 tot 40.000 jonge mannen in de vleesmalen. Die zijn weg. Er moeten er minstens 30.000 aangevoerd worden. Dat is een probleem dat Poetin gaat oplossen door verplicht te mobiliseren en door Noord-Koreanen en Afrikanen in te voeren die dan ook vermalen worden.
Het verlies van de Russen aan het front is momenteel 1 op 8 . D.w.z. de Russen verliezen 8 mensen voor elke 1 soldaat die UA verliest.
In de RU dictatuur is dat echter geen probleem.
RU niet: het vermaalt elke maand 30.000 tot 40.000 jonge mannen in de vleesmalen. Die zijn weg. Er moeten er minstens 30.000 aangevoerd worden. Dat is een probleem dat Poetin gaat oplossen door verplicht te mobiliseren en door Noord-Koreanen en Afrikanen in te voeren die dan ook vermalen worden.
Het verlies van de Russen aan het front is momenteel 1 op 8 . D.w.z. de Russen verliezen 8 mensen voor elke 1 soldaat die UA verliest.
In de RU dictatuur is dat echter geen probleem.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is nu net het probleem van "open vrije berichtgeving" in het westen. Van waar haal jij dat RU 30.000 en meer soldaten door de vleesmolen haalt ? Van het Kremlin ?Wil. schreef: ↑30 aug 2026, 15:32UA brengt geregeld nieuwe manschappen naar het leger. Het roteert de soldaten.
....
Als een democratie zo sterk staat hoeft het geen schrik te hebben van leugens en oorlogspropaganda. Het Westen moet eerder schrik hebben van propagandisten zoals een Wil-punt die er los op fantaseren zoals "moordparijen in Mariupol"Wil. schreef: ↑30 aug 2026, 14:23.....
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De screenshot toont de wanhopige oproep van Budanov voor een verhoging van de mobilisatie. Een oproep om (bijvoorbeeld) de strategische steden Sloviansk en Kramatorsk niet kwijt te geraken aan de Russen.(29/08/2026 - ISW)
"Helaas moeten we het accepteren zoals het is. Er is geen andere mogelijkheid; we moeten gewoon de moed hebben om het eerlijk te zeggen. We kunnen niet minder dan 30.000 mensen per maand mobiliseren – dat is het minimumaantal dat nodig is om te behouden wat we hebben ," antwoordde het hoofd van het presidentiële bureau.
Budanov ziet duidelijk wat er zich afspeelt op het gehele slagveld. Misschien moet hij afstappen van het "rotatiesysteem" (
-
Inderdaad, behouden wat ze hebben. Als er 28.000 man van het front naar huis komen en 2000 zijn gesneuveld, dan moeten er 30.000 troepen opnieuw in de plaats komen.
Het sommetje klopt helemaal.
Het sommetje klopt helemaal.

Hmmm, doet me denken aan de goedpraters van de gaskamers. Die schrijven ook "gaskamers" tussen aanhalingstekenspropagandisten zoals een Wil-punt die er los op fantaseren zoals "moordparijen in Mariupol

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wat is dat nu weeral voor dikke zever ...
De gaskamers waren geen fantasie , de "moordparijen in Mariupol" zijn het dat wel. Wie zwaaide de plak in Mariupol vooraleer het veroverd werd ? Jawel , neo nazi's , en blijkbaar heb je daar sympathie voor.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 31 aug 2026, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het Kremlin kan nu, wettelijk gezien, elk eigendom van elk bedrijf in Rusland in beslag nemen, ongeacht de aard van het bedrijf, als het is aangevallen door drones of raketten en de schade niet tijdig is hersteld.
Die wet stelt ook dat als belangrijke bedrijven in Rusland geen adequate maatregelen nemen om hun infrastructuur te beveiligen tegen drones, dat dan hetzelfde geldt: het Kremlin kan dan wettelijk hun eigendom in beslag nemen.
M.a.w. zorg zelf voor jullie bescherming, en als je het niet doet, dan slaan we je bezit aan.
Waar zo'n kameraadschap met Kim Jong Un al niet toe leidt, nietwaar?
Die wet stelt ook dat als belangrijke bedrijven in Rusland geen adequate maatregelen nemen om hun infrastructuur te beveiligen tegen drones, dat dan hetzelfde geldt: het Kremlin kan dan wettelijk hun eigendom in beslag nemen.
M.a.w. zorg zelf voor jullie bescherming, en als je het niet doet, dan slaan we je bezit aan.
Waar zo'n kameraadschap met Kim Jong Un al niet toe leidt, nietwaar?

Heb jij nu echt geen verstand? Waarover gaat het hier? Over massale moordpartijen in Mariupol.
Het tonen van nazitekens en een UA vlag heeft daar niks mee te maken. Het is alweer (de zoveelste) drogredenering. Je denkvermogen wordt afgezet op een nieuwe tot nu toe onbestaande schaal die ook negatieve getallen toelaat.
Het tonen van nazitekens en een UA vlag heeft daar niks mee te maken. Het is alweer (de zoveelste) drogredenering. Je denkvermogen wordt afgezet op een nieuwe tot nu toe onbestaande schaal die ook negatieve getallen toelaat.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.